Gå til innhold

Naivt å tro vi er alene i verdensrommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, nå berører jeg meg inn på et tema folk flest vet lite om, men fortsatt har sterke meininger og følelser for.

For meg er det naivt å tro at vi er alene i verdensrommet. Verdensrommet er så ufattelig mye større enn det vi klarer å forstå, og jeg finner det naivt når jeg hører folk IKKE tror det fins liv der ute. Kanskje litt egoistisk?

Jeg er på ingen måte gal eller har kunnskaper innen dette området, som jeg føler er to sterke argumenter (mot/for) når diskusjoner om verdensrommet dukker opp. Men jeg har alltid meint at vi absolutt ikke er alene. At vi kanskje til og med blir overvåket til enhver tid av en høyere intelligens. At hver gang vi sender opp en rakett eller satelitt av noe slag, så sitter de der og ler "Haha, nå sender de opp enda en blikkboks. De skulle bare visst."

Høres jeg gal ut? Haha, kanskje, men dette er ikke noe jeg går å tenker på hver dag. Fra tid til annen dukker slike diskusjoner opp, og alle har jo sin formening. Selv om ingen av oss har kunnskaper eller bevis for noe som helst, annet enn det vi leser av forskning og i medier.

Hva mener dere? Hva tror dere egentlig? Jeg er nysjerrig.

Anonymous poster hash: ca03b...8bb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det samme selv :)

Anonymous poster hash: 4aa20...ad3
Skrevet

Det er naivt å tro at vi kan ha noen formening om om det finnes liv eller ikke utenfor solsystemet vårt. Siden ikke vi vet hva sjansen for at liv oppstår er og hvilke forhold som kreves vil alle regnestykker basere seg på minst ett tall som er tatt ut av luften.

Anonymous poster hash: 41347...4e1
  • Liker 1
Gjest pellepirat
Skrevet

Det er ufattelig stort ja, men det er vel rimelig sikkert at det er en form for liv der ute en plass. At det er en annen planet med "romvesener" eller en planet med andre skapninger ser vel lite sannsynlig ut. Hvertfall innenfor vår galakse. Tenker da på gravitasjon, temperatur osv som gjør de fleste planeter ubeboelige. Så er det en annen type planet der ute i universet hvor det går mennesker el.l.? Nei, jeg tror ikke det. Men det hadde vært ufattelig morsomt og interessant hvis det fantes. Men det er vel slik man ikke kan finne ut av de nærmeste 100 årene.

Skrevet

De som har satt seg inn i det med pyramidene, ikke bare i Egypt men også andre steder. Det er her nærmest utvilsom indikasjon på utenomjordisk innflytelse. 

Det eksisterer granittblokker på 60tonn som det er boret hull gjennom med samme diameter hele veien med helt rene kutt. Samtidig som overflatene på de samme blokkene er 100% tilpasset hverandre slik at

du ikke får et barberblad innimellom dem.

Pyramidene som kan bestå av over en million slike blokker står med 1\1000 dels nøyaktighet iforhold til hverandre og mot orions belte - hvor den mest imponerende har 8sider.

For å ikke snakke om nøyaktigheten sjaktene og kamrene har innvendig.

Det faller på sin egen urimelighet at dette er blitt gjort uten innflytelse. I en tid hvor hjulet ikke engang var oppfunnet, og hvor mesteparten av verden var i steinalderen. Det er kun høyteknologisk utstyr som vi først har hatt i forrige århundre at man snakke om å kutte i granittblokker på den måten alene.

Det må og ha vært en slags anti gravitasjons teknologi inni bildet.

Anonymous poster hash: 2f518...995
Skrevet

De som har satt seg inn i det med pyramidene, ikke bare i Egypt men også andre steder. Det er her nærmest utvilsom indikasjon på utenomjordisk innflytelse. 

Det eksisterer granittblokker på 60tonn som det er boret hull gjennom med samme diameter hele veien med helt rene kutt. Samtidig som overflatene på de samme blokkene er 100% tilpasset hverandre slik at

Pyramidene som kan bestå av over en million slike blokker står med 1\1000 dels nøyaktighet iforhold til hverandre og mot orions belte - hvor den mest imponerende har 8sider.

Det faller på sin egen urimelighet at dette er blitt gjort uten innflytelse. I en tid hvor hjulet ikke engang var oppfunnet, og hvor mesteparten av verden var i steinalderen. Det er kun høyteknologisk utstyr som vi først har hatt i forrige århundre at man snakke om å kutte i granittblokker på den måten alene.

Du hopper til konklusjoner du ikke har grunnlag for. "Dette forstår vi ikke -> Aliens"

Anonymous poster hash: fc462...0c3

• Liker 3
Skrevet

Det at de trengte mer kunnskap enn du og andre hippier som tror det samme har for å gjøre det er ikke bevis på at det må være gjort av romvesener.

Skrevet

Det er ufattelig stort ja, men det er vel rimelig sikkert at det er en form for liv der ute en plass. At det er en annen planet med "romvesener" eller en planet med andre skapninger ser vel lite sannsynlig ut. Hvertfall innenfor vår galakse. Tenker da på gravitasjon, temperatur osv som gjør de fleste planeter ubeboelige. Så er det en annen type planet der ute i universet hvor det går mennesker el.l.? Nei, jeg tror ikke det. Men det hadde vært ufattelig morsomt og interessant hvis det fantes. Men det er vel slik man ikke kan finne ut av de nærmeste 100 årene.

Selvfølgelig. Men hvem sier at alt liv krever gravitasjon, temperatur og andre faktorer lik jorden? Mennesket, ja, men se forbi mennesket. Tenk utenfor boksen.

Vi sier at det må være vann på en planet for å skape liv. Vel, det er vel liv som vi kjenner det. Jeg føler det blir snevert å se for seg at dette må være til stedet for at noe skal være mulig. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Ser også mange kommentarer her som kritiserer de som faktisk tror det kan være noe der, spesielt med "dette kan ikke være laget av mennesker = aliens". Vel, jeg syns det blir like teit å kritisere andre for deres meininger, når det lyser like sterkt igjennom at en vet like lite selv. Noen tror det finnes, andre ikke. Å si at noen har rett eller feil det kan vi ikke. Vi vet ikke.

Men det er jo ikke nytt at menneske fornekter ting de enten vet lite om eller er redde for.

• Liker 1
Skrevet

Det at de trengte mer kunnskap enn du og andre hippier som tror det samme har for å gjøre det er ikke bevis på at det må være gjort av romvesener.

Så alle som ikke deler din meining er hippier? Beklager, men hvis du må ty til navnekalling for å sterke argumentet ditt har det motsatt effekt.

Skrevet

Ser også mange kommentarer her som kritiserer de som faktisk tror det kan være noe der, spesielt med "dette kan ikke være laget av mennesker = aliens". Vel, jeg syns det blir like teit å kritisere andre for deres meininger, når det lyser like sterkt igjennom at en vet like lite selv. Noen tror det finnes, andre ikke. Å si at noen har rett eller feil det kan vi ikke. Vi vet ikke.

Jeg har ikke hevdet å ha noe kunnskap om dette, så hvor du mener det lyser noe gjennom hadde vært interessant å vite. Jeg påpekte bare at sitatet som følger under er en absurd påstand. Han hevder jo nettopp å ha kunnskap om noe han ikke kan ha kunnskap om..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hevdet å ha noe kunnskap om dette, så hvor du mener det lyser noe gjennom hadde vært interessant å vite. Jeg påpekte bare at sitatet som følger under er en absurd påstand. Han hevder jo nettopp å ha kunnskap om noe han ikke kan ha kunnskap om..

Det var ikke nødvendigvis rettet mot deg :)

Når jeg sier at det lyser igjennom er det fordi noen av kommentarene gir ikke motargumenter for at andre tar "feil". Om du skrev noen av dem klarer jeg ikke se.

Skrevet

Det ville vært veldig usannsynelig at det ikke var liv andre steder.

Det er jo liv her. Hvorfor skulle dette være den eneste planeten?

Skrevet (endret)

Det ville vært veldig usannsynelig at det ikke var liv andre steder.

Det er jo liv her. Hvorfor skulle dette være den eneste planeten?

Fordi det er ekstremt usannsynelig at det skulle vært forhold for liv her.

Endret av Stiani
Skrevet

Nå er det nok av dokumentarer på youtube blant annet som veldig inngående argumenterer for det samme.

Hvis du tror at du kan forme og bore i granittblokker på flere titalls tonn med enkle steinredskaper så greit, men da må du nesten vise hvordan. Granittblokken må ikke få en eneste sprekk eller ha et eneste feilhugg i seg heller.   

Det er kun presisjonsmaskiner med laser teknologi som kan skjære og kutte til granittblokker på den måten. Ikke enkle steinalderverktøy ...disse ville blitt deformerte etter 3 hugg likevel, dette har blitt testet. 

Kunnskap må omsettes til teknologi før man kan gjennomføre enkelte ting, dette vet du og.

Å flytte 60tonns granittblokker milevis fra pyramidene og over 100m opp i høyden og med den presisjonen skal du ha problemer med om du så bruker dagens hjelpemidler. Som forøvrig inkluderer patenter som forutsetter både hjulet og flere nyere prinsipper enn det. Så ikke vær naiv. 

Skrevet

Nei. Da kan jeg si at det er naivt å tro på romvesener.

Anonymous poster hash: 1049c...b4a

Skrevet

13949648.jpg

Skrevet

Du hopper til konklusjoner du ikke har grunnlag for. "Dette forstår vi ikke -> Aliens"

Du er enig i at gravitasjonen man skal oppheve for å løfte 60tonns granittblokker for å bygge en pyramide er rimelig omfattende ?

Vi har idag store kraner f.eks muliggjør dette, og selv kraner så ville det vært utfordrende.

Spesielt iforkant av å ha oppdaget hjulet, beklager men har du en bedre teori da ?

Du bør ikke kritisere og skratte av forslag før du ihvertfall har en bedre teori selv.    

Skrevet

Du må argumentere for hvorfor, ikke bare påstå ..det er meget lett. 

Da er jeg sikker på at du har en meget god teori selv som underbygger  hvorfor det er naivt å tro på hjelp utenfra. 

Skrevet

Denne må du nesten underbygge med noe, hvis ikke blir det for dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...