Gå til innhold

hvordan steker man en frossen pizza?! haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud så flaut. Ringte mamma og hun lo og la på telefonen. 

Så jeg prøver her:

Ehm.. hvordan steker man en slik pizza? http://img01.thedrum.com/s3fs-public/drum_basic_article/90745/main_images/casa%20di%20mama.jpg

Ferdig pizza. Min er ikke frossen! Den var det, men har ligget i kjøleskapet i 2-3 timer. Er det for sent å steke den og spise den? 

Jeg er helt grønn på slik frossen pizza, har aldri laget det før. Kun spist hjemmelaget pizza (altså, laget deigen selv og sånt), aldri noe grandiosa eller nå sånt. 

Forstår det med temperatur, varm ovnen først osv. 

Men, skal den på rist, eller stekeplate? Tenker at hvis jeg steker den på rist.. så faller den igjennom, eller? 

Jeg er ikke en dårlig kokk altså. Be meg om å lage biff med hjemmelaget fløtegratinerte poteter så gjør jeg det på flekken. Risgrynsgrøt lages fra bunnen av, og ikke ferdig laget og kun varm opp. 

Men frossen pizza og slike Fjordland ferdigretter, da er jeg helt grønn! Kan vell si at jeg er "heldig" som har vokst opp med god, hjemmelaget mat, og ikke grandiosa og fjordland kjøttboller eller hva de nå har. 

Anonymous poster hash: b1334...2ea
Skrevet

Brett med bakepapir på, så pizza oppå, midt i Ovnen.

Anonymous poster hash: a6de0...018

• Liker 4
Skrevet

Sett den på rist eller stekebrett. Gjerne med bakepapir for å unngå at den setter seg fast. Sett ovnen på 225 grader eller litt under. Så følger du bare med på når den ser ferdig ut :) Husk selvfølgelig topping dersom det er kun bunnen du har. 

• Liker 3
Skrevet

Herregud så flaut. Ringte mamma og hun lo og la på telefonen. 

Så jeg prøver her:

:fnise:  :laugh:  :danse:  :icon_lol:  :biggrin:  :ler:

Anonymous poster hash: 2a547...ad8

• Liker 20
Skrevet

Hehe for en søt post.

Jeg ville stekt den på rist, med et bakepapir mellom pizzaen og risten. Den må nok stå en god del kortere enn anvist på pakken fordi den er tint, så følg godt med på den.

• Liker 4
Skrevet

Legg den på brett eller bakepapir på rist. Du ser jo når den er stekt siden du har laget hjemmelaget pizza:) men husk å ta av plasten allså!:D

Anonymous poster hash: ba8a5...6e5

• Liker 6
Gjest Castielz
Skrevet

Bakepapir og rist om du liker litt sprøere bunn, ellers brett.
Man skal lese mye før øynene faller ut....

Skrevet

Står det ikke på esken? Det skal stå.

Hvis ikke, hadde jeg brukt en rist med et ark bakepapir oppå. Skrudd ovnen på 200 grader, og satt den inn i 10 minutter. Fulgt med så den ikke blir brent. Hvis etter 10 minutter den ikke ser ferdig ut, lar du den stå i  ca. 3 minutter til og prøver da. Husk at pizza fort kan svi seg, spesielt hvis den er tint. (Noe som går helt fint, den bruker bare mindre tid i ovnen enn om den var fryst.)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skryter du så mye av dine kokkekunster, når det er pizza du lurer på?? Hjelpe meg..

Står på pakken. Jeg ville satt den inn på den temperaturen, ig heller tatt den ut før, bare følg med, og ta den ut når den er ferdig. Enten rist eller bakepapirkledd stekebrett..

Anonymous poster hash: 97207...6ac
  • Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Legg den på brett eller bakepapir på rist. Du ser jo når den er stekt siden du har laget hjemmelaget pizza:) men husk å ta av plasten allså!:D

Anonymous poster hash: ba8a5...6e5

Lo mer enn jeg burde av det jeg markerte der, verste er at for TS så var sikkert dette relevant info!

Skrevet

Du har da god smak i pizza :) Den er nam nam og jeg tror du vet hvordan du skal steke den nu =)

• Liker 1
Skrevet

Hehe for en søt post.

Jeg ville stekt den på rist, med et bakepapir mellom pizzaen og risten. Den må nok stå en god del kortere enn anvist på pakken fordi den er tint, så følg godt med på den.

Ok, har bakepapir så kan ta stekebrett.. har sett skrekk eksempler av pizza som faller igjennom risten, vil ikke at det skal skje! 

Sett den på rist eller stekebrett. Gjerne med bakepapir for å unngå at den setter seg fast. Sett ovnen på 225 grader eller litt under. Så følger du bare med på når den ser ferdig ut :) Husk selvfølgelig topping dersom det er kun bunnen du har. 

Det er en slik "jeg har dårlig tid, og den var på tilbud"-Ferdig pizza. Altså, alt på. Hiv i ovnen også spis, type pizza :P 

Jeg bruker varmluft og da skal den på 220 eller noe, står bak på :P 

Får sette meg ned foran ovnen og vente i spenning. Min første frossen pizza, dette blir gøy  :danse:

Huff, mamma er ond. Hun skrev en SMS "Sitter klar til å føre over 100 kr, fort deg, restauranten stenger om en halvtime." Hun har ikke trua på meg, så får se hvordan det blir. 

Altså, en liten pizza koster 90 kr på pizza restauranten rett over gata :P 

ts

• Liker 5
Skrevet

Disse pizzaene kommer med bakepapir. Etter at du har tatt av plastikken fjerner du papplata under, men beholder bakepapiret. Husker ikke gradene, men en 220 med over og undervarme i 10-12 min eller no funker sikkert greit, og bruk rist.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skryter du så mye av dine kokkekunster, når det er pizza du lurer på?? Hjelpe meg..

Står på pakken. Jeg ville satt den inn på den temperaturen, ig heller tatt den ut før, bare følg med, og ta den ut når den er ferdig. Enten rist eller bakepapirkledd stekebrett..

Anonymous poster hash: 97207...6ac

Det er enklere å lage fløtegratinerte poteter, lasagne, mousakka, biff, whatever enn frossen pizza.

Løper til kjøkkenet nå, kryss fingrene folkens! 

ts

Skrevet

Det er enklere å lage fløtegratinerte poteter, lasagne, mousakka, biff, whatever enn frossen pizza.

Løper til kjøkkenet nå, kryss fingrene folkens! 

ts

Ta bilde av resultatet ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har trua på deg! :duskedame:

Skrevet

Holdt nettopp på å skulle til å sette inn pizzaen med papplaten under  :skratte:

Bra jeg dobbelt sjekket på denne tråden. Så nå venter jeg på at ovnen skal varmes opp, også får jeg se hva som skjer. 

220 grader, nederst står det bak på pizzaen, så blir spennende å se hvordan den blir. 

Oppdaterer etter hvert. 

ts

Skrevet

Jeg er litt stolt over at jeg for en gangs skyld hadde noen matlagingskunnskaper å dele med noen andre. Dette blir vel første og siste gangen det skjer.

Dette får du til, TS! Det verste som kan skje med en frossenpizza er at den blir for godt stekt, eller ikke stekt nok - og da er det bare å steke den noen minutter til.

• Liker 4
Skrevet

:fnise::laugh::danse::icon_lol::biggrin::ler:

Anonymous poster hash: 2a547...ad8

Mamma?
  • Liker 2
Skrevet

Fremgangsmåten står på esken

Anonymous poster hash: e7369...4b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...