Gå til innhold

Barnehager i Alna bydel - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snart på tide å søke barnehageplass for vårt barn og jeg lurer derfor på om noen har noen erfaringer med barnehagene i Alna bydel der vi bor :)

Anonymous poster hash: c7ece...4c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som om du snakker bra norsk.

Jeg har flere venner som har jobbet i barnehagene i Alna. De er utdannede slik som meg, men orker ikke jobbe i den bydelen lengre pga den store andelen innvandrere. Store språkproblemer, mye innblanding av pedagogisk fagsenter, barnevern osv osv.

Det er dårlig pedagogtetthet i barnehagene, mange assistenter som akkurat har bestått "norsk 3" men som likevel ikke snakker bra nok norsk... De få pedagogene som faktisk jobber her må bruke tiden på de barna som har tilrettelegging eller saker på seg, så det blir mindre tid på barna uten akutte behov.

Søk deg ut av bydelen eller flytt. Dette er faktisk seriøst ment, ikke tull. Men ikke flytt lengre øst, da blir det bare enda verre. :(

Anonymous poster hash: 66b4a...dac
Skrevet

TS her - Jeg er etnisk norsk, det samme er far og dermed barn. Takk for innspill, hører gjerne fra andre også.

Skrevet

Furua barnehage var I alle fall bra for mange år siden.

Ellers valgte jeg selv å flytte fra Oslo da minste skulle I barnehagen

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvor i bydelen du bor da??

Ville aldri søkt barnet inn i bhg på f.eks furuset, der er det som hun over skriver.

Personlig vil jeg anbefale Smedbakken fus bhg, og Munkebekken idretsbarnehage på Ellingsrud. Sisstnevnte er bare 1 år gammel, og det er nesten ikke utenlandske barn der.

De har egne kokker som lager alle måltider, så man slipper matpakker, og barna får sunn variert mat hver dag.

Anonymous poster hash: 2e552...c4e
Skrevet

Det er mange gode barnehager i bydelen. Bor der selv og har venner med barn i barnehager i området. Hvor i bydelen bor du? Har hørt mye bra om Haugerudhagan Estetiske og Haugerud Skoles barnehage.

Anonymous poster hash: 42b9c...18d

Skrevet

TS her - bor på grensen til Stovner bydel/nær Høybråten.

Skrevet

Anbefaler Linjen bhg, den ligger på haugenstua. Supre ansatte hvertfall :)

Anonymous poster hash: d3918...cdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...