AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Hva tenker dere om det å stille ultimatum? Dater noen jeg er litt usikker på. Liker personen svært godt, men det er enkelte ting som gjør meg litt usikker på om det kan fungere på sikt. Her om dagen fikk jeg beskjed om at enten så satset vi og ble seriøse eller så kuttet vi ut hele datingen. Denne personen orket ikke noen form for hverken vennskap eller uforpliktende dating. Jeg er fryktelig usikker nå... Anonymous poster hash: cdbb6...50b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Det er ikke som om vedkommende tvinger deg så mye som de setter grenser for seg selv. Begge må jo ville date for at det skal skje, og om den andre ikke vil det lenger så er det bare slik det er. Aller helst vil man jo ikke at det skal skje på den måten, og det gjelder jo h*n du dater og. Aller helst skulle de sett at de ikke trengte å legge det frem slik, men det var ingen annen utvei. Synes det er helt fair, og du får jo bare ta stilling til det. Er du usikker vipper du nok mot "nei". Anonymous poster hash: 4ceb6...f66 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Skjønner han godt med tanke på hvor hardt og grundig datingkulturen i Norge suger. Ingen klarer å bestemme seg for noe som helst. Folk har sex og opphører seg som de er i forhold, selv om de ikke er det. Folk narrer folk til å tro at det skal bli seriøst kun for å ha sex. Folk puler rundt uten mål og mening. Jeg ville og stilt ultimatum. Om du ikke vil ha fyren så si nei for å spare ham for mye frustrasjon. Anonymous poster hash: 54364...16f 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 ts Det dumme er jo at han vil kutte all kontakt dersom vi ikke satser. Han vil ikke være venner engang. Anonymous poster hash: cdbb6...50b
kisskissbangbang Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Han er vel bare ute etter å ikke kaste bort tiden sin. Jeg skjønner det godt, jeg. Siden du er så usikker så høres det ut som om dere har ulike ønsker for relasjonen, og da har han jo fått svar på det han lurte på? 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Hva mener du han skal gjøre? Sitte på gjerdet å vente på deg som kanskje blir sikker om 1, 2, 3 måneder? Kanskje er du ikke engang sikker da? Skal vedkomnede gå på gress i månedsvis og potensielt gå glipp av kjærligheten fordi du er "usikker"? Skjønner daten din godt, jeg ville gjort det samme. Enten så satser man ellers gir man faen. Og hvorfor MÅ man være "venner" hvis forholdet ikke går? Jeg er ikke "venner" med tidligere dates. Jeg har nok venner. Jeg dater for å finne en kjæreste, ikke for å finne en venn. Og det gjør nok daten din også.Anonymous poster hash: 144a1...b5b 3
Gorgonzola Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Ultimatum kan funke i krig. I kjærlighet er det en dårlig taktikk.
peppermyntete Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 ts Det dumme er jo at han vil kutte all kontakt dersom vi ikke satser. Han vil ikke være venner engang. Anonymous poster hash: cdbb6...50b Nei, hvorfor skal man være venner med noen man mye heller vil være kjæreste med men som ikke vil ha deg? 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Ultimatum kan funke i krig. I kjærlighet er det en dårlig taktikk. For en gangs skyld er jeg enig Anonymous poster hash: 74aa4...379
Gjest Spiderman Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Spørs hvor lenge dere har datet.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 Hva mener du han skal gjøre? Sitte på gjerdet å vente på deg som kanskje blir sikker om 1, 2, 3 måneder? Kanskje er du ikke engang sikker da? Skal vedkomnede gå på gress i månedsvis og potensielt gå glipp av kjærligheten fordi du er "usikker"? Skjønner daten din godt, jeg ville gjort det samme. Enten så satser man ellers gir man faen. Og hvorfor MÅ man være "venner" hvis forholdet ikke går? Jeg er ikke "venner" med tidligere dates. Jeg har nok venner. Jeg dater for å finne en kjæreste, ikke for å finne en venn. Og det gjør nok daten din også.Anonymous poster hash: 144a1...b5b Enig. Men hva er det du er usikker på TS? Det spørs litt hvor viktige disse usikkerhetsmomentene er for et fremtidig forhold da? Og hvor lang tid føler du at du trenger på å finne ut av disse tingene? Er ikke den eneste måten å finne ut av disse tingene på - å date han? Eller tenkte du at dere skulle være venner en stund slik at du kunne bli sikker på om du ville ha han og SÅ kunne dere date igjen? Jeg skjønner ikke helt greia.. Anonymous poster hash: 24150...2dc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tenker at å få en oppklaring på om man kommer noe vei med forholdet eller ikke er obligatorisk og på sin plass å spørre om og snakke om. Når man vil ha et forhold eller er glad i noen så er man ikke interessert i å sette livet sitt på vent for den personen, om den personen bare vil bruke deg av og til når det passer. Ikke noe galt i å si det som ble sagt der. Alle fortjener at folk er faire med følelsene og tiden dems. Anonymous poster hash: 7c7d0...4fc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #13 Skrevet 22. oktober 2015 Du virker jo mer interessert i et vennskap. Skjønner vedkommende som stilte ultimatumet godt. Alt for mye grenseløs dating idag, der ingen setter grenser. Anonymous poster hash: efe5a...890
Gjest BethD Skrevet 22. oktober 2015 #14 Skrevet 22. oktober 2015 Aldri still et ulitmatum som du ikke mener..
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #15 Skrevet 22. oktober 2015 ts Det dumme er jo at han vil kutte all kontakt dersom vi ikke satser. Han vil ikke være venner engang. Anonymous poster hash: cdbb6...50b Nei, så klart. Hvorfor skulle han det? Dersom du kun vil ha et vennskap så betyr det praktisk sett at du vil ha visse fordeler fra ham uten restxen. Det er som når en mann vil ha en knullekompis og ikke et reellt forhold, bortsett fra at menn som sier dette blir stemplet som drittsekker, mens det er "legitimt" å ville ha den emosjonelle bekreftelsen og støtten gjennom vennskap uten å ville ha sex med vedkommende. Du vil ha i pose og sekk, og det får du ikke. Da må du velge. Anonymous poster hash: 4ceb6...f66
sjonkelrolf Skrevet 22. oktober 2015 #16 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg stiller ikke ultimatum i forkant, men hvis jeg er interessert i en dame, og hun sier hun f.eks. vil satse på en annen, gjør jeg det klinkende klart at det er siste gangen vi prater sammen. Vil ikke være noe andrevalg. Og hvis ikke hun vil velge meg, da er ikke hun interessert nok. Både for at hun skal forstå at når hun velger en ting velger hun også bort noe annet. Og at hvis jeg er interessert i en dame, så kan ikke jeg se for meg henne som en venn. Vil ikke seile under falskt flagg ved å opptre som en "nice guy", som tilsynelatende finner meg i alt. 1
Charmander Skrevet 22. oktober 2015 #17 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg ser tilbake på en situasjon og angrer på at jeg ikke stilte det samme ultimatumet til en jente som bare fløy rundt, tilslutt fikk jeg bare nok. 1
sjonkelrolf Skrevet 22. oktober 2015 #18 Skrevet 22. oktober 2015 Det var en gang jeg lot det skure og gå alt for lenge. Men, til slutt gikk jeg lei og la kortene på bordet. Visste egentlig hvordan det kom til å gå, måtte bare ha en bekreftelse. Det gikk jo som jeg trodde på forhånd, altså til dundas, så jeg brøt kontakten med henne tvert etterpå. Siden har jeg ikke hørt noe fra henne direkte. Men noen mnd etterpå fikk jeg vite av en daværende venninne at hun hadde snakket dritt om meg, at jeg liksom ikke tålte at hun hadde fått kjæreste, og derfor brøt kontakten. Jaja, samme det, lenge siden nå.
Charmander Skrevet 22. oktober 2015 #19 Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Det var en gang jeg lot det skure og gå alt for lenge. Men, til slutt gikk jeg lei og la kortene på bordet. Visste egentlig hvordan det kom til å gå, måtte bare ha en bekreftelse. Det gikk jo som jeg trodde på forhånd, altså til dundas, så jeg brøt kontakten med henne tvert etterpå. Siden har jeg ikke hørt noe fra henne direkte. Men noen mnd etterpå fikk jeg vite av en daværende venninne at hun hadde snakket dritt om meg, at jeg liksom ikke tålte at hun hadde fått kjæreste, og derfor brøt kontakten. Jaja, samme det, lenge siden nå. Det er standard. Har hørt selv av en tidligere at hun sier til alle "Han er en drittsekk" og noen av hennes venner sier: "Du fikk hun til å være utro". Må bare ignorere sånt fjas, jeg er mer fornøyd med at de prater om meg enn at de ikke gjør det. Endret 22. oktober 2015 av Charmander
sjonkelrolf Skrevet 22. oktober 2015 #20 Skrevet 22. oktober 2015 Må bare ignorere sånt fjas, jeg er mer fornøyd med at de prater om meg enn at de ikke gjør det. Etter at jeg brøt kontakten nevnte jeg aldri henne igjen for noen, på den måten at det ikke var jeg som tok opp temaet. Husker et par mnd etterpå at jeg møtte en av venninnene hennes tilfeldig på bussen. Vi hadde en helt normal samtale som om ingenting hadde skjedd. Nevnte henne ikke med et eneste ord til venninnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå