AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har blant annet en kollega som er så frekk mot meg og slenger dritt konstant. Eksploderte på han i går og sa at nå er det NOK. Har skrevet om han her på kg før, han erter meg bl.a for at jeg er singel og sier at damer med katter er patetiske.. Han kommer konstant med sånne småstikk. Jeg har generelt et problem med norske menn, de behandler meg som dritt hele gjengen jo Aner ikke hva det er som gjør at fremmede menn får lyst å gå bort til noen og si "du er så stygg" eller skriker til meg og kjefter fordi de ikke liker treningstightsen min.. Kjenner at dette påvirker meg mer og mer, jeg gråter mye for tiden og tør nesten ikke gå ut. Hvordan behandler man sånne folk?! Hva svarer man? Problemet er at jeg blir så satt ut, selv om jeg burde være vant til at norske menn sier stygge ting til meg. Setter pris på tips Anonymous poster hash: 52cb5...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 21. oktober 2015 #2 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg bare ignorerer dem 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg bare ignorerer dem Skulle ønske jeg klarte det. Jeg har latinsk blod i meg så har litt anger issues... Virker nesten som norske menn får ereksjon av å si stygge ting. Opplever aldri dette i mitt hjemland. Anonymous poster hash: 52cb5...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Del Skrevet 21. oktober 2015 Bli flinkere til å ta en spøk. Anonymous poster hash: 9d342...77f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Del Skrevet 21. oktober 2015 Bli flinkere til å ta en spøk. Anonymous poster hash: 9d342...77f Du syns det er en spøk når noen kommer bort til deg og sier "du er så stygg at du burde ta selvmord?" Er det greit å snakke sånn til folk? Anonymous poster hash: 52cb5...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 21. oktober 2015 #6 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Folk som kritiserer og kommenterer har gjerne issues selv, og tar det ut på andre på denne måten. Jeg er veldig direkte og sier fra om noen sier ufine eller upassende ting. Mange blir stumme av slikt. Spesielt om man får høre den samme "spøken" ti ganger (da sier jeg gjerne; en og to ganger er greit, men etter ti ganger så kan jeg ikke annet enn å tro at du mener det. Det er ikke særlig ålreit, vet du det?). Det kan hjelpe å innse at personen kanskje ikke har det så bra. (Når det gjelder de som er utpreget negative og rakker ned på deg) Det er mange som bruker den måten på å fremheve seg selv på. Det bygger på usikkerhet og de forsøker å bekrefte seg selv ved å gi negativ feedback til andre. Trekk pusten dypt, og spør vedkommende "hva mener du?" eller "Hvorfor sier du sånn?" eller "hvorfor er du slem?" osv. Direkte konfrontasjon er noe de færreste er vant til og/eller takler dårlig. Spør på en rolig og behersket måte. Dette er en måte å avvæpne elementær hersketeknikk, men det er viktig at du ikke fyrer deg opp og blir sint. Bevar roen og snakk behersket og rolig. Det burde hjelpe. Endret 21. oktober 2015 av canacas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 21. oktober 2015 #7 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hvis du oppfatter dette som trakasserende ville jeg tatt det opp med sjefen. Konfrontasjon nytter sikkert ikke hvis han er slik du beskriver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Del Skrevet 21. oktober 2015 Folk som kritiserer og kommenterer har gjerne issues selv, og tar det ut på andre på denne måten. Jeg er veldig direkte og sier fra om noen sier ufine eller upassende ting. Mange blir stumme av slikt. Spesielt om man får høre den samme "spøken" ti ganger (da sier jeg gjerne; en og to ganger er greit, men etter ti ganger så kan jeg ikke annet enn å tro at du mener det. Det er ikke særlig ålreit, vet du det?). Det kan hjelpe å innse at personen kanskje ikke har det så bra. (Når det gjelder de som er utpreget negative og rakker ned på deg) Det er mange som bruker den måten på å fremheve seg selv på. Det bygger på usikkerhet og de forsøker å bekrefte seg selv ved å gi negativ feedback til andre. Trekk pusten dypt, og spør vedkommende "hva mener du?" eller "Hvorfor sier du sånn?" eller "hvorfor er du slem?" osv. Direkte konfrontasjon er noe de færreste er vant til og/eller takler dårlig. Spør på en rolig og behersket måte. Dette er en måte å avvæpne elementær hersketeknikk, men det er viktig at du ikke fyrer deg opp og blir sint. Bevar roen og snakk behersket og rolig. Det burde hjelpe. Takk, det var lurt! Alle mine venner sier jeg må være mer roooolig og det er jeg klar over selv også! Er bare så vanskelig når det er de samme greiene det går i. "Haha du som er fra Chile er vel konstant kåt! Pleier du ta leverpostei på musa di og få katten din til å sleike av eller?" var kommentaren som gjorde at jeg klikka i dag. Det er bare så barnslig! Han på jobb har jeg sagt fra om til sjefen. Vet de hadde en samtale i dag, men usikker på hva som ble sagt i det møtet. Er det en veldig norsk greie dette med å være frekk? Eller er det jeg som ikke skjønner norsk humor? Har bodd i Norge i mange år altså, er i tillegg blond så ser ikke veldig chilensk ut. Anonymous poster hash: 52cb5...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 21. oktober 2015 #9 Del Skrevet 21. oktober 2015 "Hva faen feiler det deg, har du vokst opp under en stubbe?!!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 21. oktober 2015 #10 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hadde en sånn fyr på kollekviegruppe i fjor. Det jeg gjorde til slutt var at jeg var enda frekke og gikk inn for å såre. Han sluttet etter hvert, go da sluttet jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. oktober 2015 #11 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har blant annet en kollega som er så frekk mot meg og slenger dritt konstant. Eksploderte på han i går og sa at nå er det NOK. Har skrevet om han her på kg før, han erter meg bl.a for at jeg er singel og sier at damer med katter er patetiske.. Han kommer konstant med sånne småstikk. Jeg har generelt et problem med norske menn, de behandler meg som dritt hele gjengen jo Aner ikke hva det er som gjør at fremmede menn får lyst å gå bort til noen og si "du er så stygg" eller skriker til meg og kjefter fordi de ikke liker treningstightsen min.. Kjenner at dette påvirker meg mer og mer, jeg gråter mye for tiden og tør nesten ikke gå ut. Hvordan behandler man sånne folk?! Hva svarer man? Problemet er at jeg blir så satt ut, selv om jeg burde være vant til at norske menn sier stygge ting til meg. Setter pris på tips Anonymous poster hash: 52cb5...725 (nesten) ALLE med katter er superkoselige. Jeg vet det kan være lett å si, men om det skjer igjen så spør rett ut "hva tror du gir deg rett til å snakke til meg på den måten?" Det er verdt et forsøk, men det kan slå begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 22. oktober 2015 #12 Del Skrevet 22. oktober 2015 Vil ikke si det er typisk norske menn akkurat.Ser ut som du har vært rimelig uheldig med de du har møtt og møter. Litt av noen uttalelser du får høre må jeg si! Syns de det er festlig når du blir sint eller? Siden du skriver at du har temperament? Spør bare rolig hvorfor han ikke bare kan holde kjeft til kollegaen.Se bare likegyldig på han,og spør om han ble født i en containerhavn,så mye dritt det er i han. Vær rolig ja! Eller du får snakke med sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #13 Del Skrevet 22. oktober 2015 frekke folk er det bare å overse, men å kalle folk stygge vitner jo som sagt om sosial intelligens. høres ut som en skikkelig sur, bitter gubbe rett og slett. du kan jo spørre han om han er bitter for noe? Anonymous poster hash: f15ea...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cicero Skrevet 22. oktober 2015 #14 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det er vanskelig å si eksakt hva som funker uten at jeg kjenner personen, men et generelt råd er å slenge ett eller annet tilbake uten å ilegge det for mye følelser. Å spørre hvorfor han er slem og å spille på sympatien hans kan funke, men min erfaring er at det er langt mer effektivt og ikke minst tilfredsstillende å gi tilbake med samme, om ikke sterkere, mynt. Det forutsetter dog at du har vilje og selvtilliten til å gjennomføre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #15 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvor gammel er denne fyren?13???Anonymous poster hash: 4ae33...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 22. oktober 2015 #16 Del Skrevet 22. oktober 2015 Han høres ut som en ekstremt usikker fyr som må rakke ned på andre for selv å føle seg bra. tenk på det neste gang, det er faktisk ikke deg - det er han. Syntes bare synd på folk som har slike behov. Må være utrolig kjipt å ha det så dårlig med seg selv. Jeg pleier å svare som om jeg ikke hørte det, eller spørre hvorfor de har behov for å rakke ned på andre, eller om det får dem til å føle seg bedre når de snakker sånn da blir det som regel stille i fjøset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmander Skrevet 22. oktober 2015 #17 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Hadde en sånn fyr på kollekviegruppe i fjor. Det jeg gjorde til slutt var at jeg var enda frekke og gikk inn for å såre. Han sluttet etter hvert, go da sluttet jeg også. Det funker nok. Jeg bruker stort sett å ignorere de, men hadde en kar i fjor som jeg sa at "Om jeg hørte en person til som var lei seg på grunn av det så tar jeg deg med ut i parken og gjør kort prosess bare så du har det der helt klart for deg" Han svarte med "Jeg forstår ikke hva du mener" - Jeg svarte: "Da kan vi egentlig gå ut i parken nå for du vet godt hva jeg mener" Han: "Ok, beklager jeg skal ta meg sammen". Han ble iallfall bedre mot de i klassen og miljøet, men ingen ville jo henge med han så.. Hadde faktisk to av samme slaget i klassen, men alle synes de var to idioter. Når det er sagt så var det jo meget slitsomt. Endret 22. oktober 2015 av Charmander Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #18 Del Skrevet 22. oktober 2015 hørest ut som dere er over ørene forelsket i hverandre. Anonymous poster hash: e4aac...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 22. oktober 2015 #19 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det funker nok. Jeg bruker stort sett å ignorere de, men hadde en kar i fjor som jeg sa at "Om jeg hørte en person til som var lei seg på grunn av det så tar jeg deg med ut i parken og gjør kort prosess bare så du har det der helt klart for deg" Han svarte med "Jeg forstår ikke hva du mener" - Jeg svarte: "Da kan vi egentlig gå ut i parken nå for du vet godt hva jeg mener" Han: "Ok, beklager jeg skal ta meg sammen". Han ble iallfall bedre mot de i klassen og miljøet, men ingen ville jo henge med han så.. Hadde faktisk to av samme slaget i klassen, men alle synes de var to idioter. Når det er sagt så var det jo meget slitsomt. Er nok enklere for menn å være sånn,enn det er for damer... Spesielt om personene som er stygge,er menn....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #20 Del Skrevet 22. oktober 2015 hørest ut som dere er over ørene forelsket i hverandre. Anonymous poster hash: e4aac...17b er de veldig unge? det er vanlig for veldig unge å rakke ned på noen hvis de er forelsket ja. Anonymous poster hash: f15ea...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå