Gå til innhold

7 månder gammel Jakt labrador- bitter på veggen

Lutten

Anbefalte innlegg

hei :)

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at hun skal slutte å bite i veggen?

Nå har det blitt to hull i veggen der hun biter. :grine:

Problemet er ikke når vi er hjemme det er når vi ikke er hjemme hun gjør det og det blir uaktuellt for meg å lukke henne inne i buret når vi er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har veggen gjort da, siden hun er så bitter på den?  :fnise:

Neida, fra spøk til alvor. Biting på veggen høres ut som en stressreaksjon av noe slag. Får hun oppfylt det hun trenger av fysisk mosjon og mental stimulering? Det første jeg tenkte var seperasjonsangst , men det kan uansett forsterkes om hun er understimulert. 

Har dere gjort noe hjemme alene trening? Hvordan har dere gått frem isåfall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:  :fnise: haha :P

Ja lurer på om det kan være noe seperasjonsangst eller at hun ikke får oppmerksomhet( i dag gjorde hun det nemlig når jeg sto laget meg brødskive, det er den eneste gangen hun har gjort det foran oss)

Dette startet for to dager siden, jeg tenker det er best å få stoppet det så fort som mulig(gjerne før hun spiser opp hele huset :fnise: )

Hun får ca to timer tur om dagen, fordelt på to turer. 1 tur hvor vi trener på å gå pent, og en tur hvor hun går meste parten av turen uten bånd.

Jeg gjemmer godbiter for henne, trener på plass og bli.Kanskje det er for lite stimulering? Har du noe tips til noe annet vi kan trene på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gårhun på veggen. Hun er jo understimulert så det holder. Det du skisserer av aktivitet for en slik hund er jo bare det hun trenger som et minimum av mosjon og luftig.

Egentlig burde du jo aldri ha skaffet deg en slik hund, men nå har du den og da må du løse det. Da er mitt råd å begynne og trene lydighet og spor. Finn en hundeklubb i nærheten eller les på nett og start på egenhånd.

Aktivitetsbehovet kommer jo heller ikke akkurat til å synke, så en hund du kan regne med å rusle litt rundt med en times tid eller så kommer nok dette neppe til å bli.

Jeg er jo også ganske overrasket over at du/dere tydeligvis har kjøpt en valp av rasen uten å ha blitt forklart hva slags hund dere har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separasjonsangst. Dere må starte på nytt med hjemme alene-trening.

Anonymous poster hash: f824b...20a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gårhun på veggen. Hun er jo understimulert så det holder. Det du skisserer av aktivitet for en slik hund er jo bare det hun trenger som et minimum av mosjon og luftig.Egentlig burde du jo aldri ha skaffet deg en slik hund, men nå har du den og da må du løse det. Da er mitt råd å begynne og trene lydighet og spor. Finn en hundeklubb i nærheten eller les på nett og start på egenhånd.Aktivitetsbehovet kommer jo heller ikke akkurat til å synke, så en hund du kan regne med å rusle litt rundt med en times tid eller så kommer nok dette neppe til å bli.Jeg er jo også ganske overrasket over at du/dere tydeligvis har kjøpt en valp av rasen uten å ha blitt forklart hva slags hund dere har fått.

Er to timers tur et minimum av mosjon? Du fikk med deg at det er snakk om en valp på 7 mnd?

Når det er sagt håper jeg virkelig dere vet hva slags hund dere har skaffet dere, ts. Har ikke inntrykk av at jaktlabrador er de enkleste å ha med å gjøre for folk uten erfaring :/

Anonymous poster hash: ec583...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår valp gjorde det fordi det var gøy, og det var mens vi var hjemme og skulle sove. Plutselig hørte vi RITSJ fra stua. :P

Vi endte med å sette noe foran der han knagde så han ikke kom til etter hvert, og da vi gradvis skulle slutte med det igjen tok vi bittelitt tabasco på veggen. Da lukta det ekkelt, og han hadde ikke lyst til å bite der. For noen hunder funker det med bitterspray også, men den syns han ikke var noe problem, så det var bare ekkelt for oss, som fikk smaken i munnen av å bruke sprayen på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...