AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg er nabo med min venninne, og jeg har trådløst nett.Tidligere da hun hadde pc delte vi på dette og utgiftene, men da pcen hennes gikk dundas betalte hun selvsagt ikke lenger. Men har mistenkt at hun har logget seg på i ettertid, skiftet passord og noen uker senere spør hun om hun kan logge seg på fordi nettet på mobilen var dårlig (mobilabonnent med begrenset mobildata i måneden) og hun skulle sjekke en ting, hun lovet å logge seg ut etterpå, og jeg sa at det er helt greit at hun logger på så lenge hun sier i fra på forhånd når jeg ikke laster ned noe eller spiller, og det skulle hun selvsagt gjøre, tenkte ikke mer på det før jeg merket at nettet gikk litt tregere hjemme, lastet ned "Wifi-watch" og så at det var en ekstra mobil tilknyttet det trådløse nettet. Var på besøk og sjekket om hun var pålogget på WiFi og det var hun, men da hun skulle vise meg noe hadde hun slått den av, da jeg kom hjem så jeg at hun logget på like etter igjen i følge den appen jeg lastet ned. Så det gikk en liten f i meg så jeg skiftet passord igjen og var veldig fornøyd med meg selv, men fikk litt dårlig samvittighet da hun faktisk er ei god venninne og jeg føler meg litt smålig (spesielt etter å ha skrivd her ) da hun bare har mobilen, men føler det er et prinsipp, særlig når hun forsøker å skjule det for meg. Anonymous poster hash: e1453...e6d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #2 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jepp det er du. Enkelt og greit. Men det er hvert fall greit at legger merke til det. Så egentlig så er du det ikke Anonymous poster hash: df57a...9bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KRSby Skrevet 22. oktober 2015 #3 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det er ditt nett. Vedkommende kan spørre/si ifra om h*n vil bruke det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. oktober 2015 #4 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hun prøver tydeligvis å skjule at hun bruker nettet ditt, og da skjønner jeg at du blir litt irritert. Greit at dere er gode venninner, men da kunne hun spurt deg i stedet. Jeg hadde sikkert gjort det samme. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #5 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hun prøver tydeligvis å skjule at hun bruker nettet ditt, og da skjønner jeg at du blir litt irritert. Greit at dere er gode venninner, men da kunne hun spurt deg i stedet. Jeg hadde sikkert gjort det samme. Ja, det er det som er problemet, nettet går ikke så mye tregere annet enn at jeg merker det litt, men det er det at hun går bak ryggen min som irriterer meg, ville jo selvsagt vært noe helt annet om hun hadde spurt på forhånd. Anonymous poster hash: e1453...e6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Del Skrevet 22. oktober 2015 Du er absolutt ikke urimelig eller smålig. Ønsker hun å dele på nettet får hun betale sin del. Det er helt greit å dele wifi-passordet når hun er på besøk. Da må du bare huske på å skifte det etter at hun har gått. Dette er da helt greit. Hun mistenker jo også at du vet at hun snylter på ditt nett da hun lovet at hun skulle logge seg av igjen. Hun vet jo at hun gjør noe galt, og da er det helt greit å stoppe det. Anonymous poster hash: a61f8...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 22. oktober 2015 #7 Del Skrevet 22. oktober 2015 Du er smålig, men venninna di er en sleip snik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #8 Del Skrevet 22. oktober 2015 Du er smålig, men venninna di er en sleip snik Hvorfor er TS smålig? Anonymous poster hash: a61f8...cd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 22. oktober 2015 #9 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hadde blokkert mac adressen via routeren, og sagt at nei, jeg har da vitterlig ikke byttet passord! Er hun som er smålig, sniker seg unna på den måten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 22. oktober 2015 #10 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvorfor er TS smålig? Anonymous poster hash: a61f8...cd4 unner ikke venninna nett og i steden for å konfrontere bytter passord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #11 Del Skrevet 22. oktober 2015 unner ikke venninna nett og i steden for å konfrontere bytter passord. Hvorfor kan ikke venninnen betale for sitt eget forbruk? Er man smålig fordi man ikke lar venner snylte? Anonymous poster hash: a61f8...cd4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #12 Del Skrevet 22. oktober 2015 unner ikke venninna nett og i steden for å konfrontere bytter passord. Selvsagt unner jeg venninna mi nett, ærlig talt! Hadde hun spurt på forhånd; helt greit, det eneste jeg har sagt er dersom hun og typen bruker det hele døgnet så hadde det vært fint om de ble med å betale litt. Helt fair synes jeg. Når hun attpåtil skjuler det for meg så bytter jeg passord. Enkelt og greit! Anonymous poster hash: e1453...e6d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 22. oktober 2015 #13 Del Skrevet 22. oktober 2015 Bytt navn på nettverket og så hun ikke kjenner det igjen. Spør hun så sier du bare at du har byttet leverandør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #14 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvorfor kan ikke venninnen betale for sitt eget forbruk? Er man smålig fordi man ikke lar venner snylte? Anonymous poster hash: a61f8...cd4 Hvordan snylte?? Meg bekjent er det ikke noen mb-grense på hjemmenett lengre . Fri fart. Regner med du er grådig, så du ville hatt alle megabytene for deg selv, heeelt alene. Anonymous poster hash: 13ce2...0f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 22. oktober 2015 #15 Del Skrevet 22. oktober 2015 Du er verken urimelig eller smålig. Hadde lett gjort det samme som deg. Det er en viss forskjell på å spørre om en tjeneste, kontra å snylte seg til noe. Snylting er bare skammelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #16 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvordan snylte?? Meg bekjent er det ikke noen mb-grense på hjemmenett lengre . Fri fart. Regner med du er grådig, så du ville hatt alle megabytene for deg selv, heeelt alene. Anonymous poster hash: 13ce2...0f7 Definisjon av snylting: Leve av andres midler. Du skal være temmelig lite oppegående dersom du ikke evner å forstå at det er det venninnen gjør. Regner med at du er en snylter, så du ville latt vennen din betale for begges forbruk heeeelt alene, selvsagt uten å opplyse om det. Anonymous poster hash: a61f8...cd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #17 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det er ditt nett men sharing is caring ! Jeg syns det er sært at du skifter passord for at venninden din ikke skal gå på nettet ditt , men om du virkelig plages med det kan du jo si at du ikke gidder at nettet går så treigt lenger så hvis hun vil fortsette å bruke det får hun legge i noen penger i potten så du kan kjøpe et nettabonement med høyere hastighet som dere kan bruke Anonymous poster hash: 6a8b8...61c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #18 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det er ditt nett men sharing is caring ! Jeg syns det er sært at du skifter passord for at venninden din ikke skal gå på nettet ditt , men om du virkelig plages med det kan du jo si at du ikke gidder at nettet går så treigt lenger så hvis hun vil fortsette å bruke det får hun legge i noen penger i potten så du kan kjøpe et nettabonement med høyere hastighet som dere kan bruke Anonymous poster hash: 6a8b8...61c Og jeg synes det er særere at venninnen bruker nettet bak TS sin rygg. Anonymous poster hash: a61f8...cd4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #19 Del Skrevet 22. oktober 2015 Og jeg synes det er særere at venninnen bruker nettet bak TS sin rygg. Anonymous poster hash: a61f8...cd4 ts har jo sagt at hun får lov å bruke det. og naboen kan strengt talt ikke gjette når ts skal se på film eller bruke nettet for nedlastning. Anonymous poster hash: 6a8b8...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 22. oktober 2015 #20 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg synes ikke du er smålig, TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå