Gå til innhold

jakten på de perfekte jeans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter fine jeans. Pris er egentlig mindre viktig så lenge de sitter bra og har god kvalitet. Liker jeans med litt sleng i beina og helst litt stretch.

Fornarina har alt for lange bein til meg, så de kan jeg ikke bruke. Bruker 32" i beina, så det bør helst være noen som har størrelse både i bein og i vidde. Noen som har sett noen som passer til beskrivelsen?

Prøvde Muddjeans her om dagen, men de satt ikke bra. Heller ikke Dieselbuksa jeg prøvde satt fint, den ble akkurat litt for lav i livet. Liker at de sitter litt lavt, men ikke fullt så lavt. Etheral har du noen tips? Noen andre som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mange C-girl jeans, har funnet snittet som passer meg perfekt. Modellen heter "bellybutton" og har litt sleng nederst. Så at du skrev at pris ikke spiller noen rolle, men disse buksene er ofte på salg hos Voice of Europe, så da kan du kjøpe mange i ulike kvaliteter.

:ler:

Skrevet

Det er håpløst å finne bukser med sleng i nå for tiden. Har brukt en hel lørdag på Bikbok uten resultat. :-?

Fant til slutt en fin bukse på mango. altfor lang i bena, men den mistet ikke fasongen pga det, så jeg bare klipte de av jeg.

Skrevet

De eneste jeansene jeg vet om som har størrelser både i vidde og lengde, er Lee (finnes i 31" og 33", så du finner sikkert en som passer) og Levi's. Hva med Lee Leola? Har stretch i seg, er bootcut, og litt lav på livet. Eventuelt Desoto hvis du synes den er for lav.

Eventuelt Nudie, de er i hvertfall akkurat passe i lengde (modellen Bootcut Eddy hvis du finner den, den er visstnok på vei ut).

Jeg bruker også 32" i lengde, og liker fortsatt Diesel og Fornarina best. Kjøpte akkurat en svart Fornarina i modell Björk, men den er temmelig smal i beina (sambo påpekte at det var moro å se meg i annerledes jeans til en forandring).

Skrevet

Jeg synes det var veldig lite bootcut på Leola jeg. Prøvde den også, men den satt trangt øverst på leggen.

Skrevet

Kjøpte Lee-jeans en gang og likte dem ikke særlig godt. Hvordan klarer du å bruke Fornarina når du bruker 32" i beina? Blir de ikke fryktelig lange? Jeg siklet veldig på noen lekre Fornarinajeans, men de var for lange selv med høye hæler. Bruker forøvrig 28" eller 29" i livet om det hjelper noen til å komme med gode råd.

Mener du Etheral har nevnt for all mankind? og nudie? hvordan er disse buksene?

Skrevet

Jeg har prøvd de fleste, som god Jeansoman :oops:, men kommer stadig vekk tilbake til Diesel og Fornarina.

Fornarina varierer veldig i lengden til og med innenfor samme modell. Jeg har flere som passer perfekt, og en som er altfor lang, så jeg vasser i den (kjøpt uprøvd, pga samme modell). Den modellen jeg liker best, heter Flirt, men den er bare bittelitt bootcut.

Seven For all Mankind har jeg bare prøvd en gang, den var altfor stor til meg i 25" (bruker 25/26) så jeg tenkte bare "penger spart".

Jeg fikk Nudie Bootcut Eddy i bursdagsgave, den sitter egentlig fint, men jeg synes den ikke holder fasongen etter vask, og blir slafsete og vid etter en dags bruk. Men nyvasket er den perfekt. Men igjen, ikke så veldig vid i leggen.

Bootcut er for meg at buksa går utenpå skoene. Bukser med sleng er vanskelig å finne i disse dager (har aldri likt det, følte at jeg så kortere ut i dem---er 167), tendensen er at buksene blir smalere og smalere i beina. Den siste buksa jeg hadde med skikkelig vidde i leggen, var Lee Felton, men den selges vel ikke i Norge lenger :klø: ? i utlandet har jeg sett den, men...

PÅ Oslo City finnes en flott jeansbutikk som heter noe slikt som Denim Plaza (husker ikke helt), de har alle mulige merker og god service.

Skrevet

Da tror jeg jeg skal stikke innom der neste gang jeg skal til Oslo, takk for tipset :) Tar gjerne imot flere tips, jeg SKAL finne noen lekre jeans.

Skrevet
demin gallery

egentlig en carlingsbutikk ;)

Det så slik ut, ja... Jeg liker Carlings, jeg. :)

Skrevet
Bukser med sleng er vanskelig å finne i disse dager (har aldri likt det' date=' følte at jeg så kortere ut i dem---er 167),.[/quote']

Jeg er lavere enn deg (163), har alltid trodd man så høyere ut hvis buksen hadde litt sleng nederst, ikke hele veien... Spør fordi jeg faktisk ikke har peiling.

:sjokkert:

Skrevet

Vel, jeg VET egentlig ikke, men liker ikke så godt bukser med sleng. Bootcut, derimot, muss sein.

Skrevet

Vel, jeg VET egentlig ikke, men liker ikke så godt bukser med sleng. Bootcut, derimot, muss sein.

Jawohl....!

:ler:

Skrevet

Jeg er også 163, og selv om jeg har lange bein så føler jeg at jeg ser enda lenger ut når jeg har sleng. Føler også at fasongen min blir bedre balansert og at leggene mine ser litt slankere ut.

Dessuten får beina mine klaustrofobi dersom det ikke er litt vidde i buksebeina.

Skrevet
Jeg er også 163, og selv om jeg har lange bein så føler jeg at jeg ser enda lenger ut når jeg har sleng. Føler også at fasongen min blir bedre balansert og at leggene mine ser litt slankere ut.

Dessuten får beina mine klaustrofobi dersom det ikke er litt vidde i buksebeina.

Det er slik jeg føler det og. Det er derfor C-girl's bellybutton passer så perfekt. Du får dem med litt stretch og.

Gjest Anonymous
Skrevet

Levi's 529.

De har bootcut, er litt lave i livet, men ikke så lav som veldig mange andre bukser. Litt stretch også. Det varierer litt i farge/tykkelse på stoffet. Kjøp de trange. Jeg synes de sitter fint på meg som har litt hofter. Ellers liker jeg Diesel og Fornarina, men Fornarina blir litt for lang i beina eller litt for trang for meg, og Diesel kan bli akkurat litt lav i livet eller ikke helt riktig fasong...

Skrevet

Bootcut er "ut", sikkert derfor det er litt vanskelig å få tak i for tiden. Smale jeans er trenden, men i større jeansbutikker har de selvsagt ulike modeller.

Jeg syns også det er fryktelig vanskelig å finne jeans. Favorittjeansen til nå var en lyseblå bootcut variant med fin vask kjøpt på Oasis i fjor høst.

I London nylig ble jeg anbefalt butikken Firetrap, både jeg og mannen kjøpte tøffe, behagelige jeans der. De hadde stooort utvalg, og spurte bare hvilken type modell jeg ønsket, hvilken str og hvilken vask. Jeg fikk se noen varianter, prøvde to, og vips, så fikk jeg nye jeans på 10 minutter...

Skrevet

Jeg er en ordentlig jeanselsker og når først finner en jeans som passer, slår jeg til, da uavhengig av pris. Nudie er jeg sånn noenlunde fornøyd med, men det er som Etheral sier; den vider seg ut og ser nærmest ut som en søppelsekk dersom man har bøyd og tøyd i løpet av en dag. Ellers sitter den som et skudd i nyvasket tilstand. Lee var min favoritt før, men har funnet ut at kanskje dette merket er mer tilpasset dem med "litt ekstra", dersom man ser bort ifra den nyeste modellen som jeg har blitt superglad i. Fornarina har knallflott jeans, men altfor lange i beina for min del.

Skrevet
Lee var min favoritt før' date=' men har funnet ut at kanskje dette merket er mer tilpasset dem med "litt ekstra", dersom man ser bort ifra den nyeste modellen som jeg har blitt superglad i.[/quote']

Ny modell? Beskrivelse og modellnavn (og pris), takk! :)

Skrevet

Jeg har lyst på fornarina. Må nok spare i mange måneder da :( Koster de ikke over 1000?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...