AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Det lurer jeg og på.. de står gjerne på t-banen og prater SÅ høyt på et eller annet språk. Skjønner ikke at de orker skravle så mye i tlf jeg. Anonymous poster hash: be6ed...d29 9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Verste er når de sitter 3-4 stykker sammen og skriker hverandre i munnen. Anonymous poster hash: fd1e5...dba 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Dere legger sikkert bare merke til det, og irriterer dere, fordi dere ikke forstår hva de sier. Anonymous poster hash: 09773...b01 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Dere legger sikkert bare merke til det, og irriterer dere, fordi dere ikke forstår hva de sier.Anonymous poster hash: 09773...b01 Jeg vet ikke, er ofte jeg ser på tbanen/buss f, eks. at den ene sitter i ett sete ved vinduet,mens den andre sitter i setene på den andre siden ved vinduet og prater høy til hverandre Anonymous poster hash: 0de58...161 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Dere legger sikkert bare merke til det, og irriterer dere, fordi dere ikke forstår hva de sier.Anonymous poster hash: 09773...b01 Nei. På den bussen jeg pleier å ta er det alltid en eller annen utlending som prater kjempe høyt i telefonen sin/med noen andre på bussen. Anonymous poster hash: 81a85...342 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg vet ikke, er ofte jeg ser på tbanen/buss f, eks. at den ene sitter i ett sete ved vinduet,mens den andre sitter i setene på den andre siden ved vinduet og prater høy til hverandre Anonymous poster hash: 0de58...161 Jeg har og sett det, men har sett nordmenn som gjør akkurat det samme. Personlig synes jeg det er lettere å overse noen som snakker et språk jeg forstår. Språk jeg ikke forstår oppfattes bare som bråk, og er dermed mer irriterende. Anonymous poster hash: 09773...b01 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har og sett det, men har sett nordmenn som gjør akkurat det samme. Personlig synes jeg det er lettere å overse noen som snakker et språk jeg forstår. Språk jeg ikke forstår oppfattes bare som bråk, og er dermed mer irriterende.Anonymous poster hash: 09773...b01 Derfor jeg skrev jeg vet ikke Anonymous poster hash: 0de58...161
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har og sett det, men har sett nordmenn som gjør akkurat det samme. Personlig synes jeg det er lettere å overse noen som snakker et språk jeg forstår. Språk jeg ikke forstår oppfattes bare som bråk, og er dermed mer irriterende.Anonymous poster hash: 09773...b01 Men er enig med det du skriver lettere overse norskt Anonymous poster hash: 0de58...161
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #10 Skrevet 24. oktober 2015 Har aldri erfart dette for min del. Anonymous poster hash: c1ad0...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 Dere legger sikkert bare merke til det, og irriterer dere, fordi dere ikke forstår hva de sier.Anonymous poster hash: 09773...b01 Nei. Det er et faktum at det er kultur for å snakke mye høyere med hverandre i middelhavslandene enn i Norge, og enda høyere i mange afrikanske land. Norge er et av de landene der den kulturelle normen for stemmevolum er lavest. Jeg har vært i et par afrikanske land, og for en nordmann er det ubegripelig at man snakker høyt til folk som sitter rett ved, men sånn er normen der. En gang satt jeg på toget, et av disse nye Flirt-togsettene. Der er det klappseter ved inngangspartiene, slik at det er mulig å ha en sittegruppe der. Der satt det en gjeng afrikanere, og de snakket så høyt at de som satt i andre enden av vognen ville ha fått det med seg hvis de hadde skjønt språket. Anonymous poster hash: 99267...fd4 7
Gjest Blomsterert Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Tror grunnen er at de er maaange sammen,i familien(større antall),når de ellers er sammen/gjenger. De må vel snakke høyt fra barnsben av for å bli hørt ;-)
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Hehe, har blitt irritert flere ganger pga. at de snakker så høyt, skulle dro de ropte til hverandre/har en skikkelig stor krangel. Og ja, de snakker høyt - hadde de ikke snakket så høyt, så hadde jeg ikke fått med meg at de snakket et annet språk, har ikke for vane å følge med på andres samtaler. Anonymous poster hash: be74d...ba7 1
Mona Sax Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Utlendinger prater ofte høyt, ja, men de er såmenn ikke de eneste. Har da flere ganger sittet og irritert meg over landsmenn sitte og bælje i røret på bussen. 1
Gjest Evans Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Det kan vel være fordi tonefall er annerledes og at det er helt vanlig å snakke høyere? Jeg syns ofte spansk høres ut som vill krangling, men de krangler vel ikke hele tiden regner jeg med Jeg syns forresten de fra Nord-Norge snakker høyere enn de fra sør. Endret 26. oktober 2015 av Evans
Gjest Cartman Skrevet 26. oktober 2015 #16 Skrevet 26. oktober 2015 Finnes ikke høreapparat i Somalia, så de kompenserer med stemmen
Gjest Cartman Skrevet 26. oktober 2015 #17 Skrevet 26. oktober 2015 Utlendinger prater ofte høyt, ja, men de er såmenn ikke de eneste. Har da flere ganger sittet og irritert meg over landsmenn sitte og bælje i røret på bussen. "Utlendingene" er jo landsmenn. De er kanskje ikke etnisk norske, men de og oss bor i samme land, så de blir i praksis landsmenn.
Gjest Cartman Skrevet 26. oktober 2015 #18 Skrevet 26. oktober 2015 Har aldri erfart dette for min del. Anonymous poster hash: c1ad0...d5a Du har med andre ord ikke bodd i nærheten et somalisk klubbhus. Det har jeg haha. De var ålreite, men fy faen så høylytte de var. Smella gikk i et sett. Tydelig at de folka hadde mye å snakke om.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #19 Skrevet 27. oktober 2015 Har opplevd dette veldig ofte. Det blir litt mye av det meste når de snakker sammen. Spesielt i telefonen. De er så høyrøstet at det høres ut som om de er sinte. Anonymous poster hash: 56746...630 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #20 Skrevet 27. oktober 2015 Nordmenn er jo veldig stille da. Forskjellen er stor bare til f eks Spania. Anonymous poster hash: f2e9f...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå