Gå til innhold

hvordan steker man en frossen pizza?! haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

akkurat, det som var verst. Og det med rist vs stekeplate.

Nei det gjør det. Står kun "230 grader (varmluft), forvarm ovnen, stekes 12-13 minutter i nederste rille.

Også sto det "fjern papplaten og plastikk" også noe om å la bakepapiret under være igjen. 

Jeg har sett slike bilder over alt på nett, og ville ikke være en av de som gikk i den fellen. Så det å spørre her (eller prøvde mamma først) var det smarteste. 

http://www.dominos.co.uk/blog/wp-content/uploads/2013/09/Takeaway-reasons-6.jpg

Gikk for rist, med ekstra bakepapir oppå, null problem  :laugh:

Anonymous poster hash: b1334...2ea

Du kan utmerket godt steke pizza på stekeplate uten bakepapir under. Apropos temperatur står det sikkert på den du hadde også, hvor varm ovnen skal være ved steking på over- og undervarme.

Endret av Arabella
Skrevet

Nei det gjør det. Står kun "230 grader (varmluft), forvarm ovnen, stekes 12-13 minutter i nederste rille.

---snip---

ts

Ok... Det du lister opp tilsvarer 250 grader i nesten et kvarter, - om du bruker over- og undervarmen.

Det vet fe fleste som lager like mye mat og har samme erfaringsmende som du sier du har ;)

Anonymous poster hash: fa7ea...fbc

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det mulig?  45 svar på noe en 7 åring kan greie. Framgangsmåten står på esken, det er ikke NASA-vitenskap. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det mulig?  45 svar på noe en 7 åring kan greie. Framgangsmåten står på esken, det er ikke NASA-vitenskap. 

Med tanke på at pizzaen forlengst er stekt er vel din kommentar totalt verdiløs? Godt å bare få slengt litt dritt?

Anonymous poster hash: bb080...5b4

• Liker 5
Skrevet

Med tanke på at pizzaen forlengst er stekt er vel din kommentar totalt verdiløs? Godt å bare få slengt litt dritt?

Anonymous poster hash: bb080...5b4

Ja det er det. 

Skrevet

Også sto det "fjern papplaten og plastikk" også noe om å la bakepapiret under være igjen.

Jeg har sett slike bilder over alt på nett, og ville ikke være en av de som gikk i den fellen. Så det å spørre her (eller prøvde mamma først) var det smarteste.

Gikk for rist, med ekstra bakepapir oppå, null problem :laugh:

Mitt største "problem" og frykt, var nemlig det du ser på det bilde.

Ellers så er jeg oppegående nok til å lese selv. Papplaten, den viste jeg ikke fantes en gang, og ble usikker da jeg leste "fjern papplaten". Har sett folk som har revet selve esken i to, så ja jeg ble usikker på om det er den det var snakk om.. eller den brune under. Noen nevnte det her i tråden, takk for det, og jeg satt ikke fyr på huset mitt.

Jeg er ikke bortskjemt eller retard fordi jeg aldri spiser frossenpizza. Jeg er vokst opp med hjemmelaget pizza, vær Lørdag spiste vi ute på restaurant eller bestilte pizza og tok med hjem. Det var vår "Fredags taco". Noen har taco, noen har grøt, vi hadde pizza. Noen Lørdager lagde mamma pizza hjemme, da jeg og søsknene mine var små så fikk vi vær vår lille deig bit og lagde vår egen mini pizza. Pizza ble vår tradisjon.

Dersom du lurer, den tradisjonen startet da pappa kjørte langtransport frem til jeg var 7 år. Han kom hjem på kveldingen og overasket oss med pizza fra en restaurant like ved. Vi viste ikke at han var på vei hjem, han var ofte borte på grunn av jobben. Den tradisjonen fortsatte mamma med da hun jobbet nattvakt (da jobbet pappa 7-4).

Er jeg virkelig bortskjemt fordi jeg vokste opp med hjemmelaget kjøttkaker og ikke fjordland kjøttkaker?.

Jaja da er jeg vell det.

Da jeg flyttet for meg selv så endret jeg ikke stort på matvanene mine. Joda jeg kan snike til meg en sjokolade på en Tirsdag, eller bake meg muffins på en Torsdag, jeg bor alene og katten sladrer ikke :fnise: Men frossenpizza har aldri fristet meg, for det å lage en fra bunnen av er fort og enkelt. Jeg synes det er både gøy og avslappende å stå å lage middag. Så når ting tar litt tid, som pizza, da koser jeg meg maks.

Nå har du jo slike ferdigbunner også, de funker fjell til pizzasnurer hvis du har dårlig tid. Litt tynn noen av de, men det går.

Men i dag tenkte jeg å prøve ut noe nytt for jeg er matlei, og pizzaen var på tilbud, så hvorfor ikke bare prøve. 30 kr er jo ikke så ille. Har jo sett på prisene i butikken, og en big one koster 50-60 kr, den dyreste jeg har sett var oppi 80 kr også har du denne "take away" pizzaen til over 100 kr. Her på nær restauranten får jeg en medium pizza til 100kr (det med hvitløkssaus og ekstra bacon!) den er byens beste og mye bedre enn egon, peppes eller grandiosa. Denne pizzaen varer meg i to dager, spiser en halv ca til middag. Så 50 kr for en middag er ikke så verst, og når jeg først skal kose meg å unne meg noe godt så er det ikke så ille.

Bortskjemt? Ja kanskje det. Nå vet jeg ikke hva andre folk spiser.

Lapskaus i hermetikk har jeg også spist, så gikk ikke bare i fancy smansy middag i barndommen heller. Husker de fæle (men koselig) høstkveldene på campingen, hvor vi måtte spis halvvarm lapskaus eller den fæle spagetti ala capri på boks. Ofte de dagene vi kom dit, siden vi kjørte ganske langt og ingen orket å stå å lage mat i mørket, for den dumme strømboksen var så treg til å starte opp.

ts

Du trenger ikke å forklare deg så grundig :P

Anonymous poster hash: 112da...8a2

• Liker 3
Skrevet

Ikke er frossen, mener du nok :).

Ja, skriveleif. :) 

Anonymous poster hash: 225ff...860

Skrevet

Gikk for rist, med ekstra bakepapir oppå, null problem  :laugh:

Mitt største "problem" og frykt, var nemlig det du ser på det bilde. 

Ellers så er jeg oppegående nok til å lese selv. Papplaten, den viste jeg ikke fantes en gang, og ble usikker da jeg leste "fjern papplaten". Har sett folk som har revet selve esken i to, så ja jeg ble usikker på om det er den det var snakk om.. eller den brune under. Noen nevnte det her i tråden, takk for det, og jeg satt ikke fyr på huset mitt.

Jeg er ikke bortskjemt eller retard fordi jeg aldri spiser frossenpizza. Jeg er vokst opp med hjemmelaget pizza, vær Lørdag spiste vi ute på restaurant eller bestilte pizza og tok med hjem. Det var vår "Fredags taco". Noen har taco, noen har grøt, vi hadde pizza. Noen Lørdager lagde mamma pizza hjemme, da jeg og søsknene mine var små så fikk vi vær vår lille deig bit og lagde vår egen mini pizza. Pizza ble vår tradisjon. 

Dersom du lurer, den tradisjonen startet da pappa kjørte langtransport frem til jeg var 7 år. Han kom hjem på kveldingen og overasket oss med pizza fra en restaurant like ved. Vi viste ikke at han var på vei hjem, han var ofte borte på grunn av jobben. Den tradisjonen fortsatte mamma med da hun jobbet nattvakt (da jobbet pappa 7-4). 

Er jeg virkelig bortskjemt fordi jeg vokste opp med hjemmelaget kjøttkaker og ikke fjordland kjøttkaker?. 

Jaja da er jeg vell det. 

Da jeg flyttet for meg selv så endret jeg ikke stort på matvanene mine. Joda jeg kan snike til meg en sjokolade på en Tirsdag, eller bake meg muffins på en Torsdag, jeg bor alene og katten sladrer ikke  :fnise: Men frossenpizza har aldri fristet meg, for det å lage en fra bunnen av er fort og enkelt. Jeg synes det er både gøy og avslappende å stå å lage middag. Så når ting tar litt tid, som pizza, da koser jeg meg maks.

Nå har du jo slike ferdigbunner også, de funker fjell til pizzasnurer hvis du har dårlig tid. Litt tynn noen av de, men det går. 

Men i dag tenkte jeg å prøve ut noe nytt for jeg er matlei, og pizzaen var på tilbud, så hvorfor ikke bare prøve. 30 kr er jo ikke så ille. Har jo sett på prisene i butikken, og en big one koster 50-60 kr, den dyreste jeg har sett var oppi 80 kr også har du denne "take away" pizzaen til over 100 kr. Her på nær restauranten får jeg en medium pizza til 100kr (det med hvitløkssaus og ekstra bacon!) den er byens beste og mye bedre enn egon, peppes eller grandiosa. Denne pizzaen varer meg i to dager, spiser en halv ca til middag. Så 50 kr for en middag er ikke så verst, og når jeg først skal kose meg å unne meg noe godt så er det ikke så ille. 

Bortskjemt? Ja kanskje det. Nå vet jeg ikke hva andre folk spiser. 

Lapskaus i hermetikk har jeg også spist, så gikk ikke bare i fancy smansy middag i barndommen heller. Husker de fæle (men koselig) høstkveldene på campingen, hvor vi måtte spis halvvarm lapskaus eller den fæle spagetti ala capri på boks. Ofte de dagene vi kom dit, siden vi kjørte ganske langt og ingen orket å stå å lage mat i mørket, for den dumme strømboksen var så treg til å starte opp.

ts

Det er da ingen som mener at du er retard på grunn av at du aldri spiser frossenpizza. Heller at du ikke klarer å lese på pakningen hva du skal gjøre: nemlig skru på ovnen, sette den inn, vente og til slutt ta den ut igjen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synes trådstarter er søt, jeg. Er så deilig å se at mennesker kan tillate seg en flik av usikkerhet, og ikke må være verdensmester i alle føkkings mikroskopiske detaljer.

Det er kjempepraktisk å ha en pizza eller to i fryseren sammen med noen fjordlenninger, de dagene en egentlig ikke har tid til mat. De lager seg selv, mens en gjør seg klar til å spise. Selv om dypfryst pizza ikke akkurat er en ernæringsbombe, så gjør det ikke noe et måltid eller to.

Ellers er jeg enig i at langsommat er næring for sjelen, både å lage og fortære. Og du er ikke alene om dressing til lasagne. Men jeg synes det er bittelitt flaut å innrømme, så jeg skjuler den i litt salat... :P

Smaker man egentlig forskjell om man tar av plasten? :klo:

En gjør det på Dr. Oetker sine, men neppe på grandiosa. Den er kjent for å smake mindre papp, hvis en lar være å ta den ut av eska...

Innlegget er ryddet for svar til slettet innlegg. Daenerys, mod.

Endret av Daenerys
  • Liker 9
Skrevet

Trådstarter, jeg tror de som har negative kommentarer bare er sjalu fordi de ikke hadde samme forhold til hjemmelaget mat som du hadde i oppveksten og har den dag i dag. Du er heldig! 

Når man kjøper poteter står det ikke nødvendigvis på pakken hvordan man lager fløtegratinerte poteter. Når man kjøper en laks står det ikke hvordan man lager laksepanne. Og når man kjøper tomater står det ikke hvordan man lager pizzasaus. Å sette seg ned å lese på pakningen til maten kan fungere, men ikke alltid. Selv var jeg ikke så heldig at jeg fikk masse hjemmelaget mat eller ble lært å lage mat, så jeg kan ikke å lage fløtegratinerte poteter men jeg kan å lage frossenpizza. :laugh:

Trådstarter sto sikkert med pizzaen i hånda og prøvde å tenke hvordan man steker denne pizzaen sammenlignet med pizzaen hun lager fra scratch - uten å tenke på å lese på pakningen. Kanskje skummet hun over teksten uten å finne det hun lette etter? Deretter gikk hun på KG for å få svar?

Makan til mangel på folkeskikk skal man lete lenge etter, for akkurat i den kategorien regjerer Kvinneguiden over alt annet.  Sjalusi, bitterhet, sure gamle kjerringer som forlengst har gått ut på dato og lever for å gjøre livet surt for andre... Det er det jeg ser for meg når noen poster stygge kommentarer som man har sett i denne tråden. Håper foreldrene deres en dag finner ut hvor rævva mennesker dere har blitt, og at de sender dere i retur dit dere kom fra snarest.

Er forresten enig med Kamikatze; alle kan ikke vite alt. Om noen tror det så er det tydelig at dere ikke vet alt iallefall.

• Liker 3
Skrevet

Trådstarter, jeg tror de som har negative kommentarer bare er sjalu fordi de ikke hadde samme forhold til hjemmelaget mat som du hadde i oppveksten og har den dag i dag. Du er heldig! 

Når man kjøper poteter står det ikke nødvendigvis på pakken hvordan man lager fløtegratinerte poteter. Når man kjøper en laks står det ikke hvordan man lager laksepanne. Og når man kjøper tomater står det ikke hvordan man lager pizzasaus. Å sette seg ned å lese på pakningen til maten kan fungere, men ikke alltid. Selv var jeg ikke så heldig at jeg fikk masse hjemmelaget mat eller ble lært å lage mat, så jeg kan ikke å lage fløtegratinerte poteter men jeg kan å lage frossenpizza. :laugh:

Trådstarter sto sikkert med pizzaen i hånda og prøvde å tenke hvordan man steker denne pizzaen sammenlignet med pizzaen hun lager fra scratch - uten å tenke på å lese på pakningen. Kanskje skummet hun over teksten uten å finne det hun lette etter? Deretter gikk hun på KG for å få svar?

Makan til mangel på folkeskikk skal man lete lenge etter, for akkurat i den kategorien regjerer Kvinneguiden over alt annet.  Sjalusi, bitterhet, sure gamle kjerringer som forlengst har gått ut på dato og lever for å gjøre livet surt for andre... Det er det jeg ser for meg når noen poster stygge kommentarer som man har sett i denne tråden. Håper foreldrene deres en dag finner ut hvor rævva mennesker dere har blitt, og at de sender dere i retur dit dere kom fra snarest.

Er forresten enig med Kamikatze; alle kan ikke vite alt. Om noen tror det så er det tydelig at dere ikke vet alt iallefall.

Sjalusikortet nok en gang. Nei, ikke alle som kommer med kritikk er sjalue. Jeg er ikke sjalu på TS sine manglende ferdigheter til å lese på pakningen samt ikke-eksisterende logiske resonnement. 

• Liker 4
Skrevet

Det er en ting jeg lurer på... 

Mamma kjøpte seg samme pizza som meg, og spiste den i dag. Hun ringte meg også pratet vi om litt av hvert, også nevner hun at hun har kastet opp, hun ble kvalm rett etter å ha spist pizzaen. 

Broren min har også kastet opp, like etter han spiste en tredje pizza av samme merke og fra samme butikk. Han lagde seg sin egen noen timer senere. 

Jeg følte meg litt små kvalm i går kveld og i hele dag. Har ikke kastet opp *bank i bordet*, men tenkte det bare var tilfeldig. For jeg kan bli kvalm av å spise mat. Kan bli kvalm av en salat og en hamburger, så har ikke noe med kalorier, fett og slike ting å gjøre heller. Jeg har alltid vært slik, en dag kan jeg spise ufattelig mye uten å bli kvalm, men en annen dag så er kun en brødskive som skal til for at jeg blir kvalm.

Jeg spiste siste rester fra pizzaen til lunsj i dag, var bare 2 stykker igjen. Ble igjen kvalm og nå kaldsvetter jeg litt og føler meg uggen og ekkel. Føler meg bare rett og slett kvalm.

Noen som har opplevd dette før?

Kan jo være en tilfeldighet, men siden mamma og broren min har kastet opp like etter å ha spist identisk pizza som meg, bare det er 3 forskjellige pizzaer.. så er det en ganske freaky tilfeldighet. 

Burde vi kontakte butikken, mattilsynet eller noe? Kan legge til at pappa spiste en annen type pizza, fra samme butikk og er ikke kvalm eller kastet opp. 

I tilfelle andre har opplevd det samme tenker jeg. Også kan produsent sjekke om det er noe galt eller hva det nå er? De lå i ei pappeske sammen fra fabrikken, så de er ihvertfall pakket samtidig. 

Dette skremmer meg ikke vekk fra frossenpizza altså. Den smakte jo godt. Bare lurer på om andre har opplevd det samme, og hva jeg/vi bør gjøre..

ts

Skrevet

Mamma trodde ikke på meg at det gikk bra. Hun fikk både video og bilder.

Så hun overførte 100 kr i tilfelle den ikke smaker noe godt. Så morgendagens middag er sponset av mamma  :fnise:

Neste jeg må prøve ut er fjordlands ferdigretter. Men da må jeg lete frem bruksanvisningen til mikroen, for den har jeg aldri brukt før.  :skratte:

Verste er at jeg tuller ikke en gang. 

ts

Kok det heller opp i kjele med vann i

Skrevet

Må få presisere at det behøver ikke å være pizzaen som er skyldig. 

For lillebroren min jobber i barnehage, og spysjuka og slikt er jo ikke akkurat sjeldent i en barnehage. Så kan ha blitt smittet på jobb, også har han smittet oss resten. Jeg møter familien min minst 1 gang i uken, så kan ha fint ha blitt smittet jeg også altså :P

Men tenker i tilfelle det nå ER pizzaen, så tenker jeg det er lurt å varsle noen. Slik at hvis de da får flere varsel ang matforgiftning så er det 3 til som har gjort de obs på det.Når kun 2 varsler så er det ikke noe grunn til å gjøre noe sikkert. Men når 5 varsler, så kanskje de må sjekke det opp. Aner ikke hvordan det funker jeg :vetikke:  

ts

Skrevet

Kok det heller opp i kjele med vann i

Gjelder dette grøt også? Eller bør det taes ut også kokes? 

Jobbet i en kantine for et par år siden, og der fikk vi inn store ferdig pakket pakker med grøt. Vi la de i e kasserolle med vann også kokte det lenge. Men det er en type grøt du ikke får kjøpt i vanlig matbutikken. Men lurer på om det funker med fjordland sin også? 

Synes den grøten ble kjempegod når den ble laget slik.

ts

Annonse
Skrevet

Gjelder dette grøt også? Eller bør det taes ut også kokes? 

Jobbet i en kantine for et par år siden, og der fikk vi inn store ferdig pakket pakker med grøt. Vi la de i e kasserolle med vann også kokte det lenge. Men det er en type grøt du ikke får kjøpt i vanlig matbutikken. Men lurer på om det funker med fjordland sin også? 

Synes den grøten ble kjempegod når den ble laget slik.

ts

Det kan du. Selv tar jeg grøten utav pakningen og tilsetter litt melk og rører til den blir varm :)

Skrevet

Det kan du. Selv tar jeg grøten utav pakningen og tilsetter litt melk og rører til den blir varm :)

Jeg elsker hjemmelaget risgrynsgrøt, for bestemor brukte å lage det. Hun lagde den fra bunnen av, så sto den til den ble kald, også varmet hun den opp igjen og da smakte den himmelsk. 

Den vi lagde i den kantinen smakte ganske lik den bestemor lager. Jeg lager det fra bunnen av, men ikke alltid jeg orker å vente til den blir helt kald (bør helst stå over natten), så det smaker ikke det samme. Men kanskje fjordland sin kan smake like godt, hvis jeg koker den slik som vi gjorde i kantinen..

Må prøve det ut en dag.  :laugh:

ts

Skrevet

Jeg elsker hjemmelaget risgrynsgrøt, for bestemor brukte å lage det. Hun lagde den fra bunnen av, så sto den til den ble kald, også varmet hun den opp igjen og da smakte den himmelsk. 

Den vi lagde i den kantinen smakte ganske lik den bestemor lager. Jeg lager det fra bunnen av, men ikke alltid jeg orker å vente til den blir helt kald (bør helst stå over natten), så det smaker ikke det samme. Men kanskje fjordland sin kan smake like godt, hvis jeg koker den slik som vi gjorde i kantinen..

Må prøve det ut en dag.  :laugh:

ts

Fjordland sin grøt skal ikke kokes, bare varmes forsiktig i pannen :)

Skrevet

Fjordland sin grøt skal ikke kokes, bare varmes forsiktig i pannen :)

Ingen grøt skal vel kokes :)

• Liker 1
Skrevet

Ingen grøt skal vel kokes :)

Lager du den fra bunnen av, skal den kokes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...