AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg er over 30 år nå og mannen har mast lenge på barn. Men jeg synes det er vanskelig å slutte med hest. Denne hobbyen har tatt all min fritid i alle år. Må jo selge hesten hvis jeg får barn. Skjønner ikke hvordan det skal gå å få til begge deler. Vurderer faktisk å velge hestelivet framfor familielivet. Men synes også at dette er litt drøyt. Noen andre hestefolk som har hatt samme følelser? Anonymous poster hash: fb227...09a 1
Pentu Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 Hvorfor ikke gjøre begge deler? Ser ikke hvorfor du må selge hesten for å få barn.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Har du hatt hest selv? Det tar utrolig mye tid med hest. Hvis jeg jobber til fire og barnehagen stenger fem, når skal hesten da få trening/stell? Anonymous poster hash: fb227...09a 1
absinthia Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Jeg kjenner da flere som har barn og driver på med hest. Noen driver sogar oppdrett og har en annen jobb på si. Du får tid til å ha hest om du finner deg en pålitelig rytter som kan ha hesten på halvfor. Det er også mulig å ta med barnet i stallen og la det se på hva du gjør mens det sitter i barnevogn, når det gjelder daglig foring og stell. Går ut fra at mannen din også har tenkt å ta sin tørn med barnet. Endret 22. oktober 2015 av absinthia 1
Pentu Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Ja, det har jeg. Og jeg vet det krever mye. Nå har jeg ikke hest lenger. Men har flere venninner som har hest og barn. To av de driver aktivt med både sprang og dressur. Når de var hjemme i permisjon så gikk de i stallen når far kom hjem (tok eventuelt med seg et sovende barn i stallen på dagtid) Nå drar de i stallen etter de har spist middag.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Skrevet 22. oktober 2015 Ja, det har jeg. Og jeg vet det krever mye. Nå har jeg ikke hest lenger. Men har flere venninner som har hest og barn. To av de driver aktivt med både sprang og dressur. Når de var hjemme i permisjon så gikk de i stallen når far kom hjem (tok eventuelt med seg et sovende barn i stallen på dagtid) Nå drar de i stallen etter de har spist middag. Tar de med seg barnet i stallen da? Når de drar i stallen etter middag? Skjønner at det går nå de blir større. Men skjønner ikke hvordan det skal gå med en på 0-6. Anonymous poster hash: fb227...09a
Pentu Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Tar de med seg barnet i stallen da? Når de drar i stallen etter middag? Skjønner at det går nå de blir større. Men skjønner ikke hvordan det skal gå med en på 0-6. Anonymous poster hash: fb227...09a Når de drar i stallen etter middag så tar de ikke med seg barnet nei. Da passer faren barnet/barna (ja, hun ene venninnen min har to småbarn og flere hester). 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 Når de drar i stallen etter middag så tar de ikke med seg barnet nei. Da passer faren barnet/barna (ja, hun ene venninnen min har to småbarn og flere hester). Gjør de det sånn hver dag? Og mannen synes det er greit? Takk for svar forresten! Anonymous poster hash: fb227...09a
Pentu Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Må og nevne at ene venninnen min tar med seg datteren på 3 i stallen i helgene. Er ingen grunn til at det ikke skal gå.
Pentu Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Gjør de det sånn hver dag? Og mannen synes det er greit? Takk for svar forresten! Anonymous poster hash: fb227...09a Ja, jeg tror ikke han har så mye valg. Det må jo gjøres. Han jobber mye helg, så da må jo han trå til litt han og. Hun ene venninnen min har hestepasser 1 gang i uken. 1
Chizue Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Har du hatt hest selv? Det tar utrolig mye tid med hest. Hvis jeg jobber til fire og barnehagen stenger fem, når skal hesten da få trening/stell? Anonymous poster hash: fb227...09a Tull og vås, du har så mye tid som du velger selv Mitt søskenbarn, ok hun trener hester, men hun har hest selv også.. Akkurat nå har hun 3stk, hvor den ene er hennes, og de to andre er barna sine.. (Barna er ikke barn lengre, de er 14&18) Men det er jo likevel hun som steller med hestene mest og hun jobber jo..Så hvordan hun har klart å få presset inn tid med barn, familie, jobb og hest, må gudene vite, men går man for begge to, så klarer man det også
Macro Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 Går jo an å sette hesten bort på fôr i baby- og småbarnstiden er mange som får til begge deler!
MinnisMus Skrevet 22. oktober 2015 #13 Skrevet 22. oktober 2015 Sakte, men sikkert ble jordens populasjon redusert. Ingen barn ble født lenger, innen få tiår var menneskeheten redusert til noen hundretusen. Ingen visste hvorfor, men populasjonen av hester økte kraftig i samme tidsrom. Var det en sammenheng undret Caspian i det han tittet opp mot stjernehimmelen og trakk menneskehetens siste åndedrag før han falt av sadelen og landet livløs på beitemarken under han. 3
Gjest Mats Skrevet 22. oktober 2015 #14 Skrevet 22. oktober 2015 Du trenger ikke slutte med hest for det om du får barn!
Sommerfugel79 Skrevet 22. oktober 2015 #15 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har hest og vi er i gang med å prøve å få barn. Jeg ser ikke helt problemet med å ha hest og barn. Ja, hesten vil i en periode ikke få like mye trening som før, men jeg velger å se løsninger og ikke problemer. Vi kommer til å gjøre som så mange andre sier her. Jeg drar i stallen når mannen kommer hjem eller jeg tar med barnet i stallen på dagtid dersom det ikke er så mye som skal gjøres. Husker en jeg sto på stall med før. Hun tok med seg babyen sin i stallen på dagen. Hadde vognen ved siden av ridebanen sånn at hun kunne holde øye med den mens hun trente. Fungerte fint for henne. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #16 Skrevet 22. oktober 2015 Samme som hun over, bare at jeg hadde babycallen i lomma i tillegg til å ha vogna hvor jeg kunne se den. Anonymous poster hash: ec6cd...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #17 Skrevet 23. oktober 2015 Sakte, men sikkert ble jordens populasjon redusert. Ingen barn ble født lenger, innen få tiår var menneskeheten redusert til noen hundretusen. Ingen visste hvorfor, men populasjonen av hester økte kraftig i samme tidsrom. Var det en sammenheng undret Caspian i det han tittet opp mot stjernehimmelen og trakk menneskehetens siste åndedrag før han falt av sadelen og landet livløs på beitemarken under han. Er du full..? Anonymous poster hash: 87132...f93
Blåklokke Skrevet 23. oktober 2015 #18 Skrevet 23. oktober 2015 Sakte, men sikkert ble jordens populasjon redusert. Ingen barn ble født lenger, innen få tiår var menneskeheten redusert til noen hundretusen. Ingen visste hvorfor, men populasjonen av hester økte kraftig i samme tidsrom. Var det en sammenheng undret Caspian i det han tittet opp mot stjernehimmelen og trakk menneskehetens siste åndedrag før han falt av sadelen og landet livløs på beitemarken under han. Fnise riste knegg knegg! Elsker den sære humoren din, MinnisMus! 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #19 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg synes du skal følge hjertet og magefølelsen din. Ikke få barn, dersom du ikke har et oppriktig ønske om det. Barn tar all den tiden man har. Å ha både hest og barn er ganske urealistisk. Jeg skjønner godt valget om hest fremfor barn, om det er det som virkelig gir livet mening. Bare du kan vite hva som er rett for deg.Anonymous poster hash: b9f8a...65b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #20 Skrevet 23. oktober 2015 Går jo an å sette hesten bort på fôr i baby- og småbarnstiden er mange som får til begge deler! Er det så mange, egentlig? Anonymous poster hash: b9f8a...65b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå