Gå til innhold

Hvordan gjøre en liten og grell hybel hjemmekoselig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på en liten hybel og jeg er ikke særlig flink når det gjelder interiør og slikt, og hybelen min er alt annet enn fint og hjemmekoselig. Det er lite plass, så jeg har et skrivebord og en stor seng her, og da er det ikke mer plass til møbler, men jeg vil så gjerne ordne det, gjøre det hjemmekoselig og feminint (er jente), og tar i mot alle tips på hvordan gjøre det fint og koselig :) 

Anonymous poster hash: c6ca0...3c9
Skrevet

Henge opp noen fine bilder på veggen kanskje? Finner mye fint på nettet, f.eks society6.com og etsy. Ellers kan du pynte med noen puter, lys, et teppe på gulvet.. etc. 

• Liker 1
Skrevet

Plass til et lite nattbord? Om så bare en krakk, som du også kan bruke til å stå på (sånn med et lite trinn i tillegg)? Puter, sengeteppe, gulvteppe, telys hjelper alltid på. Hva med å fremkalle noen egne, litt store bilder til å ha på veggen? En lyslenke hengende fra gardinstanga? Henge opp fine smykker, vesker og skjerf på kroker (feks over dør, speil, etc)? Praktisk også! :) En lettstelt grønnplante i fin krukke i vinduskarmen? :)

Anonymous poster hash: 978a4...fd4

Skrevet

Jeg anbefaler å sjekke ut pinterest! Der finner du masse inspirasjon😊 Bare søk opp f eks "small cozy apartment" så får du litt ideer om hva du kan gjøre.

Skrevet

Jeg har brukt stoff som tapet, bare stiftet fast i taklisten - ble kjempekoselig! :-)

Skrevet

Jeg flyttet inn i en ganske stusselig hybel for to år siden. Det var en seng, en stygg, åpen hylle av noe slag, et skrivebord+stol og et mindre bord.

Jeg startet med å kjøpe gulvmatter, bare det gjorde utrolig mye! Nye gardiner som matchet, samt pynteputer til å ha i senga. Et fint og deilig sengesett gjør seg og!

Den åpne hyllen fylte jeg med kurver fra KID, som jeg hadde truser, BHer, ullsokker, og annet smått it. Det lille bordet var så stygt og gammelt, at jeg kjøpte en billig gardin på KID som jeg brukte som duk. Der hadde jeg TVen og masse stearinlys og annet tjas! Den stygge stolen dekte jeg til med et hvitt teppe. Kjøpte noen bordlamper og en stålampe. Det gjorde seg veldig til slutt! Ble en veldig veldig koselig hybel!  :hjerter: Kjøpte også en sånn remse med cottonballs som hang langs den ene veggen. Det gjorde at det ble en litt hyggelig stemning, istedet for de trasige kalde murveggene som var der. 

Skrevet

Ensfarget sengetøy, gjerne alt i samme farge, gjør at sengen ser mindre "soveromsaktig" ut. Hvis du vet at du kommer til å re opp sengen hver dag, kan du investere i et sengeteppe (Ellos har faktisk mange fine, store sengetepper som ikke koster all verden).

Legg til en liten matte på gulvet, noen telysestaker i vinduskarmen og et stort bilde på veggen (Som tar opp igjen litt av fargen i sengeteppet for eksempel), så er du der. Bildet kan godt være en plakat som som du fester med dobbeltsidig tape.

En pen skrivebordslampe, gjerne en som kan dimmes, kan også være en mulighet.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

I tillegg til de forslagene andre har kommet med, vil jeg foreslå

- et skikkelig stort speil hengt på veggen e.l. for å gi inntrykk av et større rom 

- blomster/planter (eukalyptus er enkel og grei, og den ser sågar like fin ut når den er tørket)

- sett sammen en fargepalett av farger du synes er fine og som du forbinder med koselig og rolig. Jobb ut ifra denne paletten når du innreder. Husk at lyse farger ofte har en forstørrende effekt og mørke en forminskende. Personlig ville jeg ha brukt mørke farger til å fremheve en detalj e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...