Gå til innhold

Er Vondelpark et bra område å bo hvis man vil være sentralt i Amsterdam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: c215f...2d6
Skrevet

Det er et OK område å bo i, men det er ikke det mest sentrale. Du må gå et stykke evt belage deg på trikk for å komme deg inn til f.eks. Dam-plassen som vel er midt i sentrum.

Vondelpark-området er rolig, fint, og om sommeren er det helt fantastisk å ligge der og slappe av, det er alltid masse som skjer der. Det kan være koselig å rusle inn mot sentrum, men det er en del trafikk også, på veg mot Leidseplein. Skulle dere havne ved Vondeplark, er det kort vei til Leidseplein hvor mye skjer om kveldene, og det er en drøss med restauranter.

Om vinteren er det litt roligere ved Vondelpark. Du har jo museene ikke så langt unna (Van Gogh, Rijksmuseum), og Concertgebouw om du er glad i klassisk musikk.

Jeg foretrekker selv å bo mer sentralt når jeg er der, ved en av kanalene, ikke alt for langt unna Sentralstasjonen. Men jeg vet at det er en del rimelige hoteller ved Vondelpark, og det kan fort bli dyrere innenfor kanalbeltet.

Anonymous poster hash: c9e3f...d02
Gjest Overrasket
Skrevet

Vondelpark er som navnet sier en park, og ikke et navn på et nabolag eller en bydel. Det tar ca 20 + minutter å krysse parken på langs fra vest til øst, så svaret kommer an på nøyaktig hvor du bor i forhold til parken. Bor du på østsiden av parken vil jeg si at plasseringen er helt grei. Bor du på vestsiden kan det bli litt mye unødvendig tråkking/reisetid. 

Skrevet

:)

Det er bare å finne statistikken som viser om det er lav eller høy andel ikke-vestlige innvandrere der. Så får du et tilnærmet vitenskapelig svar på om det er bra eller dårlig å bo i Vondelpark.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare å finne statistikken som viser om det er lav eller høy andel ikke-vestlige innvandrere der. Så får du et tilnærmet vitenskapelig svar på om det er bra eller dårlig å bo i Vondelpark.

Idiot!

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes Vondelpark er akkurat litt for usentralt i Amsterdam. Selve parken er fin om sommeren, men området rundt er litt kjedelig.

Anonymous poster hash: e8f08...3d7

Skrevet

Idiot!

Og du er en romanesk kraftidiot!

Skrevet

Og du er en romanesk kraftidiot!

Flytt hatet ditt et annet sted. Ekkel er du!

Skrevet

Takk for svar folkens. Skal sjekke ut Damplass i stedenfor:)

Skrevet

Flytt hatet ditt et annet sted. Ekkel er du!

På seg selv kjenner man andre.

Skrevet

På seg selv kjenner man andre.

Ut med seg! Husj, husj!

Skrevet (endret)

Hvis du har tenkt deg ut i området Leidseplein eller Rembrandtsplein (10 min gange fra førstnevnte), er området nordøst for østre inngang til Vondelpark, på kartet den 'smale' stripa nærmest sentrum, et OK sted å ha hotell i. Men pass på; parken er stoor og hvis du ikke sjekker kartet på forhånd kan hotellet vise seg å ligge laangt unna der ting skjer. Området Dam er i god nærhet til Jordaan eller RLD, og forsåvidt også Rembrandtsplein. Selv foretrekker jeg hotell rundt Rembrandtsplein eller Leidseplein. God tur! :)

Endret av gustav
Skrevet

Ut med seg! Husj, husj!

Jeg håper du blir beriket under oppholdet i Amsterdam. ;) Du fortjener virkelig det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...