Gå til innhold

Øyenskygge til blå øyne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen tips om hvilken øyeskygge jeg bør ha når jeg skal gifte meg? Har lys hud og blå øyne, og burde jo ha det litt diskret.

Lysebrun, evt rosa/ferkesn har jeg har hørt er fint. Bruker vanligvis lysebrun, med en lys lys beige under.

Skimmer/matt?

Gode merker? Har hørt Chanel er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes brun øyenskygge er veldig fint til blå øyne!

Etter at jeg kjøpte Art Deco øyenskyggebase, sitter både billige og dyre øyenskygger som støpt hele dagen. En liten krukke til 70-80 kr, som absolutt er verd pengene. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også en lys ferskenfarge er finest, gjerne med bittelitt skimmer i. Chanel har en fin en i Ombre Irréelle-serien, den heter Venus (har den selv). Gir ganske transparent farge med litt skimmer, sitter ganske bra, og er fin alene med kajal (jeg bruker svart eller lilla, men brun går sikkert også bra) og mascara. Pris ca 250.

Ellers synes jeg faktisk at Max Factor har gode øyenskygger som sitter bra; en favoritt hos meg, er Pale Pebble, som er litt elfenbensfarget med skimmer. Ca 75-80kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blå øyne og bruker en brun øyenskygge med litt shimmer i.

Dessuten kan en blå eyeliner (som man skal ha oppe) være veldig fint.

Fremhever blåfargen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg brukt Body Shop sin ekspertise når det gjelder sminke. Selvfølgelig er denne ekspertisen forskjellig hvor du handler, men jeg har et inntrykk av at de kan dette med å få til et diskret og fint/naturligt sminkeresultat.

Ofte anbefales det å bruke den komplimentære fargen til øynene når en velger øyenskygge. Da fremtrer øyenfargen klarere.

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte anbefales det å bruke den komplimentære fargen til øynene når en velger øyenskygge. Da fremtrer øyenfargen klarere.

Hilsen Ella

Men gult er vel en litt merkelig farge til øyenskygge for å få naturlig resultat? (Er ikke det komplimentærfargen til blå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gult er vel en litt merkelig farge til øyenskygge for å få naturlig resultat? (Er ikke det komplimentærfargen til blå?)

Nei, gul er til lilla. Oransje er til blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull funker ypperlig som komplimentær til blå øyne - fremhever blåfargen veldig bra! Liker også brunt og rosa til blå øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener at det finnes forskjellige teorier ang. komplimentærfarger. (Ittens og Delacroix?). Men jeg heller til blått og oransje. Men så må en jo ta hensyn til hud, hår og klær. Og den oransje fargen har jo veldig mange nyanser, mot knalloransje til mer jordtoner og bruntoner, nesten oker. Og kanskje huden din bare ikke godtar noe i nærheten av oransje?

Uansett så må du ha lykke til!

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull funker ypperlig som komplimentær til blå øyne - fremhever blåfargen veldig bra! Liker også brunt og rosa til blå øyne...

Jeg har en rosa øyenskygge fra Dior med gullskjær i - den er perfekt til blå øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Fersken er knallfint til blå øyne!

Noen som har en fin ferskenfarget øyenskygge å anbefale?

Jeg har en duo øyenskygge fra kanebo med gull/skimmer som er sitter bra og fremhever mine blå øyne.

Dere som anbefaler blå kajal, bruker dere denne på våtkanten eller?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...