MinaPina Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg prøver å finne et synonym til implikasjon. Noen som har forslag? Jeg har funnet ut implisitt er synonymt med underforstått. Er en implikasjon noe som er underforstått? Jeg ble litt usikker på om implisitt og implikasjon handler om det samme?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 http://norwegian.abcthesaurus.com/browse_synonyms/synonyms_for_implikasjon.html Anonymous poster hash: 1c8ff...e8d
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg prøver å finne et synonym til implikasjon. Noen som har forslag? Jeg har funnet ut implisitt er synonymt med underforstått. Er en implikasjon noe som er underforstått? Jeg ble litt usikker på om implisitt og implikasjon handler om det samme? Implikasjon (substantiv) - Følge, konsekvens, betydning Implisitt (adjektiv) - Indirekte medregnet el. angitt, underforstått, innbefattet, indirekte implisere (verb) - innvikle, blande inn, gjøre delaktig, underforstå, berøre, innebære Kilde: Kunnskapsforlagets Fremmedordbok
Gjest Overrasket Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Implikasjon (substantiv) - Følge, konsekvens, betydning Implisitt (adjektiv) - Indirekte medregnet el. angitt, underforstått, innbefattet, indirekte implisere (verb) - innvikle, blande inn, gjøre delaktig, underforstå, berøre, innebære Kilde: Kunnskapsforlagets Fremmedordbok Akkurat. Og folk sier at norsk er vanskelig.
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Akkurat. Og folk sier at norsk er vanskelig. Et par tiår med kryssordløsning har endelig kommet til gode Norsk er ikke så vrident, men å forklare korrekt bruk av norske preposisjoner til utlendinger er et mareritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå