Gå til innhold

Hvorfor trykker jenter "usett" på facebookmeldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig ofte ser jeg at jenter trykker "usett" på meldinger de har lest på facebook. Gutter gjør det omtrent aldri. Dette er både jentevenner og jenter jeg har holdt på med.

Hvorfor gjør de det? Og hvorfor gjør gutter det ikke?

Anonymous poster hash: 0192a...82a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste ikke at jeg gjorde dette...

Anonymous poster hash: e0096...a75
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan gjøre det for at den skal markeres, om jeg skal svare på den senere, slik at jeg ikke glemmer den. Da ser jeg den med en gang jeg trykker på meldingsknappen.

• Liker 2
Skrevet

Veldig ofte ser jeg at jenter trykker "usett" på meldinger de har lest på facebook. Gutter gjør det omtrent aldri. Dette er både jentevenner og jenter jeg har holdt på med.

Hvorfor gjør de det? Og hvorfor gjør gutter det ikke?

Anonymous poster hash: 0192a...82a

Går det an å trykke på en usett knapp? Har jeg ikke sett en gang at finnes jeg...

Anonymous poster hash: c6659...6fe

• Liker 7
Skrevet

Går det an å trykke på en usett knapp? Har jeg ikke sett en gang at finnes jeg...

Anonymous poster hash: c6659...6fe

Usikker på om det går på messenger på telefon, men på nettleser-versjonen er det en sirkel oppe i høyre hjørne for hver meldingstråd, som gjør at den blir markert som ulest.

Skrevet

Ja da har nytt i dag og, visste ikke at det var mulig

Anonymous poster hash: 3ecf1...75f
Skrevet

"lært

Skrevet

Jeg gjør dette både med meldinger og mailer dersom jeg ikke har mulighet til å svare der og da slik at jeg skal se dem senere :) Kort og greit bare fordi jeg er glemsk og lett kan glemme å svare om jeg ikke gjør det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør dette både med meldinger og mailer dersom jeg ikke har mulighet til å svare der og da slik at jeg skal se dem senere :) Kort og greit bare fordi jeg er glemsk og lett kan glemme å svare om jeg ikke gjør det.

Kunne ha vært et greit svar, dersom dette kun gjaldt spørsmål og ordentlige meldinger. Men jenter trykker ulest på korte svar som takk, greit, ja, ok etc... Ingenting de egentlig skal svare på eller melde tilbake på. Så hvorfor trykke ulest? Gir egentlig ingen mening. 

Anonymous poster hash: 8e12a...80f

Skrevet

Kunne ha vært et greit svar, dersom dette kun gjaldt spørsmål og ordentlige meldinger. Men jenter trykker ulest på korte svar som takk, greit, ja, ok etc... Ingenting de egentlig skal svare på eller melde tilbake på. Så hvorfor trykke ulest? Gir egentlig ingen mening. 

Hvorfor bryr du deg? Bruk tida di til noe annet, antakeligvis kommer du aldri skjønne det. Det er bare sånn,er ikke no vits å irritere seg ovenfor noe man aldri for gjort no med.

Skrevet

Nei det kan jeg ikke gi deg noe svar på........

Skrevet

Hvorfor bryr du deg? Bruk tida di til noe annet, antakeligvis kommer du aldri skjønne det. Det er bare sånn,er ikke no vits å irritere seg ovenfor noe man aldri for gjort no med.

Hvorfor bryr du deg om at jeg bryr meg? Bruk tida di til noe annet blablabla. 

• Liker 2
Skrevet

Spør de om det da.

Anonymous poster hash: d1331...1b8

Skrevet

Fordi de ikke gidder å svare på meldingen din/snakke med deg. Hvis du vet at de har sett meldingen er sanssynligheten større for at du skriver noe mer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi jeg ikke orker/gidder å svare akkurat da, så jeg later som jeg ikke har sett den.

Endret av Apocalypse
  • Liker 3
Skrevet

Da gidder jeg å ikke svare, eller å venter med å svare senere pga. har ikke tid å svare der og da

Anonymous poster hash: 58790...fee
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om at jeg bryr meg? Bruk tida di til noe annet blablabla. 

Du spør om noe på et åpent forum, da må du forvente at folk svarer.

Er det noe vits i være frekk,bare fordi du ikke likte svaret mitt?

Voksent...

Skrevet

Jeg gjør det når jeg bare vil lese fort men ikke orker å svare, så setter jeg som mark as unread for at ikke motparten skal bli stressa eller fornærma for at jeg ikke svarer med en gang.

Anonymous poster hash: a07da...e66
  • Liker 1
Skrevet

Kunne ha vært et greit svar, dersom dette kun gjaldt spørsmål og ordentlige meldinger. Men jenter trykker ulest på korte svar som takk, greit, ja, ok etc... Ingenting de egentlig skal svare på eller melde tilbake på. Så hvorfor trykke ulest? Gir egentlig ingen mening.  Anonymous poster hash: 8e12a...80f

Noen gjør det fordi de egentlig ikke vil svare. De later som de ikke har sett den, og håper avsender gjør det samme. Har en eks-venninne som gjorde dette konstant. Er en grunn til at vi ikke er venner lenger.

Anonymous poster hash: 3fc09...ff8

Skrevet

Jeg gjør det når jeg bare vil lese fort men ikke orker å svare, så setter jeg som mark as unread for at ikke motparten skal bli stressa eller fornærma for at jeg ikke svarer med en gang. Anonymous poster hash: a07da...e66

Nettopp. Og det skjønner motparten, og blir enda mer fornærmet. Tror du folk er så dumme at de tror du ikke ser meldingene? Da er det bedre å hi beskjed om at man ikke har tid til å svare eller ikke ønsker meldinger. Vær ærlig.

Anonymous poster hash: 3fc09...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...