AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Usikker på hvilket forum som er dette rette, men jeg prøver her siden det gjelder hus og hjem Jeg rydder i skap og bod for å kvitte meg med en del ting og frigjøre plass, og tenker å selge på finn.no. Jeg har blant annet et servise etter mormor, ser ut til å være porselen, men det har ikke noe stempel eller merke på - det er kun et par av delene som har stemplet på tallet 2093. Hvor kan man henvende seg for å få en pris på dette? Det har en bord rundt kanten, samt er kantet med gull eller gullfarge. Har et annet også, hvitt med masse blå dekor på, hus og kirker etc. Det er etter farmor, antar det er fra tidlig 1900. Er dette slikt som kan stige i verdi og bli verdt noe, eller er det trygt å selge det for "vanlig brukt pris" på Torget? Noen som har erfaring med å selge slikt? Anonymous poster hash: e8d82...03f
Sølvrosen Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 Du kan prøve å sende brev til Familien, de har en fast spalte der en ekspert svarer på spørsmål fra leserene om verdi og bakgrunn til gamle serviser, møbler og andre gamle ting. Ellers har jeg ikke peiling.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Ah, da kan jeg prøve det Søkte litt rundt om gamle serviser, og fant en artikkel i aftenposten hvor en eller annen ekspert fortalte at det var en del serviser fra begynnelsen av 1900-tallet som faktisk var uten stempel, blant annet fra Porsgrund, og at slike gamle serviser i noen tilfeller kunne være mye verdt. Jeg vurderer å ta det med til fabrikken og høre, for jeg finner det ikke noe sted Takk for tips, skal høre med Familien Anonymous poster hash: e8d82...03f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Du kan prøve å sende brev til Familien, de har en fast spalte der en ekspert svarer på spørsmål fra leserene om verdi og bakgrunn til gamle serviser, møbler og andre gamle ting. Ellers har jeg ikke peiling. Der tar det votter og vinter før noe svar kommer, dersom svar kommer. Har du søkt på nummeret på google? Ta det eventuelt med deg til en antikvitetshandler av det seriøse slaget. Men vær klar over at du der får ca 30 % av den prisen butikken minimum tror de kan selge det til, dersom de er interessert. Anonymous poster hash: a776b...344
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Nei, jeg har ikke søkt på nummeret, for jeg regnet ikke med det ville føre frem, jeg må vel ha noe mer i søket? Hvis jeg søker på fire sifre vil jeg vel få opp alskens? Bor litt lite sentralt, så jeg er usikker på hvor nærmeste antikvitetsforretning er, men jeg skal høre med en bekjent som er glad i gamle ting og loppemarkeder og sånt - kanskje hun vet noe mer Anonymous poster hash: e8d82...03f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå