Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Hei! Hver fredag og lørdag bestemmer jeg/lager middagen her i huset for å bidra, men jeg er så lite kreativ at det er helt flaut.. Kan dere komme med noen tips til hva jeg kan lage? Det må være sunt!
helloworld Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Chili con carne. Godt, enkelt, sunt. Tar meg ca 45 min å lage og jeg gjør det 1-2 ganger i uken hvis jeg har gått tom for ideer. Jeg bruker denne oppskriften: http://trinesmatblogg.no/2011/03/03/chili-con-carne/
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Chili con carne. Godt, enkelt, sunt. Tar meg ca 45 min å lage og jeg gjør det 1-2 ganger i uken hvis jeg har gått tom for ideer. Jeg bruker denne oppskriften: http://trinesmatblogg.no/2011/03/03/chili-con-carne/ Tusen takk!
Gjest Overrasket Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Hva mener du er sunn mat? Jeg er ikke sarkastisk her, men folk definerer det så forskjellig så greit å vite før jeg svarer.
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 Hva mener du er sunn mat? Jeg er ikke sarkastisk her, men folk definerer det så forskjellig så greit å vite før jeg svarer. Så lite karbohydrater og kalorier som mulig! Altså sunne ingredienser, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg definerer som sunn mat egentlig..
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7 Skrevet 23. oktober 2015 Spinat lasagne. Bruker squash i steden for pastaplater. kalkun og ovnsbakte søtpotet + salat. Anonymous poster hash: 8851c...2be
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2015 #8 Skrevet 23. oktober 2015 Spinat lasagne. Bruker squash i steden for pastaplater. kalkun og ovnsbakte søtpotet + salat. Anonymous poster hash: 8851c...2be Åhh, hørtes sykt godt ut!!
Gjest Overrasket Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 Så lite karbohydrater og kalorier som mulig! Altså sunne ingredienser, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg definerer som sunn mat egentlig.. Nettopp. Da har jeg ingen spesifikke forslag som passer.
Gjest StripeyPanda Skrevet 23. oktober 2015 #10 Skrevet 23. oktober 2015 Enchiladas med speltlomper. Lasagne med fetaost og spinat. Taco uten lefser (mer en tacosalat, med rømme og diverse godt). Kremet søtpotetsuppe med bacon. Hjemmelagde kjøttboller. Sitronlaks med salat og ris. Laks i ovn med masse grønnsaker og poteter. Sjekk matprat.no, masse godt å finne der!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #11 Skrevet 23. oktober 2015 Kikertburgere/falaffel laksewrap ( i salatblad, dersom du er veldig redd karbohydrater) lakseburger fiskesuppe tomatsuppe på hermetisk tomater ertesuppe medsprøstekt spekeskinke Kyllingsalat pai ( i uendelig variasjon av innhold) omelett wok Anonymous poster hash: 4a53a...55b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #12 Skrevet 23. oktober 2015 Så lite karbohydrater og kalorier som mulig! Altså sunne ingredienser, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg definerer som sunn mat egentlig.. Nei, når du uten videre definerer karbohydrater er usunt tror jeg heller ikke du vet så mye, gitt. Anonymous poster hash: 22ba8...cbc 2
Fredsmegleren Skrevet 23. oktober 2015 #14 Skrevet 23. oktober 2015 Chili con carne. Godt, enkelt, sunt. Tar meg ca 45 min å lage og jeg gjør det 1-2 ganger i uken hvis jeg har gått tom for ideer. Jeg bruker denne oppskriften: http://trinesmatblogg.no/2011/03/03/chili-con-carne/ Denne oppskriften er supergod! Ellers: -Nachos av søtpotet med masse grønnsaker og bønner, guacomole og salsa som tilbehør osv -Pizza med blomkålbunn og masse grønnsaker som topping -Gulrot og ingefær suppe med hvitløksbaguetter(eller rundstykker) som tilbehør -Salat med masse grønnsaker, en karbohydrat base, eventuelt egg, skinke, osv om du vil ha det i. Det er viktig at salaten blir mektig ellers blir man ikke mett. -Rå vårruller -Indisk mat
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #15 Skrevet 23. oktober 2015 Kan anbefale gulrotsuppe med ingefær Anonymous poster hash: 0fab6...0ca
Gjest Ennasus Skrevet 23. oktober 2015 #16 Skrevet 23. oktober 2015 Wok - finnes veldig mange varianter så Google litt Indrefilet av svin med potet og sellerkrotpure med ovnsbakte grønnsaker Pastasalat Fisketaco eller kyllingwraps Chili con carne Kyllingfrikasse Viltgryte Bacalao Ratatoiulle med valgfritt kjøtt Lapskaus Pytt i panne Tikka masala Helstekt kylling med salat og ris Karbonadesmørbrød med speilegg Omelett Suppe ( Google )
Gjest morhjertegod Skrevet 23. oktober 2015 #17 Skrevet 23. oktober 2015 Det nye indiske wrap kit, som man hele tiden ser på reklame på tv, den er fantastisk god. Der bruker man jo kylling, og masse grønnsaker, anbefales.
Tvist Skrevet 25. oktober 2015 #19 Skrevet 25. oktober 2015 I disse halloween tider er det supert med gresskarsuppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå