AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Hvor ofte gjør der der og hvor lang tid bruker dere?Vi er en familie på 3. Barn i bhg alder. Vi er lykkelig uten tørketrommel. Henger til tørk ute I sommerhalvåret og på badet og stua på vinter. Avhengig av tørkemulighet kan det ta opptil 2 dager før tøyet er tørr. Jeg brettet derfor tøy ca annenhver dag-men blir aldri ferdig. Tar meg ca 1.5-2 t hver gang. Jeg har ikke tellekamter i skaper altså😆Anonymous poster hash: 98d4b...294
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Hvor ofte gjør der der og hvor lang tid bruker dere?Vi er en familie på 3. Barn i bhg alder. Vi er lykkelig uten tørketrommel. Henger til tørk ute I sommerhalvåret og på badet og stua på vinter. Avhengig av tørkemulighet kan det ta opptil 2 dager før tøyet er tørr. Jeg brettet derfor tøy ca annenhver dag-men blir aldri ferdig. Tar meg ca 1.5-2 t hver gang. Jeg har ikke tellekamter i skaper altså😆Anonymous poster hash: 98d4b...294 Vi har alt for Mini på 3 på kleshengere (fått ca 50 gratis på hm, bare å spørre, så får man) og det meste av vårt eget også. Så her går det rett fra vaskemaskin til henger på stativ (har et høy sammenleggbar fra IKEA), og så inn i skapet. Livet er for kort tid å brette klær. Anonymous poster hash: 7e02b...e81 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Ca 1-2 ganger i uka bretter jeg klær. Og det tar vel maks en halvtime hver gang. Anonymous poster hash: 502a0...800
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Hvor ofte gjør der der og hvor lang tid bruker dere?Vi er en familie på 3. Barn i bhg alder. Vi er lykkelig uten tørketrommel. Henger til tørk ute I sommerhalvåret og på badet og stua på vinter. Avhengig av tørkemulighet kan det ta opptil 2 dager før tøyet er tørr. Jeg brettet derfor tøy ca annenhver dag-men blir aldri ferdig. Tar meg ca 1.5-2 t hver gang. Jeg har ikke tellekamter i skaper altsåAnonymous poster hash: 98d4b...294 Syns det høres helt utrolig ut at du kan bruke 1,5-2 timer annenhver dag på å brette klær. Jeg er en smule kontrollfreak og har nok det du kaller for tellekanter, men jeg bruker ikke mer enn maks et kvarter hver dag og vi er to voksne og fire barn. Anonymous poster hash: 2bcda...f02 7
-ssi Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg bruker mindre enn en time på å ta ned fra fullt tørkestativ ute, brette og sortere i skuffer og skap. Bretter det som skal brettes etter hvert som jeg tar det av snora og sorterer i kurven etter hvem som eier det. Og her i huset er det tellekanter, ja. Pleier også å stryke alt som skal strykes med en gang det er tørt. Synes det er greit å få det på plass i stedet for at det blir liggende i flere dager.
Surriball Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg bretter før jeg henger opp neste våte vask. Bruker maks et kvarter, og da er det mye! Vasker ikke mer enn én vask om dagen, mer er det ikke plass til å tørke på vaskerommet vårt. Anbefaler deg å kjøpe en luftavfukter, det er en genial oppfinnelse. Tørker klærne helt tørre på noen timer. Da slipper du sur lukt pga klær som har vært våte lenge, fuktig luft og muggsopp på lang sikt. 2
maya86 Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Vi er bare 2, vasker klær ca 2 ganger i uka. Her er det tellekanter og system. Bruker kanskje 15 min på å brette og legge vekk en vask 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Syns det høres helt utrolig ut at du kan bruke 1,5-2 timer annenhver dag på å brette klær. Jeg er en smule kontrollfreak og har nok det du kaller for tellekanter, men jeg bruker ikke mer enn maks et kvarter hver dag og vi er to voksne og fire barn.Anonymous poster hash: 2bcda...f02 Jeg sier nøyaktig det samme! Anonymous poster hash: 31469...277
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 TS. Hadde 3 vingestativ med tørt tøy i dag. Brukte i underkant av 1t 40 min på å brette sammen, sortere og legge på plass......skyndte meg da jeg hadde mange planer for kvelden😆Anonymous poster hash: 98d4b...294
Ulrikke Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Mulig du bretter mer omstendelig enn jeg gjør, men jeg tror ikke jeg ville brukt mer enn 30 minutter (ti minutter pr stativ) på det du beskriver... Men jeg bretter ikke "pertentlig" da, det gidder jeg ikke! Passer på å lage "hauger" når jeg bretter sånn at jeg kan ta med haugene til riktig kommode/riktig person med en gang og slipper å gå fram og tilbake mange ganger.... Vi er to voksne og mellom ett og fire barn (noen på deltid). 2
Rotemor Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 Vi har alt for Mini på 3 på kleshengere (fått ca 50 gratis på hm, bare å spørre, så får man) og det meste av vårt eget også. Så her går det rett fra vaskemaskin til henger på stativ (har et høy sammenleggbar fra IKEA), og så inn i skapet. Livet er for kort tid å brette klær. Anonymous poster hash: 7e02b...e81 Smart
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg bretter bukser og henger opp skjorter. Alt som er "mykt stoff" som t-skjorter, truser, gensere, strømpebukser etc lempes bare oppi riktig skuff i en haug. Det blir uansett en haug når gullene skal finne ut av hva de vil ha på seg. Alternativet er en haug i en skittentøyskurv "klar" til bretting til de skal brukes, eller at de henger på stativet til de skal brukes. Da er det bedre å bare sortere de utover dobbeltsengen i "personhauger", og så lempe de oppi riktig skuff i riktig skap. Det går superfort. Og fordi det er så lite stress, så er det ikke et tiltak å hive de inn i skapene heller (bokstavelig talt), og det blir ikke utsatt. Anonymous poster hash: 3abe5...b24
Rotemor Skrevet 21. oktober 2015 #13 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg sluttet å brette (egne) myke plagg for litt siden. Det var en befrielse! Jeg har haugevis av skuffer IG legger det rett oppi fra snora. Klesvask er hva man gjør det til. 1 1/2 time for hver vask er livet for kort til
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #14 Skrevet 22. oktober 2015 da hadde jeg vært lei... Her brukes det minimalt med tid til å brette klær, men så har jeg ikke små unger lenger. Anonymous poster hash: d8f6e...099
absinthia Skrevet 22. oktober 2015 #15 Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Vi er fem i huset. Vasker klær hver dag og bruker vel opptil 15-20 minutter med en til to dagers mellomrom, på å brette dem og putte dem på plass Vanskelig å si noe om faktisk tidsbruk, da jeg ofte bretter noen håndduker og tar med meg, før jeg skal på badet og gjerne putte noe inn i mitt eget skap, på morgenen, når jeg skal kle meg. Blir sjeldent ferdig jeg heller, fordi det sjeldent går en dag uten noe som vaskes. Endret 22. oktober 2015 av absinthia
Lillemini Skrevet 22. oktober 2015 #16 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg elsker å ha huset ryddig og rent, men min store nemesis i livet er bretting av klær. Vi to voksne og et barn, alle med alt for mye klær. Her går klær fra tørketrommelen og klesstativ rett over i 3 kleskurver. Når de er fulle og jeg skjønner at jeg MÅ brette, så gjør jeg det. Hatprosjekt! 🙈😂 Tar meg kanskje en time, men da går alt av myke plagg som ikke køller rett i skapet/skuffen. Mannens klær bretter jeg da han er litt mer nøye på det, mitt og minis klesskap må for utenforstående se ut som et rent kaos, selv om jeg har full oversikt. Klesbretting er HAT!
Millimani Skrevet 22. oktober 2015 #17 Skrevet 22. oktober 2015 TS. Hadde 3 vingestativ med tørt tøy i dag. Brukte i underkant av 1t 40 min på å brette sammen, sortere og legge på plass......skyndte meg da jeg hadde mange planer for kveldenAnonymous poster hash: 98d4b...294 Bretter du alene, og med bare en hånd da, eller? Du må jo vaske ekstremt mye da... På den tida der så har jeg puttet klær i maskina, satt den på og latt den fullføre programmet, brettet og ryddet vekk tørt tøy, og hengt opp alt det våte tøyet fra maskina. Og gjort andre ting mens maskina har gått altså
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #18 Skrevet 22. oktober 2015 Hmmm, jeg har tellekanter på alt fra trusler til håndklær, men bruker ikke så lang tid på å brette. 5 minutter per vingestativ tenker jeg. Har system på hvilke rekkefølge jeg bretter i, legger i kurver som går inn på hvert rom og legges i skuffer og skap. Tar meg liten tid og gjør det som regel i stua mens tv står på. Anonymous poster hash: dd0f2...26d
Vera Vinge Skrevet 22. oktober 2015 #19 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg syns faktisk det var sjokkerende lesning at du bruker så mye tid på bretting av klær! Vasker du veldig mye? Jeg vet ikke hva jeg bruker, siden jeg pleier å spare opp mer. Vasker heller flere vask rett etter hverandre enn å vaske flere ganger i uka, men likevel bruker jeg ikke så lang tid på bretting, selv om det trolig er snakk om mye større klesmengde. Jeg syns også jeg er ganske nøye, dvs jeg bretter alt ordentlig, foruten mine og barnas truser.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #20 Skrevet 22. oktober 2015 TS. Hadde 3 vingestativ med tørt tøy i dag. Brukte i underkant av 1t 40 min på å brette sammen, sortere og legge på plass......skyndte meg da jeg hadde mange planer for kvelden😆Anonymous poster hash: 98d4b...294 Hvordan kan det være mulig å bruke så lang tid..? Vi er to barn og to voksne. Har fjøs og kontorjobb så det blir masse dusjing og klesvask i flere maskiner. Vet ikke hvor lang tid jeg bruker, men aldri så mye at jeg har tenkt på det som et problem. Bretter mens ungene bader, mens jeg ser på tv om kvelden osv.Anonymous poster hash: ff18d...4a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå