AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hei. Jeg har en venn som bor veldig langt i fra meg, så kommunikasjonen foregår for det meste på skype. Nå har vi ikke pratet på over to uker, fordi han er opptatt med skolearbeid og andre ting. Så i går kveld spurte han om han kunne ringe senere. Jeg sa ja, men at det ikke kunne drøye for lenge for jeg var trøtt, men jeg skulle vente. Han spurte så om vi kunne ha på webcam. Jeg sa ja til det og, men han misforstod og trodde jeg sa nei til å ha på kamera. Da fikk jeg svar tilbake at han ikke kom til å ringe likevel, ønsket meg en god natt og sa at han har så dårlig tid om dagen så han har bedre ting å gjøre. Jeg tok meg nok mer nær av det enn jeg burde. Jeg sa til han at han hadde misforstått, men om han ikke kom til å ringe så gikk jeg å la meg. Jeg fikk ikke svar før etter jeg hadde skrudd av pc'en. Jeg sa jeg allerede var på vei til å legge meg. Han ringte litt etter det på skype og sa han ikke kunne se meg, jeg svarte at det var fordi jeg hadde lagt meg i senga og skrudd av pc. (Skjermen på telefonen min er ødelagt så det går ikke å bruke kamera på den, og jeg hadde ikke lyst til å skru på pc'en bare for å ha på kamera.) Han spurte da om jeg ville sove, jeg sa ja og vi la på. Jeg ble litt lei meg når han sa han ikke ville prate med meg om jeg ikke ville ha på kamera. Han mente det er han som burde bli fornærmet ettersom jeg ikke ville prate med han, at det alltid blir problemer når han spør om vi han ha på webcam. Det er ikke ofte han spør om å ha på kamera, men når han en sjelden gang gjør det, gjør jeg meg nok litt vanskelig så jeg forstår at det kan være irriterende. Har jeg en veldig dårlig dag så sier jeg nei uansett. Han blir sur om jeg ikke tar på kamera, han blir sur om jeg ikke sender bilde av meg selv når han spør og han blir sur om jeg ikke forteller han om ting som for meg er vanskelig. Jeg er redd for at han skal slutte å prate med meg eller bli sur på meg, så jeg pleier ikke å si nei eller forteller han til slutt fordi han blir furt. Vi "prater" hver dag på chat, og vi pleide å ringes flere dager i uken før han begynte på skolen igjen. Overreagerer jeg når jeg blir lei meg og får dårlig samvittighet for det her? Anonymous poster hash: 156d2...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 22. oktober 2015 #2 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det høres ut som en misforståelse som eskalerte . Pga. misforståelsen ble han litt sur og var (unødvendig) sur tilbake ("er det sånn det skal være, så har jeg bedre ting å gjøre enn å snakke") Dette igjen tok du deg nær av og ble i dårlig humør av (slik jeg forstår). Når han prøver å rette det opp igjen var båten gått for den kvelden. At han helst ønsker bilder og video (som jeg egentlig synes høres positivt ut da det gjør samtalen mer levende) kombinert med at du ikke alltid vil det, samt at du gjør deg vanskelig er ikke et godt utgangspunkt. Legg til at du føler han blir sur (som han gjerne blir, jeg vet ikke) så blir det fort slik som i år kveld ser jeg for meg. Jeg vet ikke hva du legger i en "dårlig dag", men om du har "dårlige dager" utover hva en "normal" person har og du har mange "ting som er vanskelig" for deg, så er det klart at dette påvirker forholdet og gjør det vanskeligere for dere. Hvorfor tror du han vil høre om de vanskelige tingene dine og hvorfor vil du ikke snakke med ham om dem? Ang spørsmålet ditt: Dere hadde en dårlig kveld hvor en misforståelse eskalerte til at begge ble sure, i mine øyne pga litt for dårlig kommunikasjon. Ikke dvel ved det, ha dårlig samvittighet eller vær lei deg. Legg kvelden bak deg og "bli venner" igjen og prøv å gjøre det bedre neste gang. Forklar ham gjerne hva du tenker slik at dere unngår slikt en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #3 Del Skrevet 22. oktober 2015 Teit av han uansett å ikke ville prate med deg om du ikke ville vise deg på cam!! WTF Anonymous poster hash: 314cf...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #4 Del Skrevet 27. oktober 2015 Dramaqueen... Han, altså. Det ser ut som at du bør sette noen grenser. Anonymous poster hash: a3ec6...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hva er greia med kamera og bilde?? Har hatt noen kompiser som også maser så jævlig om det..føler meg litt objektivert kan du si. Da gidder jeg til slutt ikke snakke med de. Synes han var smålig, lage stort drama om du ikke viser deg på kamera og bilde? Hvorfor er han så avhengig av det? Har teipa over kamera på pcen min, bruker det aldri uansett.Anonymous poster hash: 97d50...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå