Gå til innhold

Ruter og flytoget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg kjøpe en 24-timers ruterbillett i sone 4 og bruke den på flytoget eller er flytoget en egen billett?:)

Skal reise to ganger med trikk i Oslo og senere den dagen til gardermoen, da blir det vel billigst med 24timers billett? Er student :)

Anonymous poster hash: e231f...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytoget er også idiotisk dyrt, jeg hadde heller tatt trikk til et togstopp som man kunne ta vanlig tog til flyplassen med... :) Sparer ikke sååå mye tid på flytoget - og hvertfall ikke penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt ikke MÅ ta flytoget, så ville jeg heller satset på Eidsvoll-toget.

Det koster 90 kr (vanlig voksen) hver vei, og det tar kun 4 min lenger tid enn flytoget. Da kan du også bruke 24-timers-billett. :)

Endret av Gyngehest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta tog med NSB med den billetten. Tog til Eidsvoll, Lillehammer og Trondheim stopper på Gardermoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg kjøpe en 24-timers ruterbillett i sone 4 og bruke den på flytoget eller er flytoget en egen billett? :)

Skal reise to ganger med trikk i Oslo og senere den dagen til gardermoen, da blir det vel billigst med 24timers billett? Er student :)

Anonymous poster hash: e231f...b6a

Det koster 90 kr med 24-timers billett i en sone. Da kan du kjøpe tilleggsbillett for ekstra soner for 60 kr til Gardermoen :-) Det blir 150 kroner totalt.

Eller så kan du kjøpe to enkeltbilletter for trikketurene, 2 x 30 = 60 kr. Og så en billett til Gardermoen for 90 kr. Også 150 kroner. 

Dette gjelder ikke flytoget :-) Men velger du flytoget koster det 90 kroner for studenter, ikke ille det heller. Da kunne du f.eks. kjøpt de to enkeltbillettene i Oslo og tatt flytoget for totalt 150 kroner! :-) 

Endret av Ida__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at Flytoget koster mer enn NSB er at det ikke er offentlig kjøp av billetter hos dette togoperatøren. En vanlig NSB billett er alltså sponset av staten for at du skal kjøre mer kollektivt.

Kjører du Flytoget har du imidlertid en reisegaranti som er bedre enn NSB. Blir dette toget forsinket får du flybillettprisen din tilbake.

Anonymous poster hash: 1000b...658
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...