Gå til innhold

Er jeg egoistisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Skriver et innlegg her fordi jeg trenger å vite om det er meg som oppfører meg helt urimelig, eller om jeg det er jeg som har grunn til å være irritert. I dag hadde jeg min nærmeste venninne på besøk, og det endte i en helt absurd krangel der hun til slutt stormet ut i sinne. Før jeg forteller om selve situasjonen kan det være greit å vite at vi er barndomsvenninner og begge i 20-årene. 

Saken var den at venninnen min (la oss kalle henne Camilla) har vært opphengt i å få tak i billetter til en intimkonsert for å se en artist hun elsker. Hun har fortalt meg om 4 ulike konkurranser der det er mulig å vinne disse billettene (de kommer ikke ut for salg), og mast på meg for å få meg til å melde meg på for å øke vinnersjansene "våre". I dag var hun som sagt på besøk, og sendte meg en link til en av konkurransene. Jeg begynte derfor å melde meg på, og svare på spørsmålene. Et av spørsmålene la opp til et kreativt svar slik det ofte er i slike konkurranser. For å vinne brukte jeg omtrent en time på å tenke ut noe som kunne gjøre at jeg stakk meg ut i mengden, og viste henne dette før jeg skulle sende det inn. Først da reagerte hun ved å bli rasende på meg, og be meg om å ikke delta likevel. Da kom det frem at akkurat denne konkurransen bare ga selve vinneren én billett, og ga ikke muligheten til å ta med en venn slik som de andre. Jeg kan ikke hjelpe for å tenke noe annet enn at hun ikke regnet med at svaret mitt kom til å bli så bra, og at hun derfor ble sint når hun så at jeg hadde en sjanse til å vinne. Deretter fulgte mange absurde anklager ala at jeg prøvde å overgå henne, og "stjele" denne opplevelsen fra henne, samt at om jeg dro så ville hun skrive på Facebook hvilken dårlig venninne jeg er. 

Camilla har også bursdag i nær fremtid, og jeg hadde uansett tenkt til å gi henne denne billetten i gave om jeg skulle være så heldig å vinne. Da jeg sa at dette ikke hadde noe å si siden jeg kom til å gi henne denne uansett, og stilte meg uforstående til hvorfor hun skulle be meg om å delta og se meg bruke så lang tid, for så å nekte meg å delta, reagerte hun med å hevde at jeg var en dårlig venn og at hun visste at jeg kom til å ta billetten og bruke den på meg selv om jeg vant. Nå sitter jeg igjen som et spørsmålstegn, og lurer på om det virkelig er meg som er den egoistiske som sendte inn søknaden? Hva mener dere? :vetikke: Har aldri før sett oppførsel i nærheten av det her, og skjønner helt ærlig ikke hva i alle dager som gikk av henne. Føltes som å krangle med en 10 år yngre versjon av henne. Sitter igjen med en skikkelig dårlig følelse, og lurer på hva jeg skal gjøre eller si nå..  :(

Anonymous poster hash: 282bb...c40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Skriver et innlegg her fordi jeg trenger å vite om det er meg som oppfører meg helt urimelig, eller om jeg det er jeg som har grunn til å være irritert. I dag hadde jeg min nærmeste venninne på besøk, og det endte i en helt absurd krangel der hun til slutt stormet ut i sinne. Før jeg forteller om selve situasjonen kan det være greit å vite at vi er barndomsvenninner og begge i 20-årene.

Saken var den at venninnen min (la oss kalle henne Camilla) har vært opphengt i å få tak i billetter til en intimkonsert for å se en artist hun elsker. Hun har fortalt meg om 4 ulike konkurranser der det er mulig å vinne disse billettene (de kommer ikke ut for salg), og mast på meg for å få meg til å melde meg på for å øke vinnersjansene "våre". I dag var hun som sagt på besøk, og sendte meg en link til en av konkurransene. Jeg begynte derfor å melde meg på, og svare på spørsmålene. Et av spørsmålene la opp til et kreativt svar slik det ofte er i slike konkurranser. For å vinne brukte jeg omtrent en time på å tenke ut noe som kunne gjøre at jeg stakk meg ut i mengden, og viste henne dette før jeg skulle sende det inn. Først da reagerte hun ved å bli rasende på meg, og be meg om å ikke delta likevel. Da kom det frem at akkurat denne konkurransen bare ga selve vinneren én billett, og ga ikke muligheten til å ta med en venn slik som de andre. Jeg kan ikke hjelpe for å tenke noe annet enn at hun ikke regnet med at svaret mitt kom til å bli så bra, og at hun derfor ble sint når hun så at jeg hadde en sjanse til å vinne. Deretter fulgte mange absurde anklager ala at jeg prøvde å overgå henne, og "stjele" denne opplevelsen fra henne, samt at om jeg dro så ville hun skrive på Facebook hvilken dårlig venninne jeg er.

Camilla har også bursdag i nær fremtid, og jeg hadde uansett tenkt til å gi henne denne billetten i gave om jeg skulle være så heldig å vinne. Da jeg sa at dette ikke hadde noe å si siden jeg kom til å gi henne denne uansett, og stilte meg uforstående til hvorfor hun skulle be meg om å delta og se meg bruke så lang tid, for så å nekte meg å delta, reagerte hun med å hevde at jeg var en dårlig venn og at hun visste at jeg kom til å ta billetten og bruke den på meg selv om jeg vant. Nå sitter jeg igjen som et spørsmålstegn, og lurer på om det virkelig er meg som er den egoistiske som sendte inn søknaden? Hva mener dere? :vetikke: Har aldri før sett oppførsel i nærheten av det her, og skjønner helt ærlig ikke hva i alle dager som gikk av henne. Føltes som å krangle med en 10 år yngre versjon av henne. Sitter igjen med en skikkelig dårlig følelse, og lurer på hva jeg skal gjøre eller si nå.. :(

Herlighet denne venninnen din er jo totalt urimelig. Du meldte deg på fordi hun ville du skulle. Og vimner du så sa du jo at billetten skulle bli en gave til henne. Og så er DU en dårlig venninne???
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er unge? Følelsene løp løpsk, skjedde med meg og venninner da vi var yngre. Det ordner seg. Hun var veldig spent og så på det som litt dårlig gjort, men når ting roer seg vil dere skvære opp. Si unnskyld først og jeg tenker hun følger etter ;)

Anonymous poster hash: 6999f...19c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet denne venninnen din er jo totalt urimelig. Du meldte deg på fordi hun ville du skulle. Og vimner du så sa du jo at billetten skulle bli en gave til henne. Og så er DU en dårlig venninne???

Hun mener av en eller annen absurd grunn at jeg prøvde å vinne konkurransen for å overgå henne, og ta fra henne dette. Prøvde å forklare henne at jeg selvfølgelig gjorde mitt beste, da for å vinne over konkurrentene, ikke over henne. Dette er ikke engang en artist jeg liker, og dette vet hun også godt. Hun mente også bestemt at jeg ikke kom til å gi henne billetten, og at dette bare var noe jeg sa nå som jeg ikke vet om jeg har vunnet eller ikke. Veldig sårende at hun ser meg på denne måten etter så mange år der jeg aldri har vist tegn til egoisme ovenfor henne, snarere tvert imot.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kom an. Alle gjør tåpelige ting når sterke følelser er involvert. Tilgi og move on. Det virker mer som om du vil at vi skal være enig med deg og si at hun er teit, enn å prøve å løse situasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er unge? Følelsene løp løpsk, skjedde med meg og venninner da vi var yngre. Det ordner seg. Hun var veldig spent og så på det som litt dårlig gjort, men når ting roer seg vil dere skvære opp. Si unnskyld først og jeg tenker hun følger etter ;)

Vi er unge, men ikke så unge at slike krangler bør oppstå av sånt småtteri. Syns det var helt drøye påstander og harde ord som såret meg veldig, blant annet at hun ble "kvalm av meg og den egoistiske oppførselen min". Sitter ganske langt inne å be om unnskyldning nå siden jeg føler meg veldig urettferdig behandlet og bare hadde gode intensjoner  :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er unge, men ikke så unge at slike krangler bør oppstå av sånt småtteri. Syns det var helt drøye påstander og harde ord som såret meg veldig, blant annet at hun ble "kvalm av meg og den egoistiske oppførselen min". Sitter ganske langt inne å be om unnskyldning nå siden jeg føler meg veldig urettferdig behandlet og bare hadde gode intensjoner  :(  

Du har ingen verdens ting å be om unnskyldning for. Venninnen din derimot ... 

(Har hun andre problemer som kan ha slått inn, og gjort at hun ikke reagerte normalt? Denne reaksjonen hørtes helt hinsides overdreven ut, spør du meg.)

Anonymous poster hash: 57a33...087

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skriver et innlegg her fordi jeg trenger å vite om det er meg som oppfører meg helt urimelig, eller om jeg det er jeg som har grunn til å være irritert. I dag hadde jeg min nærmeste venninne på besøk, og det endte i en helt absurd krangel der hun til slutt stormet ut i sinne. Før jeg forteller om selve situasjonen kan det være greit å vite at vi er barndomsvenninner og begge i 20-årene.  Saken var den at venninnen min (la oss kalle henne Camilla) har vært opphengt i å få tak i billetter til en intimkonsert for å se en artist hun elsker. Hun har fortalt meg om 4 ulike konkurranser der det er mulig å vinne disse billettene (de kommer ikke ut for salg), og mast på meg for å få meg til å melde meg på for å øke vinnersjansene "våre". I dag var hun som sagt på besøk, og sendte meg en link til en av konkurransene. Jeg begynte derfor å melde meg på, og svare på spørsmålene. Et av spørsmålene la opp til et kreativt svar slik det ofte er i slike konkurranser. For å vinne brukte jeg omtrent en time på å tenke ut noe som kunne gjøre at jeg stakk meg ut i mengden, og viste henne dette før jeg skulle sende det inn. Først da reagerte hun ved å bli rasende på meg, og be meg om å ikke delta likevel. Da kom det frem at akkurat denne konkurransen bare ga selve vinneren én billett, og ga ikke muligheten til å ta med en venn slik som de andre. Jeg kan ikke hjelpe for å tenke noe annet enn at hun ikke regnet med at svaret mitt kom til å bli så bra, og at hun derfor ble sint når hun så at jeg hadde en sjanse til å vinne. Deretter fulgte mange absurde anklager ala at jeg prøvde å overgå henne, og "stjele" denne opplevelsen fra henne, samt at om jeg dro så ville hun skrive på Facebook hvilken dårlig venninne jeg er.  Camilla har også bursdag i nær fremtid, og jeg hadde uansett tenkt til å gi henne denne billetten i gave om jeg skulle være så heldig å vinne. Da jeg sa at dette ikke hadde noe å si siden jeg kom til å gi henne denne uansett, og stilte meg uforstående til hvorfor hun skulle be meg om å delta og se meg bruke så lang tid, for så å nekte meg å delta, reagerte hun med å hevde at jeg var en dårlig venn og at hun visste at jeg kom til å ta billetten og bruke den på meg selv om jeg vant. Nå sitter jeg igjen som et spørsmålstegn, og lurer på om det virkelig er meg som er den egoistiske som sendte inn søknaden? Hva mener dere? :vetikke: Har aldri før sett oppførsel i nærheten av det her, og skjønner helt ærlig ikke hva i alle dager som gikk av henne. Føltes som å krangle med en 10 år yngre versjon av henne. Sitter igjen med en skikkelig dårlig følelse, og lurer på hva jeg skal gjøre eller si nå..  :(Anonymous poster hash: 282bb...c40

Camilla er den barnslige og umodne. Og attpå til svært utakknemlig! Hun forventer at du skal gjøre en innsats for at -hun- skal dra nytte av det. Og når du setter av tid og gjør en god jobb er hun ikke takknemlig, men sint! Helt urimelig. Jeg hadde forventet en unnskyldning. Du har på ingen måte vært en dårlig venn.

Anonymous poster hash: d664e...08d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener av en eller annen absurd grunn at jeg prøvde å vinne konkurransen for å overgå henne, og ta fra henne dette. Prøvde å forklare henne at jeg selvfølgelig gjorde mitt beste, da for å vinne over konkurrentene, ikke over henne. Dette er ikke engang en artist jeg liker, og dette vet hun også godt. Hun mente også bestemt at jeg ikke kom til å gi henne billetten, og at dette bare var noe jeg sa nå som jeg ikke vet om jeg har vunnet eller ikke. Veldig sårende at hun ser meg på denne måten etter så mange år der jeg aldri har vist tegn til egoisme ovenfor henne, snarere tvert imot..  Anonymous poster hash: 282bb...c40

Det høres ut som hun har en sjalusi overfor deg. Er du flinkere enn henne? Penere eller mer populær? Grunnen til utbruddet er jo at denne konserten betyr veldig mye for henne og hun er redd den skal glippe. Det har ingen ting med deg å gjøre, egentlig. Men venninna di bør gjøre noe med forventningen sin til det å få billett. Det er jo helt tilfeldig om hun får eller ikke, da det er en konkurranse. Hvor dypt i kjelleren går hun om hun ikke får billett? Og kommer hun til å skylde på deg? Dette er opp til tilfeldigheter. Ingen av dere har mer påvirkning over utfallet enn den andre. Om hun er så gira på å vinne bør hun gjøre jobben selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen verdens ting å be om unnskyldning for. Venninnen din derimot ... 

(Har hun andre problemer som kan ha slått inn, og gjort at hun ikke reagerte normalt? Denne reaksjonen hørtes helt hinsides overdreven ut, spør du meg.)

Anonymous poster hash: 57a33...087

Takk! Det hjelper å høre andre si det   :) Vurderte også det som en mulighet, men kan ikke komme på noe spesifikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som hun har en sjalusi overfor deg. Er du flinkere enn henne? Penere eller mer populær? Grunnen til utbruddet er jo at denne konserten betyr veldig mye for henne og hun er redd den skal glippe. Det har ingen ting med deg å gjøre, egentlig. Men venninna di bør gjøre noe med forventningen sin til det å få billett. Det er jo helt tilfeldig om hun får eller ikke, da det er en konkurranse. Hvor dypt i kjelleren går hun om hun ikke får billett? Og kommer hun til å skylde på deg? Dette er opp til tilfeldigheter. Ingen av dere har mer påvirkning over utfallet enn den andre. Om hun er så gira på å vinne bør hun gjøre jobben selv.

Med fare for å høres selvgod ut, så stemmer mye av det der, og jeg tror det er mye av grunnen til at hun noen ganger kan ha disse tendensene. Har sett disse sidene hos henne før da hun for eksempel har fått en ny venn og denne vennen kontakter meg etter at vi har truffet hverandre. Når jeg senere sier at vi har pratet litt sammen og denne personen virker hyggelig, har hun blitt småsur og irritabel. Har senere kommet frem at hun har følt at jeg tar fra henne venner. Samme historien hva gutter angår. Mange ganger har gutter hun har sett seg ut vært interessert i meg i stedet for henne, selv om jeg har vært blankt avvisende og ikke vist noen interesse. Selv om hun selv har sagt etter disse episodene at det ikke var noe jeg kunne ha gjort annerledes, merker jeg at hun egentlig er sur (for å si det mildt). Dette er egentlig veldig rart, for hun er en kjempepen jente selv! Vi er bare totalt forskjellige, både utseende og personlighet.

Tror egentlig ikke billetten betyr så veldig mye for henne. Må nok ligge mer bak enn som så! Tror nok situasjonen der JEG hadde fått en billett, og ikke hun, ville vært hinsides mye verre. Føles rart og urettferdig at hun tror jeg har en agenda uansett hva jeg gjør  :( Skjønner heller ikke tankegangen hennes. Jeg på min side hadde unnet henne en billett selv om jeg ikke kunne få gått. Det er vel liksom det som er vennskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Honeyblossom

Hahah Belibere as.

Skjønner at du blir i tvil når hun oppfører seg slik mot deg. Syns ikke du bør melde deg inn i den konkuransen før hun har bedt om unnskyldning til deg for måten hun reagerte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...