Gå til innhold

hvordan steker man en frossen pizza?! haster!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jippi det gikk bra :D Ser grei ut. Tusen takk for hjelpen! Dere er gull alle sammen  :hug:

ts og hennes piizzzaaaa. post-37809-0-76926400-1445460415_thumb.j

Anonymous poster hash: b1334...2ea
  • Liker 9
Skrevet

Mamma trodde ikke på meg at det gikk bra. Hun fikk både video og bilder.
Så hun overførte 100 kr i tilfelle den ikke smaker noe godt. Så morgendagens middag er sponset av mamma  :fnise:

Neste jeg må prøve ut er fjordlands ferdigretter. Men da må jeg lete frem bruksanvisningen til mikroen, for den har jeg aldri brukt før.  :skratte:

Verste er at jeg tuller ikke en gang. 

ts

• Liker 5
Skrevet

Mmm den var god! 

Dr. Oetker Casa di mama med noe som jeg tror skal være boller... slik som i sodd... og sterke peperoni biter, og noe som enten er skinke eller bacon... er ikke helt sikker. 

Men godt var det! 

24kr eller 27 kr på coop obs denne uken. 

Husker ikke hvilken jeg endte opp med å ta, for de har flere typer på tilbud. Og det som sto på lappen er gresk for meg, for jeg kan ingenting med ferdig pizza :P 

ts

• Liker 1
Skrevet

Mamma trodde ikke på meg at det gikk bra. Hun fikk både video og bilder.

Så hun overførte 100 kr i tilfelle den ikke smaker noe godt. Så morgendagens middag er sponset av mamma  :fnise:

Neste jeg må prøve ut er fjordlands ferdigretter. Men da må jeg lete frem bruksanvisningen til mikroen, for den har jeg aldri brukt før.  :skratte:

Verste er at jeg tuller ikke en gang. 

ts

Et tips, fjorlands blir best i kjele. Dvs fyll vann i kjelen, kok opp, putt i posene, la det småkoke i ti minutter.

Anonymous poster hash: 87c1a...83f

• Liker 1
Skrevet

Nam nam, den pizzaen er god!

Og haha, så søt du er. Veldig koselig tråd, en god avslutning på dagen. Natta folkens!  :blomst:

• Liker 4
Skrevet

Nå ble jeg positivt overasket. Har verken spist eller laget slik pizza på mange, mange år. 

Den første, siste og eneste jeg har smakt (før nå) var en grandiosa, og den falt ikke i smak. Takler ikke smaken av jarlsberg. 

Lillebroren min er den eneste i min familie som spiser frossen pizza. Han brukte å ha det vær gang vi hadde fisk til middag. Jeg liker fiskekaker, fiskeboller, fiskepudding og sånn type fisk, og laks. Så var aldri noe problem for meg å spise det vi fikk til middag. Broren min lagde seg alltid en eller annen frossen pizza, siden han er den eneste som ikke spiser fisk. 

Pizzaen var bedre enn jeg trodde. 

30kr er ikke så ille. Men blir nok ikke en ukentlig ting. En gang i blant, og når jeg har gått tom for ideer til middag så vet jeg nå at jeg kan ta med meg en slik pizza :D 

For de som kanskje lurer, jeg hadde rømme/hvitløksdressing på. Brukte denne oppskriften: http://www.tine.no/oppskrifter/sauser-og-dressinger/kalde-sauser-og-dressinger/r%C3%B8mmedressing-til-pizza

Enkel og god :) Bruker den på lasagne også, men jeg er litt snål da og bruker dressing på lasagne :P 

ts

Skrevet

Jeg ville kastet den ut vinduet og heller gått sulten til sengs.

Skrevet

Jippi det gikk bra :D Ser grei ut. Tusen takk for hjelpen! Dere er gull alle sammen  :hug:

ts og hennes piizzzaaaa. attachicon.gifpizzaaa.jpg

Perfekt! :blomst:

Får jeg smake? :spise:

Anonymous poster hash: 16e3d...070

Skrevet

Jeg ville kastet den ut vinduet og heller gått sulten til sengs.

Klage sendt. Jeg spiste jo frossenpizza forrige uke. Idiot.

Skrevet

Nam nam, den pizzaen er god!

Og haha, så søt du er. Veldig koselig tråd, en god avslutning på dagen. Natta folkens!  :blomst:

Natta! :)

Skrevet

Perfekt! :blomst:

Får jeg smake? :spise:

Sender den siste biten i posten nå. 

Har kjøpt meg is også, men må vente til Fredagen :( 

Vaniljeis med o'boy pulver på. Mmm, det hadde vært godt til dessert nå ja, men det er bare Onsdag :( 

ts

• Liker 1
Skrevet

Sender den siste biten i posten nå. 

Har kjøpt meg is også, men må vente til Fredagen :(

Vaniljeis med o'boy pulver på. Mmm, det hadde vært godt til dessert nå ja, men det er bare Onsdag :(

ts

Tusen takk! :blomst:

En bitteliten dessert nå, :is: synes jeg at du kan unne deg :hug: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke tro at TS mener på ramme alvor at hun ikke vet hvordan man steker en ferdigpizza. Det står klart og tydelig på kartongen hva man skal gjøre.

Skrevet

Jeg kan ikke tro at TS mener på ramme alvor at hun ikke vet hvordan man steker en ferdigpizza. Det står klart og tydelig på kartongen hva man skal gjøre.

Også i opptint tilstand?

Skrevet

Også i opptint tilstand?

Ja

Anonymous poster hash: 5d516...127

• Liker 1
Skrevet

å herregud....... 

kan jeg få lov til å riste deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

normale folk som ikke er bortskjemt... vil sette inn en pizza på ca 200 grader og tippe litt.... .hmmm grandis

tar 12 min. ca.... så denne har mer/mindre deig. hmmm tester vi 10 min eller 15 min... 

faen så dumme folk er her til lands.... 

• Liker 1
Skrevet

Det var ganske fremprovosert. Beklager, men man må da være ganske underutviklet for at man ikke skal klare å forstå hvordan man steker en frossenpizza, særlig når det står på pakningen nøyaktig hva man skal gjøre. Dersom pizzaen er frossen, reduserer man bare steketiden (noe som også står på mange av pakningene). Dette er jo innlysende. 

Anonymous poster hash: 225ff...860

Ikke er frossen, mener du nok :).

Skrevet

men husk å ta av plasten allså!:D

Anonymous poster hash: ba8a5...6e5

Smaker man egentlig forskjell om man tar av plasten? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Også i opptint tilstand?

akkurat, det som var verst. Og det med rist vs stekeplate.

Ja

Anonymous poster hash: 5d516...127

Nei det gjør det. Står kun "230 grader (varmluft), forvarm ovnen, stekes 12-13 minutter i nederste rille.

Også sto det "fjern papplaten og plastikk" også noe om å la bakepapiret under være igjen. 

Jeg har sett slike bilder over alt på nett, og ville ikke være en av de som gikk i den fellen. Så det å spørre her (eller prøvde mamma først) var det smarteste. 

http://www.dominos.co.uk/blog/wp-content/uploads/2013/09/Takeaway-reasons-6.jpg

Gikk for rist, med ekstra bakepapir oppå, null problem  :laugh:

Mitt største "problem" og frykt, var nemlig det du ser på det bilde. 

Ellers så er jeg oppegående nok til å lese selv. Papplaten, den viste jeg ikke fantes en gang, og ble usikker da jeg leste "fjern papplaten". Har sett folk som har revet selve esken i to, så ja jeg ble usikker på om det er den det var snakk om.. eller den brune under. Noen nevnte det her i tråden, takk for det, og jeg satt ikke fyr på huset mitt.

Jeg er ikke bortskjemt eller retard fordi jeg aldri spiser frossenpizza. Jeg er vokst opp med hjemmelaget pizza, vær Lørdag spiste vi ute på restaurant eller bestilte pizza og tok med hjem. Det var vår "Fredags taco". Noen har taco, noen har grøt, vi hadde pizza. Noen Lørdager lagde mamma pizza hjemme, da jeg og søsknene mine var små så fikk vi vær vår lille deig bit og lagde vår egen mini pizza. Pizza ble vår tradisjon. 

Dersom du lurer, den tradisjonen startet da pappa kjørte langtransport frem til jeg var 7 år. Han kom hjem på kveldingen og overasket oss med pizza fra en restaurant like ved. Vi viste ikke at han var på vei hjem, han var ofte borte på grunn av jobben. Den tradisjonen fortsatte mamma med da hun jobbet nattvakt (da jobbet pappa 7-4). 

Er jeg virkelig bortskjemt fordi jeg vokste opp med hjemmelaget kjøttkaker og ikke fjordland kjøttkaker?. 

Jaja da er jeg vell det. 

Da jeg flyttet for meg selv så endret jeg ikke stort på matvanene mine. Joda jeg kan snike til meg en sjokolade på en Tirsdag, eller bake meg muffins på en Torsdag, jeg bor alene og katten sladrer ikke  :fnise: Men frossenpizza har aldri fristet meg, for det å lage en fra bunnen av er fort og enkelt. Jeg synes det er både gøy og avslappende å stå å lage middag. Så når ting tar litt tid, som pizza, da koser jeg meg maks.

Nå har du jo slike ferdigbunner også, de funker fjell til pizzasnurer hvis du har dårlig tid. Litt tynn noen av de, men det går. 

Men i dag tenkte jeg å prøve ut noe nytt for jeg er matlei, og pizzaen var på tilbud, så hvorfor ikke bare prøve. 30 kr er jo ikke så ille. Har jo sett på prisene i butikken, og en big one koster 50-60 kr, den dyreste jeg har sett var oppi 80 kr også har du denne "take away" pizzaen til over 100 kr. Her på nær restauranten får jeg en medium pizza til 100kr (det med hvitløkssaus og ekstra bacon!) den er byens beste og mye bedre enn egon, peppes eller grandiosa. Denne pizzaen varer meg i to dager, spiser en halv ca til middag. Så 50 kr for en middag er ikke så verst, og når jeg først skal kose meg å unne meg noe godt så er det ikke så ille. 

Bortskjemt? Ja kanskje det. Nå vet jeg ikke hva andre folk spiser. 

Lapskaus i hermetikk har jeg også spist, så gikk ikke bare i fancy smansy middag i barndommen heller. Husker de fæle (men koselig) høstkveldene på campingen, hvor vi måtte spis halvvarm lapskaus eller den fæle spagetti ala capri på boks. Ofte de dagene vi kom dit, siden vi kjørte ganske langt og ingen orket å stå å lage mat i mørket, for den dumme strømboksen var så treg til å starte opp.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...