AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tenker å lage middag til daten, og vil imponere. Jeg har tenkt ut litt forskjellig, men her er forslag til meny: Forrett: Porsjerte egg med hvitløksbearnaise og erter på hjemmelaget, toastet loff Middag: Torsk med bønne- og ertepuré, med karameliserte grønnsaker på siden(mandelpoteter, løk, kål) Dessert: Plommeterte med karameliserte rosiner og svisker og eggedosissaus Til skal det serveres øl Hva tenker dere? Er det rart? Anonymous poster hash: e2956...d0a
Gjest Sunhands Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Vet ikke helt.. Det høres ut som en god middag altså, men ikke akkurat imponerende eller særlig nyskapende med posjerte egg, torsk, kål og svisker? Er du en del eldre enn meg, så kanskje det funker, men jeg tror jeg ville prøvd å tenke litt annerledes om du er under 50. I alle fall med noen litt mer spennende råvarer ved siden av om du ikke vil bytte hele menyen. Lykke til med daten! Endret 22. oktober 2015 av Sunhands
jupiter_c Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 (endret) jeg vet ikke om jeg hadde puttet erter, kål, svisker og plommer i samme middag, ihvertfall ikke en date middag... hvis ikke dere allerede er veldig komfortable med kroppsfunksjoner som promping forran hverandre Endret 22. oktober 2015 av jupiter_c
Gjest Overrasket Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg synes maten ser veldig imponerende ut, og jeg kan se en slags sammenheng i menyen. Jeg hadde blitt veldig glad for å bli invitert på et slikt måltid. Skal du servere øl som er spesifikt plukket ut til hver rett eller er ølet bare helt tilfeldig valgt?
peppermyntete Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg liker ikke posjerte egg, erter, rosiner/svisker eller eggedosis. Så for meg hadde det vært skivebom. Men hvis du vet daten liker dette og du finner øl som matcher maten kan det sikkert bli bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå