AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ser dette mye brukt, og lurer egentlig på hva som legges i ordet? Og hvorfor "traktor"? Bilde-eksempel? Anonymous poster hash: 0007a...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_SeXy_DoRullNisse Skrevet 23. oktober 2015 #2 Del Skrevet 23. oktober 2015 Lesbisk som begrep er uformelt inndelt i ulike sjangre. De som ter og kler seg maskulint blir gjerne ansett som ”butch” eller ”traktorlesbe” https://www.gaysir.no/artikkel.cfm?cid=16733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Del Skrevet 23. oktober 2015 https://www.gaysir.no/artikkel.cfm?cid=16733 Ser man det, jeg har alltid sett på "traktorlesbe" som en form for fornærmelse, men da er det tydeligvis ikke det? Anonymous poster hash: 0007a...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_SeXy_DoRullNisse Skrevet 23. oktober 2015 #4 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ser man det, jeg har alltid sett på "traktorlesbe" som en form for fornærmelse, men da er det tydeligvis ikke det? Anonymous poster hash: 0007a...f4e Godt spørsmål... Brita Cappelen Møystad, nestleder i LLH, kartlegger begrepet ”lesbisk” som kjærligheten mellom to kvinner, og mener at de ulike sjangrene man har skapt er en naturlig utvikling... Møystad understreker at det i slike sammenhenger er viktig å selv ta i bruk ordene som blir brukt som skjellsord, fylle det med den kraften man vil, og at man da i en forstand tar tilbake makten. Selv har hun ingen negative assosiasjoner til verken lesbisk som overordnet begrep eller undersjangrene, og avslutter med: – Jeg er vel ei god gammaldags traktorlesbe jeg, da. Noen vil muligens finne uttrykket støtende, andre igjen ikke. Kommer vel helt på an hvor trygg man er på egen legning og hvor uhøytidelig/selvhøytidelig vedkommende er? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Del Skrevet 23. oktober 2015 Har aldri tatt meg nær av å bli kalt butch. Det er sånt man har det gøy med. Anonymous poster hash: 1d63e...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #6 Del Skrevet 23. oktober 2015 Traktorlesbe er vel de som er veldig mandige av seg Anonymous poster hash: 1a559...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7 Del Skrevet 23. oktober 2015 ja. de er litt mandige, og ofte litt lubne. hes mørk stemme, kort hår. tror de har mannerollen i et lespisk parforhold. Anonymous poster hash: 2a85a...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 23. oktober 2015 #8 Del Skrevet 23. oktober 2015 ja. de er litt mandige, og ofte litt lubne. hes mørk stemme, kort hår. tror de har mannerollen i et lespisk parforhold. Anonymous poster hash: 2a85a...a41 Et lesbisk par har da ingen mannsrolle. Kjære deg, de er kvinner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 23. oktober 2015 #9 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ser man det, jeg har alltid sett på "traktorlesbe" som en form for fornærmelse, men da er det tydeligvis ikke det? Anonymous poster hash: 0007a...f4e Det brukes ofte som en nedsettende beskrivelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 23. oktober 2015 #10 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ser man det, jeg har alltid sett på "traktorlesbe" som en form for fornærmelse, men da er det tydeligvis ikke det? Anonymous poster hash: 0007a...f4e Jeg synes det er en god regel at du kan bruke ordet om deg selv, men ikke om andre med mindre de har uttrykt at det er greit. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #11 Del Skrevet 23. oktober 2015 Traktorlesbe er vel de som er veldig mandige av seg Anonymous poster hash: 1a559...3f9 Det går, lipstick-femme-chapstick-butch-traktor Og så er det variasjoner innimellom av hver. Anonymous poster hash: 1d63e...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #12 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg synes det er en god regel at du kan bruke ordet om deg selv, men ikke om andre med mindre de har uttrykt at det er greit. Enig. Anonymous poster hash: 1d63e...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #13 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det brukes ofte som en nedsettende beskrivelse. ja. også blir det et dårlig miljø av det også. Anonymous poster hash: 2a85a...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #14 Del Skrevet 25. oktober 2015 Traktorlesbe betyr ikke nødvendigvis at den lesbiske er maskulin, som f.eks. Anja Edin. Traktorlesbe er et skikkelig mandig kvinnfolk som ser ut som en kar(ikke nødvendigvis på en god måte), kanskje lukter svette, kortklipt sveis pga. det er praktisk, kortarmet, løs t-skjorte med løstsittende high waist olabukser med bredt brunt skinnbelte og solide sko og snus under leppa. Mascara har de ikke hørt om. Anonymous poster hash: 38227...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 25. oktober 2015 #15 Del Skrevet 25. oktober 2015 Traktorlesbe betyr ikke nødvendigvis at den lesbiske er maskulin, som f.eks. Anja Edin. Traktorlesbe er et skikkelig mandig kvinnfolk som ser ut som en kar(ikke nødvendigvis på en god måte), kanskje lukter svette, kortklipt sveis pga. det er praktisk, kortarmet, løs t-skjorte med løstsittende high waist olabukser med bredt brunt skinnbelte og solide sko og snus under leppa. Mascara har de ikke hørt om. Anonymous poster hash: 38227...c32 Tenk på dette, dere snusbrukende ungjenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #16 Del Skrevet 25. oktober 2015 Tenk på dette, dere snusbrukende ungjenter. Det inkluderer meg selv, og jeg er hetero. På tide å slutte Anonymous poster hash: 38227...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #17 Del Skrevet 30. oktober 2015 Et lesbisk par har da ingen mannsrolle. Kjære deg, de er kvinner.Men hvordan finner de da ut av hvem som skal ta oppvasken, klesvasken, husvasken og hjulskift? Anonymkode: c383d...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 30. oktober 2015 #18 Del Skrevet 30. oktober 2015 Men hvordan finner de da ut av hvem som skal ta oppvasken, klesvasken, husvasken og hjulskift? Anonymkode: c383d...4a7Si det du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå