Gå til innhold

Noen gang angret på at du ikke fikk flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn, vurderer om det er nok. Har du angret? Eventuelt hvorfor?

Anonymous poster hash: b7ab9...033

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn, vi begge ønsket oss ikke det-vi angrer ikke :)

Anonymous poster hash: b578e...961
  • Liker 2
Skrevet

Nei, vi planla dette og ønsker ikke flere. Vi er meget fornøyd med vårt bevisste valg!

Vi vil ha det beste av minst 2 verdener.

Anonymous poster hash: a43c2...eeb

Skrevet

Her tipper jeg at alle som ikke angrer vil svare.

Har snakket med flere eldre mennesker som angrer på at de ikke fikk flere barn.

Når man er yngre tenker man gjerne at man har det barnetallet man ønsker seg.

Anonymous poster hash: 14cde...3bf

• Liker 2
Skrevet

Vi har to, det er det antallet vi alltid har planlagt. Jeg savner ikke flere. Vi har god kapasitet til å følge opp barna, og for å være ærlig så er det greit logistikkmessig. Vi trenger ikke gigantisk bolig, en vanlig stasjonsvogn er stor nok bil, og ferieturer osv med kun to barn går helt greit. Personlig tror jeg ikke at jeg hadde hatt kapasitet til å ha flere barn, fordi det hadde ført til at de fikk mindre oppmerksomhet og oppfølging hver. Nå har vi det perfekt.

Anonymous poster hash: 0fbd5...5b3

Skrevet

Har ikke barn, vi begge ønsket oss ikke det-vi angrer ikke :)

er 42

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt et barn til (vi har to) men jeg ser at det ikke er sæelig lurt økonomisk. Vi har ikke stort nok hus til tre barn, ingen av bilene har plass til tre barn heller. Og tenk om vi får et svært sykt og handicappet barn, da går vi fra å være "perfekt familie på 4" til at livet blir snudd helt på hodet for oss alle.. Men jeg er jo redd for at jeg sitter om 20 år og angrer bittert. Det føles skjørt og lite med to barn, jeg har dessverre flere bekjente som har opplevd det grusomste i livet, å miste et barn...

Anonymous poster hash: b80f3...dc4
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt et barn til (vi har to) men jeg ser at det ikke er sæelig lurt økonomisk. Vi har ikke stort nok hus til tre barn, ingen av bilene har plass til tre barn heller. Og tenk om vi får et svært sykt og handicappet barn, da går vi fra å være "perfekt familie på 4" til at livet blir snudd helt på hodet for oss alle.. Men jeg er jo redd for at jeg sitter om 20 år og angrer bittert. Det føles skjørt og lite med to barn, jeg har dessverre flere bekjente som har opplevd det grusomste i livet, å miste et barn...

men har du gitt det noen tanker om hva du ville gjort dersom "uhellet" skulle være ute og en spire plutselig griper fast igjen? bare lurer

Anonymous poster hash: 68b05...2f4

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt et barn til (vi har to) men jeg ser at det ikke er sæelig lurt økonomisk. Vi har ikke stort nok hus til tre barn, ingen av bilene har plass til tre barn heller. Og tenk om vi får et svært sykt og handicappet barn, da går vi fra å være "perfekt familie på 4" til at livet blir snudd helt på hodet for oss alle.. Men jeg er jo redd for at jeg sitter om 20 år og angrer bittert. Det føles skjørt og lite med to barn, jeg har dessverre flere bekjente som har opplevd det grusomste i livet, å miste et barn... Anonymous poster hash: b80f3...dc4

Det samme tenker jeg. Mener det er akkurat passe med to barn, men skulle det skje noe... Kan likevel ikke få tredjemann, i tilfelle det skulle skje noe med et av barna i fremtiden da.

Skrevet

Har ett barn og har ikke planer om flere. Jeg liker å kunne være spontan, ta med barna på ting. Har man to eller flere er det mye mere styr, både i hverdagen og når man skal på ferie. Man må ra hensyn til alle barnas ønsker isteden for å ta hensyn til ett barn. Var som en annen skrev, jeg vil ha det beste av to verdener 😊

Anonymous poster hash: fdf4c...9d0

• Liker 2
Skrevet

men har du gitt det noen tanker om hva du ville gjort dersom "uhellet" skulle være ute og en spire plutselig griper fast igjen? bare lurer

Anonymous poster hash: 68b05...2f4

Da hadde både mannen min og jeg ønsket barnet velkomment, jeg hadde aldri klart å ta abort. Og da hadde det vært skjebnen som avgjorde det for oss, om du skjønner... Men jeg har hormonspiral så det er jo ekstremt usannsynlig, og jeg kunne aldri, aldri ha lurt mannen min (ved å fjerne spiralen uten hans viten altså).  

Skrevet

Har ett barn og har ikke planer om flere. Jeg liker å kunne være spontan, ta med barna på ting. Har man to eller flere er det mye mere styr, både i hverdagen og når man skal på ferie. Man må ra hensyn til alle barnas ønsker isteden for å ta hensyn til ett barn. Var som en annen skrev, jeg vil ha det beste av to verdener

Jeg føler det er mindre jobb med to barn enn ett fordi barna leker mye sammen og finner selskap i hverandre. De kan fint sitte sammen i sofaen og se på tv eller spise sammen uten at en av oss voksne må sitte der. Og så slipper man å ha besøk av barnas venner hele tiden også, fordi de har hverandre :) Men det er viktig at man stopper på det antallet man ønsker. De tre venneparene jeg kjenner som har valgt å bare få ett barn er alle svært overbeskyttende med barna sine, men det stemmer jo heldigvis ikke for alle.

Skrevet

Vi har 3 jenter og skulle ønske vi fikk 4. Hvis nummer 4 ble gutt 😉 Vi angrer veldig på at vi ikke fikk en til da

Anonymous poster hash: 8beb8...9c8

Skrevet

Jeg hadde ikke søsken, det var ensomt.

Skulle ønske/savnet jeg hadde en bror eller søster.

• Liker 3
Skrevet

Man kan alltid angre på noe om man konsentrerer seg om det nok. Nei, har verdens fineste barn og det er nok i massevis. Men hadde jeg begynt å tenke på alt mulig "om" "hvis" osv så kan d være jeg hadde følt at jeg burde fått flere.. vi mennesker liker å formere oss.. men fornuften bør vel helst styre.

Anonymous poster hash: 055ea...0f8
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt et barn til (vi har to) men jeg ser at det ikke er sæelig lurt økonomisk. Vi har ikke stort nok hus til tre barn, ingen av bilene har plass til tre barn heller. Og tenk om vi får et svært sykt og handicappet barn, da går vi fra å være "perfekt familie på 4" til at livet blir snudd helt på hodet for oss alle.. Men jeg er jo redd for at jeg sitter om 20 år og angrer bittert. Det føles skjørt og lite med to barn, jeg har dessverre flere bekjente som har opplevd det grusomste i livet, å miste et barn...

Trist at vi betaler så mye skatt til babymaskiner fra utlandet, at vi ikke får råd til å ha barn selv.

Anonymous poster hash: c834a...aca

• Liker 1
Skrevet

Folk må jo få så mange barn de vil, for min del.

Men jeg synes argumentet med at "ett barn blir mindre styr for meg" er egoistisk og korttenkt.

Det barnet blir voksen en dag uten noen å dele barndommen med, får barn uten søskenbarn (fra den side ) og heller ingen å dele ansvaret for sine eldrende foreldre.

Skrevet

Har ett barn og har ikke planer om flere. Jeg liker å kunne være spontan, ta med barna på ting. Har man to eller flere er det mye mere styr, både i hverdagen og når man skal på ferie. Man må ra hensyn til alle barnas ønsker isteden for å ta hensyn til ett barn. Var som en annen skrev, jeg vil ha det beste av to verdener 😊

Det barnet skal aldri få ha gleden av å feriere med søsken heller da. Alene på ferie med foreldre har begrenset underholdningsverdi. Fint når du er 6, pyton når du er 12-16

Skrevet

Har også ett og skal ikke ha flere. Fast bestemt og kommer ikke til å angre!

Anonymous poster hash: 2f263...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...