AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Hvor ofte bør man trene styrke for å få best mulig utbytte av treningen? Jeg mener ikke hvor lite man kan trene for å få resultat, men hva som er ideelt. Kan man trene hver dag dersom man ikke trener hardt, eller bør man ha en hviledag i mellom? Er det bortkastet å trene hver dag? Jeg ønsker å begynne med ren styrketrening i tillegg til annen trening, og lurer på hvor ofte jeg bør gjøre det. Anonymous poster hash: e26f2...0fb
Cinder Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 Det er bortkastet å trene de samme musklene hver dag, de trenger å hvile mellom øktene. Viktig å finne en hyppighet man vet man kan opprettholde over tid, men man må trene styrke minst tre ganger i uken skal man bli sterkere.
Leifr Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Det er bortkastet å trene de samme musklene hver dag, de trenger å hvile mellom øktene. Viktig å finne en hyppighet man vet man kan opprettholde over tid, men man må trene styrke minst tre ganger i uken skal man bli sterkere. Det eneste av det der som stemmer er første leddsetning på linje 2. 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 Det eneste av det der som stemmer er første leddsetning på linje 2. At man skal finne en hyppighet man kan opprettholde? Anonymous poster hash: 00f3b...03c
Gjest Kim Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Hva mener du med å trene styrke? Trener du en bestemt muskelgruppe til du ikke klarer mer? Isåfall så bør du ha minst 48, helst 72 timer hvile for den muskelgruppen før du trener samme muskel igjen. Hvis du mener styrke som i sånne timer på sats, så kan du trene igjen dagen etter. Men pass på å få minst en dag i uken hvile.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Skrevet 22. oktober 2015 det er veldig individuelt. Det avhenger av veldig mange faktorer hva som er ideelt, og hva mener du er ideelt. Mener du ideelt for ren styrke? ideelt for en helse som vil gi deg et langt liv? ideelt for å stille i en bikinifitnesskonkurranse? Er du ung og i god form kan du trene med større frekvens enn oss som er gamle og i dårlig form. Det som kroppen din tillater av trening i dag er ikke nødvendigvis det samme neste år. Så det finnes ingen fasit på hva som er ideelt. Du kjenner på kroppen din selv hva som får deg til å føle deg best, det er en god indikator. Anonymous poster hash: dc63f...66d
Cinder Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Det eneste av det der som stemmer er første leddsetning på linje 2. Jeg videreformidler bare hva PT på sats sa til meg. Men jeg gikk ut i fra at man tar den helt ut når jeg sa man trenger hvile. Styrketrening for meg er å løfte tungt til man ikke klarer flere reps.
Gjest Herr Heftig Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 Med det programmet jeg bruker nå kan jeg trene hver dag uten at noe går galt, go kjenner mange som driver med kroppsbygingsaktig trening som også gjør det samme, men for folk som ikke har peiling vil jeg si at annenhver dag er max. Altså 3.5 ganger i uken. 3 kan kanskje være enda bedre så du er sikker på å bli restituert skikkelig.
King in the North Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg videreformidler bare hva PT på sats sa til meg. Men jeg gikk ut i fra at man tar den helt ut når jeg sa man trenger hvile. Styrketrening for meg er å løfte tungt til man ikke klarer flere reps. da bør du revurder hva styrketrening er for deg
Gjest sapmi belovoubme Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Du kan trene styrketrening hver dag så lenge du deler opp dagene og trener forskjellige muskelgruppene hver dag. Eksempel: Mandag: Chest og triceps. Tirsdag: Legday og abs.
Basun Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Det er veldig individuelt og kommer an på gener og tidligere erfaring med styrketrening
Cinder Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 da bør du revurder hva styrketrening er for deg Hva er styrketrening da om det ikke er trening for å bli sterk ? Man blir ikke sterk av å tusle rundt og se på at folk trener.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #13 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg får spørre litt mer konkret, ser at det ikke finnes noe fasitsvar på dette. Jeg trener fra før kondisjon, og har begynt å legge inn en kort styrkeøkt etterpå (ca 15 minutter med lette øvelser for hele kroppen). Vil det være bortkastet å gjøre disse hver dag? Jeg har lest at musklene trenger en viss tid for å restituere seg. Jeg trener jo fra før av hver dag, så jeg bruker jo musklene uansett, men jeg har lagt inn styrkeøvelser fordi det er noen deler av kroppen jeg ikke får trent så mye under kondisjonstreningen. Anonymous poster hash: e26f2...0fb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #14 Skrevet 23. oktober 2015 Hva er styrketrening da om det ikke er trening for å bli sterk ? Man blir ikke sterk av å tusle rundt og se på at folk trener. Jeg tror det han reagerer på er det med å trene til man ikke klarer flere reps. Å trene til utmattelse i alle øvelser er ikke akkurat optimalt. Jeg trener omtrent aldri til utmattelse og er både blitt veldig mye sterkere og fått muskelvekst. I tillegg er jeg teknisk god fordi jeg aldri tillater meg å kjøre på med dårlig teknikk for å grinde ut de siste repetisjonene. Anonymous poster hash: 39a0b...693
Cinder Skrevet 23. oktober 2015 #15 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg får spørre litt mer konkret, ser at det ikke finnes noe fasitsvar på dette. Jeg trener fra før kondisjon, og har begynt å legge inn en kort styrkeøkt etterpå (ca 15 minutter med lette øvelser for hele kroppen). Vil det være bortkastet å gjøre disse hver dag? Jeg har lest at musklene trenger en viss tid for å restituere seg. Jeg trener jo fra før av hver dag, så jeg bruker jo musklene uansett, men jeg har lagt inn styrkeøvelser fordi det er noen deler av kroppen jeg ikke får trent så mye under kondisjonstreningen.Anonymous poster hash: e26f2...0fb Jeg tror du kan gjøre 15 minutter lett styrketrening hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå