Gå til innhold

Kone fra Thailand, helt ærlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig! Dere thailandske damer, dere ser vell på de mennene deres som litt dumme?

(Jeg refererer til tilfelle hvor mann reiser til Thailand, går å finner, og tar med hjem)

Anonymous poster hash: fb554...330

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig! Dere thailandske damer, dere ser vell på de mennene deres som litt dumme?

(Jeg refererer til tilfelle hvor mann reiser til Thailand, går å finner, og tar med hjem) Anonymous poster hash: fb554...330

Vet ikke om de Thailandske damene gjør det, men alle andre i samfunnet gjør det ihvertfall!

Anonymous poster hash: 3d2ef...508

• Liker 29
Skrevet

De er jo dumme.

Menneskehandel er jo ikke greit.

• Liker 7
Skrevet

Thailandske dama trenger økonomisk trygghet, mannen trenger nærhet. Fair deal. Jeg hadde nok også giftet meg inn om valget var mellom å leve på gata eller få et bedre liv for meg og kanskje sende penger til andre i min familie

Anonymous poster hash: 8ba34...ca5
  • Liker 7
Skrevet

Jepp. Jeg tenker: looooser

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ei fra Filippinene som har fått seg en 28 år eldre mann fra Norge. Hun klager ikke, familien er sikret. Vinn-vinn.

Anonymous poster hash: 6adb5...d3c
  • Liker 1
Skrevet

Thailandske dama trenger økonomisk trygghet, mannen trenger nærhet. Fair deal. Jeg hadde nok også giftet meg inn om valget var mellom å leve på gata eller få et bedre liv for meg og kanskje sende penger til andre i min familie Anonymous poster hash: 8ba34...ca5

Men det er vel ikke damene folk reagerer mest på. De fleste har vel forståelse for hvorfor de gjør det.

Mannfolka som henter seg koner derifra derimot..... De er en egen rase. Du ser det på typen før du ser kona, hvordan mann han er.

• Liker 12
Skrevet

Hva med de blonde jentene med rike menn da?

Syns mange tai-normann par er kjempe søte.

Mange av mennene forguder jenta si- og jenta er lykkelig med sin mann..

• Liker 7
Skrevet

Thailandske dama trenger økonomisk trygghet, mannen trenger nærhet. Fair deal. Jeg hadde nok også giftet meg inn om valget var mellom å leve på gata eller få et bedre liv for meg og kanskje sende penger til andre i min familie Anonymous poster hash: 8ba34...ca5

Jeg tror alle skjønner hvorfor de thailandske kvinnene gjør det. Det er ikke de som blir stigmatisert.

Bare synd at det også rammer de parene som har blitt sammen på "normal" måte. Det finnes mange oppegående par i Norge, der den ene er asiat uten at de er blitt hentet av økonomiske grunner.

• Liker 2
Gjest Castielz
Skrevet

Tja, disse mennene driver jo med u-hjelp, som 99% av norske kvinner støtter opp om helhjertet.

Så skjønner ikke hvorfor dere klager?

Skrevet

Hva med de blonde jentene med rike menn da?

Syns mange tai-normann par er kjempe søte.

Mange av mennene forguder jenta si- og jenta er lykkelig med sin mann..

Følg litt med i noen år så vil du legge merke til at mange av jentene er lykkelige i noen år, til de finner en som er rikere...

Penger og status er veeeeldig viktig i Thailand, og det er jo ikke akkurat krøsus som drar dit for å hente kone... Når de kommer tilbake hit skjønner hun at han er en "taper" og når hun har sikret seg opphold begynner hun å lete etter en som er "høyere oppe" i samfunnsmålestokk.

Anonymous poster hash: b8aac...055

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ei fra Filippinene som har fått seg en 28 år eldre mann fra Norge. Hun klager ikke, familien er sikret. Vinn-vinn.

Anonymous poster hash: 6adb5...d3c

Men det er jo på så feil pemisser!!

Jeg bor på en liten plass og her er det flere gamle menn fra 50-70år som har importert seg kone og ikke EN av de damene er over 30! Flere av de har bodd her i flere år og kan likevel ikke et ord norsk, aldri ser jeg dem på butikken, 17 mai, julemarked el. De sitter bare inne med de sure gamle gubbene sine.

Sier seg selv at det ikke er et verdig liv for et så ungt menneske! Det eneste de lærer er hvor vaskebøtta og grytene står, og hvor soverommet er.

Jeg vil tro flere av disse har enorm hjemlengsel og bekymrer seg mye for familien, så jeg vil ikke akkurat kalle det en "vinn"-situasjon for deres del..

(Og jada ikke alle er slik, men nå diskuterer vi klassiske imort-ekteskap)

Anonymous poster hash: 4b718...dfc

• Liker 8
Skrevet

Men det er vel ikke damene folk reagerer mest på. De fleste har vel forståelse for hvorfor de gjør det.

Mannfolka som henter seg koner derifra derimot..... De er en egen rase. Du ser det på typen før du ser kona, hvordan mann han er.

Det er vel flest idealister som reagerer på selve dealen (trygghet og garantert oppvekst i verdens rikeste land for neste generasjon mot en partner som i alle fall later som hun bryr seg). Folk flest er (heldigvis!) fullstendig klar over at de aller, aller fleste forhold er basert på hestehandel. Part A får noe h*n vil ha mot at part B får noe h*n vil ha. Som bonus hender det seg at de faktisk er glade i hverandre - som oftest er partneren din glad i måten du får h*n til å føle seg og driter i deg. (jeg noterer meg at en del av dem graviterer mot denne tråden)

Og så er det grunnen til at mannen velger å gå inn i en deal der han får "en som i det minste later som hun bryr seg". Og der velger mennesker ofte å se med forakt på den som havner nederst i bunken når det kommer til dating. Men ikke sjelden er vedkommende en helt ok men tiltaksløs og noe dum fyr som sliter enormt sosialt. Og ingen av de tingene betyr fletta for damen fra asia/østeuropa: hennes alternativer er menn av tilsvarende art i et samfunn der partnervold er helt normalt.

Anonymous poster hash: 08ddc...139

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig? Jeg dømmer. Ja faktisk så ser jeg ned på de mennene samme om det er fullt "frivillig", samme alder osv.

Anonymous poster hash: 69810...141
Skrevet

Seriøst??? Hva med jakten på kjærligheten, nakedating og alle andre datingprogrammer på nett.. Jeg syns det er MYYYE verre enn å "hente" seg en dame fra Thailand..

Anonymous poster hash: dc6ac...2fe
  • Liker 5
Skrevet

Vi har en i gata som har en slik dame. Overvektig, slæskete fyr. For litt siden pusset de opp utsiden på huset sitt, samt bygde nytt gjerde. Det var dama som bærte på plankene, snekret gjerdet, ordnet fasaden o.l. Han satt i stolen og så på mesteparten av tiden. 

Anonymous poster hash: dd07d...4aa
  • Liker 3
Gjest Magnifiq
Skrevet

Men hvordan ser dere forskjell?

Svigerfar er gift med en dame fra Thailand. Han møtte henne 15år etter at hun kom til Norge. De er like gamle, men hun ser veldig ung ut.

Om man vet de har dratt ned for å finne seg en "hushjelp", forstår jeg det altså, men man vet jo ikke alltid hvordan de møttes.

Skrevet

Men hvordan ser dere forskjell?

Svigerfar er gift med en dame fra Thailand. Han møtte henne 15år etter at hun kom til Norge. De er like gamle, men hun ser veldig ung ut.

Om man vet de har dratt ned for å finne seg en "hushjelp", forstår jeg det altså, men man vet jo ikke alltid hvordan de møttes.

Den norske mannen på 40+ er kanskje ikke heldig med utseende, ser slaskete ut, ER slaskete. Snakker dårlig engelsk med kjæresten sin. Som andre har sagt så er de en egen rase. Og ja, jeg dømmer dem jeg også... Tror nok ikke de behandler sin kone særlig bra heller... "Knulledukke" som er slaven hans, mot at hun får penger til å forsørge familien. Slike ting burde ha vært ulovlig!

Anonymous poster hash: 5fb3d...e0a

Skrevet

Jeg forsvarer hverken prostitusjon eller slavehold på noe nivå.

Det forundrer meg at dere ikke ser at det er det det er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forsvarer hverken prostitusjon eller slavehold på noe nivå.

Det forundrer meg at dere ikke ser at det er det det er.

For noen mennesker er det et mindre onde enn andre valg. Men det er vanskelig for nordmenn som vokser opp i trygghet og økonomisk sikkerhet å leve seg inn i hvordan en hverdag kan være der prostitusjon er et bedre liv.

Anonymous poster hash: 8ba34...ca5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...