Gå til innhold

Hunden har kastet opp to netter på rad og er slapp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og mannen min passer familiehunden mens foreldre er utenlands.

På onsdag hadde hun løs mage to ganger, deretter har hun kastet opp en gang om natta i to netter.

Trodde kanskje hun hadde klart å spise noe uggent som lå på bakken, men da hun fortsatt kaster opp virker det ikke sånn. Hun får ikke noe nytt i kosten.

Etter første oppkastet har jeg vært ekstra streng og bare gitt tørfor og dentastix med omhu. Men etter første natta hvor hun kastet opp har appetitten hennes vært dårlig, hun endte opp med å spise og drikke 12 timer senere - men det kom også opp natta etter igjen. Hun har begynt å spise litt gress på tur, og er ikke den samme spretne jenta som ønsker å løpe rundt.

Da hunden ikke bor fast hos meg er jeg ukjent med dens oppførsel angående mat, mage og slikt. Hun logrer og virker relativt normal, men er slapp - selv på tur. Hun er halvt whippet og halv boxweiler. Ca 2 1/2 år gammel. Rolig kosejente som ikke bjeffer stort - om det har noe å si.

blir jo litt bekymra da  :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til dyrlegen. Det er ganske normalt at de innimellom blir dårlige med løs mage og oppkast, men at de blir slappe og mister matlysten er noen av faresignalene man bør se opp etter når de er dårlige.

Anonymous poster hash: aee23...be9
Skrevet

Jeg ville også tatt kontakt med dyrlegen. Når hunden blir slapp, så bør man være litt i forkant.

Skrevet

Dra til dyrlege!

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 3d879...68f
Skrevet

Jeg hadde dratt til dyrlegen med en gang!

Skrevet (endret)

Høsten/tidlig vinter er høytid for diaree og oppkast hos hund, det trenger ikke være noe alvorlig.

Det er gjerne ikke så mye veterinæren kan gjøre, så lenge allmenntilstanden er ok så som regel ikke fsrlig. Men hvis hunden er veldig slapp hadde jeg ringt vet.

Hvordan er slimhinnene? Lys rosa eller blekt?

Dra til veterinæren og kjøp en tube zoolac og flere bokser med skånemat på boks fra hills.

Det viktigste nåt det kommer til diaree er å passe på vann og salt balansen. Man kan også kjøpe litt elektrolytter til å ha i vannet.

Lykke til

Endret av Snublefella
Skrevet

Bor ved en veldig snill dyrlege som tok oss inn på hastetime siden det snart var helg! Hun hadde magekatarr stakkar. Så det blir fasting, spesialfor og probiotika fremover!

Takk for tips. Vi mennesker kaster jo opp og diverse, men da går det som regel over uten problemer, var usikker på om det var slik med hunder og. Takk igjen folkens!  :blomst:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...