Gå til innhold

Kattungen er gærn, noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok inn en vill kattunge forrige Tirsdag, etter to dager var han stueren, og ble veldig fort trygg. Han er vel rundt 13/14 uker og jeg kaller han Balder. Vurderer å døpe han om til Rabalder, for de 4 siste dagene har han vært umulig å ha med å gjøre. Han biter og klorer seg fast i armen min uansett hvor mange ganger jeg setter han vekk fra meg. Han kan komme å legge seg inntil meg å kose og sånn, og han maler mer og mer, men plutselig så angriper han igjen.

Hvordan i all verden får jeg han til å slutte å se på armen min som musa? O.o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er kort tid, hvis det er halvannen uke det er snakk om. Han roer seg nok etterhvert.

Vært hos dyrlegen og sjekket at alt er i orden med han?

Anonymous poster hash: 456fb...7cf
Skrevet

Det er slik det er å ha kattunge, de følger instinktene sine og lærer etterhvert å kontrollere dem. Rabalderet fortsetter i allefall til de er fem, seks måneder. Du kan få den til å roe seg ved å la den leke med andre ting, baller, tråd med papir i enden, laserprikk på gulvet(ikke sterk, men slik som er beregnet til leke).

Anonymous poster hash: 956a8...902
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke vært hos dyrlegen med han. Han er stor og fin og har fått god trening av kattemor som bor ute i en låve. Var en del og hilste på i førsten, men så gjemte han seg i noen uker.

Er vant med kattunger, og at de er lekne og kosebiter, men han virkelig setter tenna og klørne fast, og sparker i fra. Går jo ikke å få han vekk heller, så må dytte et pledd i mellom hver gang han setter i gang. Ja, har tenkt på laser, for det syns vel de fleste er gøy ? :-P Han har fått vært litt sammen med hun andre katten vi har, men han bare hopper rundt som en gal helt til hun klapper til han. Hjelper ikke det heller :-/ Og han har blitt kosa masse med av flere.

Men energinivået hans er jo ut av en annen verden? Savner han mammaen sin kanskje?

Skrevet

Dette høres helt normalt ut.

Anonymous poster hash: 807d6...6c7

• Liker 1
Skrevet

Du har en HELT normal kattunge i hus. :fnise:

De er som regel spinnville frem til rundt ett til halvannet års alder når de blir fullvoksne og roer reka.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Katten til pappa er 7 år og holder på sånn enda.

Skrevet

Min er 12 år og still going strong ...... :)

Skrevet

Nå skal ikke jeg skaffe meg kattunge hvertfall... Har vurdert det lenge, men møtt på en sånn psykokattunge én gang. Hvordan kan det være normalt egentlig? Aldri møtt noen andre katter som er sånn så trodde det var et unntak men siden dere skriver her at det er normalt så kome rjeg hvertfall til å holde meg langt unna katter i fremtida :( "#%&=

Anonymous poster hash: ee782...c90
Skrevet

Vi har en kattunge på snart 6 måneder. Han er også ganske gæern. Men vi merker at han roer seg bittelitt for hver uke som går. Vi har også en hunkatt på 3,5 år. Hun fikk noen "spinnvill-anfall" innimellom når hun var kattunge, men er en helt annen personlighet enn sin "lillebror".

Noen katter er rett og slett mer lekne og "gærne" enn andre. 

Anonymous poster hash: 65128...eb3
Skrevet

Min katt på 11 år kan fortsatt finne på å gjøre det. Jeg har frem til nå trodd hun er litt sær som ikke forstår at det gjør vondt når hun plutselig finner på å leke med armen med klør og tenner, men ut ifra svara her så er hun visst ikke det da :P

Når hun var liten gjorde hun det hele tiden. Gikk fra å kose seg og male til å leke på sekundet uten forvarsel, og da klorte og bet under fælt. Forhåpentligvis vil katten din lære seg dette etterhvert, og vil nok ikke være like spinnvill om ett år ;)

• Liker 1
Skrevet

Har nettopp passet 2 små kattunger og de var akkurat likens. Det gjelder bare å sette de på plass i det de gjør noe du ikke ønsker de skal gjøre.

• 9 måneder senere...
Skrevet (endret)

Til info, siden jeg logget inn igjen nå, så holder han på ennå:P Han er visst en liten kriger, for noen uker siden fant vi han med en STOR rotte som han hadde fanget og spiste. Vi visste ikke at vi hadde rotter på gården, så dette var jo flott!

Han har selvfølgelig fått ormekur og vaksine, og dyrlegen synes han er en våken og aktiv katt.

Så, jeg får vel bare tåle at Rabalder bare er seg selv. :fnise: Til gjengjeld så ligger han som regel rett ut på ryggen med føttene oppå låret mitt og potene strekt ut over armen min om nettene. Og det er ikke snakk om at jeg skal flytte på meg, de potene SKAL berøre meg på en eller annen måte. Han har en sånn herlig personlighet at noen ganger glemmer jeg at det er en katt! :lillesky:

Endret av Kuley

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...