AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Er i midten av 20 årene, drukket alkohol siden jeg var 15 år. Liker ikke øl eller vin. Har prøvd forskjellige typer, øl takler jeg ikke lukten av, jeg spyr av det. Vin blir ofte bitter og "tørr". Cider liker jeg sjeldent, fordi det har en bitter smak og tørr, slik som vin. Det er en type cider i en bestemt smak jeg KAN drikke hvis jeg ikke har noe annet, eller er lei av det vanlige. Men alle andre typene liker jeg ikke. Jeg liker kun vodka, tro det eller ei Vodka med energidrikk, eller vodka og div brus som fanta exotic, sprite eller urge, det er godt. Smirnoff ice med vodka og sprite (brus) er kjempe godt. Prøvd en del mickey finns, det med vodka er også på topp 3 listen. Men, har tenkt på å prøve champagne. Aldri smakt det før. Kan det være noe for meg? Hvilke anbefaler du? Billig og smaker godt er kriteriene. Ha i bakhodet at vodka + brus er det jeg drikker til vanlig og liker. Drikker det ikke fordi det smaker vondt, jeg elsker smaken av det. Anonymous poster hash: ee628...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Herrefuckingsgud Anonymous poster hash: 3dccb...927 11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Herrefuckingsgud Anonymous poster hash: 3dccb...927 ? ts Anonymous poster hash: ee628...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Etter de beskrivelsene du gir, kan jeg umulig tro du vil like champagne. Anonymous poster hash: 26a18...3e2 11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Ikke begynn med champagne, hvertfall. Det er penger ut av vinduet. Spør på polet etter en ukomplisert, søt musserende. Eventuelt begynn med dessertvin, som mascato. Det er nesten som brus.Anonymous poster hash: 4da91...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7 Skrevet 23. oktober 2015 Etter de beskrivelsene du gir, kan jeg umulig tro du vil like champagne. Anonymous poster hash: 26a18...3e2 Ok, så ingenting du har prøvd som er lik brus + vodka? Noen viner, champagne, annet? Begynner å bli lei vodka og brus, så vil prøve noe nytt. skal til sverige neste uke og innom polet, så da kan jeg prøve ut nye ting for en billig penge. Men vet ikke hvor jeg skal starte. Ikke begynn med champagne, hvertfall. Det er penger ut av vinduet. Spør på polet etter en ukomplisert, søt musserende. Eventuelt begynn med dessertvin, som mascato. Det er nesten som brus.Anonymous poster hash: 4da91...5a4 Takk for et godt tips. Må se om de har den i Sverige. ts Anonymous poster hash: ee628...fe5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #8 Skrevet 23. oktober 2015 Billig Champagne finnes ikke. Anonymous poster hash: bcb0c...0cc 5
JHF Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 Det eneste jeg kommer på er Martini Asti. Veldig søt musserende vin.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #10 Skrevet 23. oktober 2015 Ok, så ingenting du har prøvd som er lik brus + vodka? Noen viner, champagne, annet? Begynner å bli lei vodka og brus, så vil prøve noe nytt. skal til sverige neste uke og innom polet, så da kan jeg prøve ut nye ting for en billig penge. Men vet ikke hvor jeg skal starte. Takk for et godt tips. Må se om de har den i Sverige. ts Anonymous poster hash: ee628...fe5 Du får ikke vin som vodka+fanta exotic. Aldri spør etter det noen steder noensinne. Mascato er en type vin, ikke én vin. Anonymous poster hash: 4da91...5a4 3
Tabris Skrevet 23. oktober 2015 #11 Skrevet 23. oktober 2015 Forsøk Martini Asti. Veldig søtt og lettdrikkelig.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #12 Skrevet 23. oktober 2015 Forsøk Martini Asti. Veldig søtt og lettdrikkelig. Notert ned, takker :D Du får ikke vin som vodka+fanta exotic. Aldri spør etter det noen steder noensinne. Mascato er en type vin, ikke én vin.Anonymous poster hash: 4da91...5a4 Jeg vet jo at jeg ikke finner en vin som smaker det samme eller noe. Men lurer på om det finnes en vin (eller noe annet) som ikke er bitter og tørr. Åja, har aldri sagt at jeg er mester i vin Men noterer meg den også spør jeg på polet. ts Anonymous poster hash: ee628...fe5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #13 Skrevet 23. oktober 2015 Lær deg å like østers. Da får du etter hvert skikkelig lyst på champagne! Men det er nok en vei å gå, for å si det sånn. Anonymous poster hash: c6027...44d 1
BlendaSensitive Skrevet 23. oktober 2015 #14 Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Sier som de andre, asti er den søtest musserende. Men, hvorfor ikke holde deg til rusbrus, vodka med brus...? Mitt beste forslag er egentlig drinker!! Altså andre drinker enn vodka og cola. Rom-drinker kan være ganske søte. Liker du syrlig, så er caiprinah veldig lett å lage. Og veeeldig godt! Endret 23. oktober 2015 av BlendaSensitive
peppermyntete Skrevet 23. oktober 2015 #15 Skrevet 23. oktober 2015 Hvis du synes cider er bittert bør du styre langt unna champagne i alle fall!!! Men sprudlevin KAN funke. Martini asti er nevnt, toso er en lignende men billigere. 1
so.retro. Skrevet 23. oktober 2015 #16 Skrevet 23. oktober 2015 TS - du er begrepsforvirret. Det du vil ha er en søt musserende vin. Champagne er ikke et samlebegrep på musserende vin. Champagne er musserende vin KUN fra Champagne i Frankrike. Martini Asti og diverse musserende dessertvin er nok tingen for deg. Har dessverre lite med champagne å gjøre. 6
Brunhilde Skrevet 24. oktober 2015 #17 Skrevet 24. oktober 2015 Eksisterer Canei og Peach Canei fremdeles? I tilfelle så du jo prøve en av dem, ts.
Drikkeflaska Skrevet 24. oktober 2015 #19 Skrevet 24. oktober 2015 Du kan prøve en vin som heter "Rosemount O Moscato 2012". Den koster bare 100kr på vinmonopolet, og de vennene mine som ikke liker vin som har smakt den har sagt at de synes den er god, så mulig det er en for deg.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #20 Skrevet 24. oktober 2015 Gå for prosecco! Det er italiensk musserende. Mye bedre enn cava (spansk). Denne er god: http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/musserende-vin/italia/albino-armani-prosecco/sku-9030701 Anonymous poster hash: 7c322...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå