Gå til innhold

Spiser jeg for lite kanskje? Hvor mye mat trenger man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på min vektreduksjon, og kom over en tråd her om at kroppen går i sparebluss om jeg spiser for lite.

Trener ingenting, ennå. Så er mest stillesittende ila en dag, med normal hverdagslig aktivitet utenom.

Frokost: 1 skive med Brelett og hvitost. 1 kopp kaffe.

Lunsj: 2 skriver med Brelett, hvitost og skinke.

Middag: 1 middagstallerken med 1/2 grønnsaker, fløtesaus og 1/2 svinekjøtt. Vann.

Kvelds: 2 skiver med Brelett, kaviar og makrell i tomat. Koffeinfri te.

Synes det ser veldig lite variert ut, men dette er altså en gjennomsnittlig dag ca. Før jeg begynte å slanke meg spiste jeg dette + frukt, halv plate sjokolade eller annet snop. Drakk gjerne brus, iste eller energidrikker til måltidene. Har holdt på i snart 1,5 uke. Begynner å trene på treningssenter 1. november. Må planlegge litt fremover for at dette skal gå.

Er 1.63cm og 67kg.

Anonymous poster hash: 83b81...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt på min vektreduksjon, og kom over en tråd her om at kroppen går i sparebluss om jeg spiser for lite.

Trener ingenting, ennå. Så er mest stillesittende ila en dag, med normal hverdagslig aktivitet utenom.

Middag: 1 middagstallerken med 1/2 grønnsaker, fløtesaus og 1/2 svinekjøtt. Vann.

Synes det ser veldig lite variert ut, men dette er altså en gjennomsnittlig dag ca. Før jeg begynte å slanke meg spiste jeg dette + frukt, halv plate sjokolade eller annet snop. Drakk gjerne brus, iste eller energidrikker til måltidene. Har holdt på i snart 1,5 uke. Begynner å trene på treningssenter 1. november. Må planlegge litt fremover for at dette skal gå.

Er 1.63cm og 67kg.

Du spiser kaloririk mat så er ikke for lite mtp kalorier. Men litt mer variasjon er nok ikke dumt

Anonymous poster hash: a71d2...74b

Skrevet

Er 1.63cm og 67kg.

Du spiser kaloririk mat så er ikke for lite mtp kalorier. Men litt mer variasjon er nok ikke dumt

Anonymous poster hash: a71d2...74b

Skrevet

Ser vel ok ut kalorimessig, men hvorfor så innmari mye brød?

Anonymous poster hash: 15d93...7a7
Skrevet

Ser vel ok ut kalorimessig, men hvorfor så innmari mye brød?

Anonymous poster hash: 15d93...7a7

Fordi det er det jeg har spist hele livet, det er enkelt å bare skjære seg en skive og jeg føler jeg blir mindre mett av annen type mat enn brød, havregrøt og rundstk. En vane med andre ord :) 

Blir også så oppblåst av flere knekkebrød, vet ikke hvorfor. 

Skrevet
Det er ikke lett å vite hva som er fakta og hva som er bløff, når mange hele tiden prøver å lure oss, for å tjene penger på oss, og skille mellom det som er viktig og det som er uviktig, når man er nybegynner.

Sparebluss ifbm vektnedgang, er i all hovedsak bare tull. Det er ikke mulig å ikke gå ned i vekt ved å spise for lite. Det som skjer når man spiser for lite, eller for ensformig, eller mat man ikke liker, er at man sprekker/jukser - man lurer inn en matbit her og en der, skeier ut i helgene, evt dropper helt ut, tar mindre i under trening, sitter mer rolig. 

For å beregne ca hvor mange kalorier du skal spise for å gå ned i vekt, kan du bruke feks denne siden: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ 

Hva du spiser, er revnende likegyldig for vektnedgangen. Men jeg ville nok for helsas skyld ha anbefalt deg å kutte ut margarinen, og enten bruke smør, eller ikkeno. Eller Bremykt, som er en blanding av smør og rapsolje. Skjønner ikke hvorfor du har kuttet frukt, for jeg elsker frukt! Ville heller ha kuttet en av brødskivene. Men opplegget skal passe deg, så da spiser du som du liker!
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...