Gå til innhold

Daten snakker om åpent forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en voksen mann(35) og har begynt å date en dame på 32. Pratet litt sammen og hun begynte å snakke om åpent forhold. Sa at det ikke var min greie og da sa hun selv aldri hadde hatt et åpent forhold tidligere så åpent forhold var ikke nødvendig for henne. Så sporet vi av for å snakke om noe annet.

Men nå begynner jeg å bli litt redd for hva slags forhold vi kan ende opp med og er ikke så lett å ta det opp med henne. For jeg lurer på hva slags fortid hun har hatt siden hun ønsket åpent forhold når hun ikke har hatt det tidligere. Har hun vært utro tidligere og tror hun kommer til å bli det igjen? Hun sa jo at hun tidligere ikke hadde vært i åpent forhold og hun må jo ha hatt problemer med å holde seg unna andre menn siden hun ønsket et åpent forhold nå? Og hun må jo tro at hun fortsatt sliter med å holde seg trofast? 

Selv om hun holder seg trofast har jo ikke jeg lyst til at hun etter en stund ska si at hun ikke er klar for et monogamt forhold uansett.

Noen som har vært i en lignende situasjon?

Anonymous poster hash: fa250...862
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå overanalyser du.

Kanskje hun bare ville sjekke hva du synes om det og om dere er enige om det. 

Ser ingenting som viser til at hun vil være i åpent forhold.

Dette skriver du jo selv:

Pratet litt sammen og hun begynte å snakke om åpent forhold. Sa at det ikke var min greie og

da sa hun selv aldri hadde hatt et åpent forhold tidligere så åpent forhold var ikke nødvendig for henne.

Så sporet vi av for å snakke om noe annet.

Anonymous poster hash: d0148...7ce
  • Liker 3
Skrevet

Min eks snakket om åpent forhold i starten han også, når jeg sa jeg ikke ville ha det så sa han at han ikke trengte det han heller. Etter en stund viste det seg han var notorisk utro i forholdet. Så nå ville jeg tatt det som et fare signal.

Anonymous poster hash: af3a9...f35
  • Liker 2
Skrevet

Nå overanalyser du.

Kanskje hun bare ville sjekke hva du synes om det og om dere er enige om det. 

Ser ingenting som viser til at hun vil være i åpent forhold.

Dette skriver du jo selv:

Pratet litt sammen og hun begynte å snakke om åpent forhold. Sa at det ikke var min greie og

da sa hun selv aldri hadde hatt et åpent forhold tidligere så åpent forhold var ikke nødvendig for henne.

Så sporet vi av for å snakke om noe annet.

Anonymous poster hash: d0148...7ce

Nei, vil ikke si at jeg overanalyserer. Hun snakket om fordelene ved åpent forhold og om mennesker var i stand til å leve monogamt. Det kom ikke frem i åpningsinnlegget. Jeg som sa at det ikke var min greie om det var uklart.

Min eks snakket om åpent forhold i starten han også, når jeg sa jeg ikke ville ha det så sa han at han ikke trengte det han heller. Etter en stund viste det seg han var notorisk utro i forholdet. Så nå ville jeg tatt det som et fare signal.

Ja, er jo det jeg er redd for. Huff, dette er ikke gøy.

TS

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo være at hun lufta betegnelsen for å sjekke hva DU syntes om det. om DU hadde interesse av å pule på andre damer mens du var i et forhold.

Anonymous poster hash: 892bb...61b
  • Liker 2
Skrevet

Det at hun nevnte det betyr ikke at hun har vært utro eller er disponert for å være utro. Overhodet ikke.

Men det er nok en indikator på hvor interessert hun er i deg. Dvs. hun er ikke SÅ keen at hun er villig til å ta seg selv av markedet i tilfelle noen bede dukker opp.

Kan ikke si stort mer utifra ett enkelt utsagn. Du må rett og slett bare ta det opp på nytt.

• Liker 1
Skrevet

av og til lurer jeg på hvem som lyver på seg historier for å bevise et poeng. jeg har selv vært på nav i et innlegg og i godt betalt fulltidsjobb i et annet. hehehe

Anonymous poster hash: 436a0...022

Skrevet

av og til lurer jeg på hvem som lyver på seg historier for å bevise et poeng. jeg har selv vært på nav i et innlegg og i godt betalt fulltidsjobb i et annet. hehehe

Jaha? Ditt problem at du lyver så mye at du antar alle andre lyver.

• Liker 4
Skrevet

Jaha? Ditt problem at du lyver så mye at du antar alle andre lyver.

ikke alle, bare noen ;)

Skrevet

Hei, jeg er en voksen mann(35) og har begynt å date en dame på 32. Pratet litt sammen og hun begynte å snakke om åpent forhold. Sa at det ikke var min greie og da sa hun selv aldri hadde hatt et åpent forhold tidligere så åpent forhold var ikke nødvendig for henne. Så sporet vi av for å snakke om noe annet.

Men nå begynner jeg å bli litt redd for hva slags forhold vi kan ende opp med og er ikke så lett å ta det opp med henne. For jeg lurer på hva slags fortid hun har hatt siden hun ønsket åpent forhold når hun ikke har hatt det tidligere. Har hun vært utro tidligere og tror hun kommer til å bli det igjen? Hun sa jo at hun tidligere ikke hadde vært i åpent forhold og hun må jo ha hatt problemer med å holde seg unna andre menn siden hun ønsket et åpent forhold nå? Og hun må jo tro at hun fortsatt sliter med å holde seg trofast? 

Selv om hun holder seg trofast har jo ikke jeg lyst til at hun etter en stund ska si at hun ikke er klar for et monogamt forhold uansett.

Dere er jo i en ren datingfase. De neste månedene/årene er status quo at dere blir kjent.

Du får ta opp emnet i en annen kontekst. Feks snakke om ev ønske om barn/flere barn, sambo vs særbo, spørre om hun er ute etter et formelt forhold eller er ute etter en deal der dere har sex og ikke mer - du har en hel rekke innfallsvinkler som vil gi deg mer info.

Dersom du lurer på om hun er typen til å være utro bare fordi hun spør et litt søkt spørsmål så er du fort på tynn is. For kanskje er det så enkelt som at den forrige hun datet ville ha et åpent forhold og at hun ikke ønsker kaste bort tid på deg dersom du er av samme formening?

Om hun er av typen som er utro ville hun neppe foreslått åpent forhold uansett: hele bakgrunnen for utroskap er at en driter i partner. Så hvorfor spørre om lov når tilfredsstillelsen trolig er mangedoblet når en ikke har lov?

Anonymous poster hash: 48e8c...e32

Skrevet

Dersom du lurer på om hun er typen til å være utro bare fordi hun spør et litt søkt spørsmål så er du fort på tynn is. For kanskje er det så enkelt som at den forrige hun datet ville ha et åpent forhold og at hun ikke ønsker kaste bort tid på deg dersom du er av samme formening?

Er det ikke litt mer søkt å spekulere i at hun egentlig ikke ønsker åpent forhold når det var hun som begynte å snakke om fordelene?

Om hun er av typen som er utro ville hun neppe foreslått åpent forhold uansett: hele bakgrunnen for utroskap er at en driter i partner. Så hvorfor spørre om lov når tilfredsstillelsen trolig er mangedoblet når en ikke har lov?

Nå tror jeg ikke hun planlegger utroskap allerede, men jeg er jo redd for at hun ikke er en monogam jente og forplikter seg til noe hun ikke kan holde.

TS

Skrevet

Det at hun nevnte det betyr ikke at hun har vært utro eller er disponert for å være utro. Overhodet ikke.

Men det er nok en indikator på hvor interessert hun er i deg. Dvs. hun er ikke SÅ keen at hun er villig til å ta seg selv av markedet i tilfelle noen bede dukker opp.

Kan ikke si stort mer utifra ett enkelt utsagn. Du må rett og slett bare ta det opp på nytt.

Eller hun var som "alle gale damer på KG" som "alle mennene på KG" skriver om på singleforumet, hun skulle shitteste han. Som er helt utrolig latterlig, men det kan jo faktisk ha vært det hun gjorte. 

• Liker 1
Skrevet

Huff, det hadde jeg ikke tenkt på en gang.

TS

Skrevet (endret)

Eller hun var som "alle gale damer på KG" som "alle mennene på KG" skriver om på singleforumet, hun skulle shitteste han. Som er helt utrolig latterlig, men det kan jo faktisk ha vært det hun gjorte. 

Dette er uansett ikke å "shitteste". "Shitteste" er å presse på med noe urimelig for å se hva han tolererer - hvor sterk, maskulin og motstandsdyktig han er. "Shittesting" er en test du er ment å feile, som å presse ham til å bli hjemme i stedet for å dra med kamerater for en avtale han har hatt lenge. Gir han etter og gjør som du sier, er han en tøffel. Sier han nei og det blir krangel har han gjort det "rette". Det er en form for manipulering, selv om det ofte er ubevisst.

Så det at hun stiller et åpent og direkte spørsmål er noe annet. Det kan hende hun stiller spørsmålet for å se hva han er ute etter mer enn for å kommunisere hva hun selv vil. TS kunne jo tatt dette ved roten og spurt henne da dette faktisk var oppe.

Endret av Marie90
Skrevet

Dette er uansett ikke å "shitteste". "Shitteste" er å presse på med noe urimelig for å se hva han tolererer - hvor sterk, maskulin og motstandsdyktig han er. "Shittesting" er en test du er ment å feile, som å presse ham til å bli hjemme i stedet for å dra med kamerater for en avtale han har hatt lenge. Gir han etter og gjør som du sier, er han en tøffel. Sier han nei og det blir krangel har han gjort det "rette". Det er en form for manipulering, selv om det ofte er ubevisst.

Så det at hun stiller et åpent og direkte spørsmål er noe annet. Det kan hende hun stiller spørsmålet for å se hva han er ute etter mer enn for å kommunisere hva hun selv vil. TS kunne jo tatt dette ved roten og spurt henne da dette faktisk var oppe.

Uansett hvor mye det forklares er det fortsatt latterlig og det kan ha vært noe sånt hun prøvde på. Type "hvis jeg tar det opp sånn, lirker og spør, da får jeg vite"

Skrevet

Sorry, men hun har nok skjønt at hun er polyamorøs og vil nå prøve å unngå å havne i et forhold hvor hun er utro, så lufter hun dette forsiktig og beiler umiddelbart når hun merker at det ikke falt i god jord. Som polyamorøs vil hun nok slite big time med å holde dåsen unna snabelmarkedet og hvis hun er feig kombinert med sterke drifter ender det nok med utroskap. Hun bør enten la være å inngå forhold eller søke videre etter andre polyamorøse hun kan ha et ordentlig forhold med. Ofte er jo swingersklubber løsningen for slike.

Du derimot bør tenke deg godt om om du vil deg selv vel. Prøv å finne litt ut hva slags verdier, idealer og ønsker hun har UTEN at du flagger dine (om du vil ha ærlige svar).

• Liker 1
Skrevet

Det kan like gjerne være at hun tester deg for å se om du kaster deg over muligheten til å ha et åpent forhold eller ikke. 

Hvorfor ikke bare spør henne direkte hvordan type forhold hun vil ha? Sier hun at hun vil at et monogamt forhold er det det du skal forvente av henne.

Anonymous poster hash: 786b7...0e9

Skrevet

Hei,

Jeg kan ikke snakke på hennes vegne, men jeg kan snakke utifra egen erfaring.

Tok hun opp det temaet tidlig? Eller kjente dere hverandre godt på dette tidspunktet? 

Jeg har selv tidlig i en relasjon klart å si: "Jeg kunne egentlig vært i et åpent forhold jeg..", dette var tidlig i relasjonen og grunnen til at jeg sa det var vel egentlig at jeg på daværende tidspunkt ikke var klar for å forplikte meg. For min del ser jeg på en forpiliktelse/forhold som en ganske seriøs greie. Jeg blir ikke sammen med hvem som helst, og hvis jeg først er i et forhold så går jeg hundre prosent inn for det forholdet. Jeg bruker også lang tid på å bli kjent før jeg har et behov for å definere noe som et monogamt forhold.

Jeg kan bare snakke for min egen del, men jeg har Aldri vært utro. Jeg har vært i få, men veldig seriøse forhold. Og hvis jeg først er i et forhold så prioriterer jeg det, og er ikke på utkikk etter andre menn å ligge med etc.

Uansett, etterhvert som jeg ble ordentlig kjent med denne mannen jeg hadde nevnt åpent forhold for, og årsakene til at jeg ikke ville forplikte meg forsvant - så ble jeg klar for et normalt monogamt forhold.

Poenget mitt er iallefall at det at hun nevner et åpent forhold kan være av flere årsaker: Det kan være at hun vil sjekke din reaksjon, og hvor du står. Det kan være at hun på Det tidspunktet ikke var helt klar for å forplikte seg, og at et åpent forhold kan være en slags overgang som ikke er like skummel som å gå rett til et vanlig forhold. Eller det kan være at hun rett og slett vil ha et åpent forhold. Det kan også være at hun når hun blir bedre kjent med deg ønsker et monogamt forhold kun med deg.

Det trenger absolutt ikke å bety at hun har vært utro tidligere, eller har et behov for å være utro.

Anonymous poster hash: ed5a2...b74

Skrevet

Partner og jeg er i et åpent forhold, men vi er begge så kresne på hvem vi liker at ingen av oss har hatt sex med en annen person i løpet av de 5 årene vi har vært sammen. Ingen av oss liker ONS. Det har vært litt flørting, men aldri noe som utviklet seg til å bli seriøst. For oss handler det mye om at vi ikke føler vi har enerett på hverandre og at vi syns det kan komme positive erfaringer ut av å kunne være i forhold med andre.

Jeg hadde heller ikke hatt noe problem med å være i et monogamt forhold uten å være utro, men idealene og verdiene mine er der at åpent forhold er det naturlige for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...