AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Vet ikke om sharpie er et merke, men jeg hører alltid folk snakke om de i youtube videoer. De er giftfrie og permanente, så jeg lurte på hvor man kan få kjøpt slike i Norge. Hva kaller man akkurat de tusjene på norsk? Anonymous poster hash: 55d75...048
Minya Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Det nærmeste du kommer blir vel sprit-tusj som er markert med "permanent marker". Det finnes en del sprit-tusjer som ikke lukter bensin når du bruker dem og som feks kan brukes til å skrive på cd-er og slikt, mener det er omtrent det samme som en amerikansk sharpie.
Dovenpeis Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Vet ikke om sharpie er et merke, men jeg hører alltid folk snakke om de i youtube videoer. De er giftfrie og permanente, så jeg lurte på hvor man kan få kjøpt slike i Norge. Hva kaller man akkurat de tusjene på norsk?Anonymous poster hash: 55d75...048 Her ser man fordelen av virkelig å kunne språket når man utsettes for ord man vanligvis ikke utsettes for, og hvorfor nordmenn ikke bør erstatte fullgode norske ord med engelsk. Ordet sharpie er avledet fra det engelske ordet sharp - som betyr skarp eller spiss. En norsk variant av dette ville vært skarping eller spissing - som du i kraft av å kunne norsk veldig godt automatisk ville skjønt betydningen av når det er snakk om en tusj.Som det forrige svaret indikerte er nok dette snakk om en tusj med tynnere og skarpere spiss - som ikke breier seg utover det hele når du skriver med den. Vil du ha en slik er det nok bare å etterspørre en tusj med tynn spiss på den lokale bokhandelen. 1
Flekk Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Her ser man fordelen av virkelig å kunne språket når man utsettes for ord man vanligvis ikke utsettes for, og hvorfor nordmenn ikke bør erstatte fullgode norske ord med engelsk. Ordet sharpie er avledet fra det engelske ordet sharp - som betyr skarp eller spiss. En norsk variant av dette ville vært skarping eller spissing - som du i kraft av å kunne norsk veldig godt automatisk ville skjønt betydningen av når det er snakk om en tusj. Som det forrige svaret indikerte er nok dette snakk om en tusj med tynnere og skarpere spiss - som ikke breier seg utover det hele når du skriver med den. Vil du ha en slik er det nok bare å etterspørre en tusj med tynn spiss på den lokale bokhandelen. For et svar du kom med... Sharpie betyr ikke bare en skarp tusj. Jeg skjønner godt at den er skarp, men det er også et merke i USA som er populært, fordi akkurat den har egenskaper som at den er giftfri for eksempel. Men du har rett i at den er skarp og ikke breier seg utover det hele, så den skal du ha hvertfall. Flink:) 3
Dovenpeis Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 fordi akkurat den har egenskaper som at den er giftfri for eksempel.Jeg aldri sett en tusj til salgs i Norge som ikke er giftfri.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #6 Skrevet 25. oktober 2015 Vet ikke om sharpie er et merke, men jeg hører alltid folk snakke om de i youtube videoer. De er giftfrie og permanente, så jeg lurte på hvor man kan få kjøpt slike i Norge. Hva kaller man akkurat de tusjene på norsk?Anonymous poster hash: 55d75...048 De heter det samme. Kan kjøpes på hobbyforretninger, f.eks. Panduro. For netthandel google f.eks. Sharpie pen Norge.Anonymous poster hash: a1836...367
MarinaC Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 Har stort sett på CO med Sharpies akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå