AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Hei! Noen som har en enkel oppskrift på sangeria med cava? Og god da selvsagt Har googlet litt, men finner bare med likør og brandy osv.. Noen som vet om det går ann å bare ta halve cava og halve sitron brus? Med masse frukt og isbiter Anonymous poster hash: b4184...164
Florence Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Hei! Noen som har en enkel oppskrift på sangeria med cava? Og god da selvsagt Har googlet litt, men finner bare med likør og brandy osv.. Noen som vet om det går ann å bare ta halve cava og halve sitron brus? Med masse frukt og isbiterAnonymous poster hash: b4184...164 Det blir neppe vondt i alle fall 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Aqua de Valencia? Søkte opp oppskriften nå.. Trodde det der var mimosa jeg?Anonymous poster hash: b4184...164
Gjest Overrasket Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Søkte opp oppskriften nå.. Trodde det der var mimosa jeg?Anonymous poster hash: b4184...164 Mimosa inneholder vanligvis ikke sprit eller likør. Aqua de Valencia inneholder en eller flere av gin, vodka og/eller cointreau. Litt usikker på hvilket blandingsforhold som er mest autentisk. Uansett vil jeg anbefale å bruke hjemmepresset appelsinjuice som base.
Miklo Velka Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Du trenger ikke oppskrift for å lage sangria, bare bland i det du selv føler for, det er litt av sjarmen.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tror også det vil gå helt greit. Jeg hadde en kjempegod velkomstdrink som minnet litt om det du beskriver. Da hadde jeg en flaske cava, det jeg fant av juice (pleide å blande ananasjuice og appelsinjuice - det funket som fjell), og så skar jeg opp kiwi og annen frukt og hadde oppi. (eh, ja, og en GOD dose vodka i tillegg....) Anonymous poster hash: 5f763...35a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg koker lake på appelsiner, sitroner, lime, like deler vann og sukker, og 1 kanelstang. Deretter blander jeg dette med masse is, cava og biter med appelsin og melon. Smaker til med litt appelsinjuice. Anonymous poster hash: 7c19a...44b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 En flaske cava En boks eller en liten flaske schweppes lemon (eller annen sitronbrus) En dæsj gin En dæsj vodka En dæsj contreu Smak til med sukker Appelsin, sitron, fersken, jordbær e.l. i biter Isbiter Ha frukten, sukkeret og isbitene i en stor bolle eller mugge og hell alt flytende. Om du lager denne på forhånd så er det best å vente med cavaen og isbitene til slutt. Pynt med lange remser av skall fra appelsiner og sitroner. Anonymous poster hash: 5103f...1f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå