AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Hvordan observerer dene foreldre og barn i hente- og bringesituasjon, hva sees som positivt og negativt? Hvordan observerer dere barn i lek? Når iverksetter dere eventuell utredning av barn? Med tanke på språkvansker og annet.Anonymous poster hash: 75e75...7c5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Hvordan observerer dene foreldre og barn i hente- og bringesituasjon, hva sees som positivt og negativt? ----- Det visste jeg ikke var en av tingene som ble observert en gang. Hva/hvorfor observerer de da? Nå får jeg litt hetta med tanke på når ungen en sjelden gang ikke vil hjem når jeg kommer for å hente, fordi de er midt i en lek eller noe...Anonymous poster hash: b3acb...60e
MissPierce Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Hvordan observerer dene foreldre og barn i hente- og bringesituasjon, hva sees som positivt og negativt? ----- Det visste jeg ikke var en av tingene som ble observert en gang. Hva/hvorfor observerer de da? Nå får jeg litt hetta med tanke på når ungen en sjelden gang ikke vil hjem når jeg kommer for å hente, fordi de er midt i en lek eller noe...Anonymous poster hash: b3acb...60e Vi står ikke å følger med på henting på den måten... I hvertfall ikke i de bhg jeg har jobbet ☺ Vi får jo med oss ting selvfølge, men at ungen slår seg vrang noen ganger er helt vanlig du. Er det noe som hender daglig eller veldig ofte, kan vi selvfølgelig være til hjelp med situasjonen på forskjellige måter ☺ Endret 23. oktober 2015 av MissPierce
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Hvordan observerer dene foreldre og barn i hente- og bringesituasjon, hva sees som positivt og negativt? Hvordan observerer dere barn i lek? Når iverksetter dere eventuell utredning av barn? Med tanke på språkvansker og annet.Anonymous poster hash: 75e75...7c5 Vi observerer ikke hentesituasjoner annet enn at vi er tilstede og snakker med barn og foreldre. Vi får jo med oss kommunikasjonen mellom barn og foreldre. Hvordan vi observerer barn i lek? Vi er tilstede og deltagende i leken, ser hvordan barna oppfører seg mot de andre, hvordan de takler konflikter, om de er ettergivende, tar styringen eller lar seg styre. Hvis barnet ikke snakker/har språkforståelse (språkforståelse er viktigere enn å snakke) etter alderen sin, hvis de oppfører seg utagerende, at de ikke kommer inn i lek med andre barn, at de slår/biter mye over en lengre periode. Dette er veldig vanskelige spørsmål å svare på uten at du kommer med en konkret situasjon. Anonymous poster hash: 2d0eb...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå