Gå til innhold

Hund og små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt bør yngste barn være hvis man skaffer seg hund? 2 år?

Anonymous poster hash: 6688b...7ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Værtfal i skole alder

Anonymous poster hash: 42651...d06
Skrevet

Værtfal i skole alder Anonymous poster hash: 42651...d06

Voffor de?

Skrevet

Synes fem år er en grei alder. Da begynner de å forstå bedre at det er en grunn til at en sier at de ikke skal gjøre forskjellige ting med hunden og de er ikke like impulsive som f.eks en treåring.

Anonymous poster hash: 16929...67a

Skrevet

Jeg synes barnets alder er mindre viktig enn hvor innstilte foreldrene er på å følge med og oppdra barn og hund sammen. Jeg har sett barn i alle aldre, og ikke minst mange voksne, som ikke kan lese hundens språk og som oppfører seg på en måte som gjør hunden ukomfortabel. En åtteåring kan gjøre like mye "vondt" som en toåring, om ikke mer. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes barnets alder er mindre viktig enn hvor innstilte foreldrene er på å følge med og oppdra barn og hund sammen. Jeg har sett barn i alle aldre, og ikke minst mange voksne, som ikke kan lese hundens språk og som oppfører seg på en måte som gjør hunden ukomfortabel. En åtteåring kan gjøre like mye "vondt" som en toåring, om ikke mer. 

Enig

Skrevet

Synes fem år er en grei alder. Da begynner de å forstå bedre at det er en grunn til at en sier at de ikke skal gjøre forskjellige ting med hunden og de er ikke like impulsive som f.eks en treåring.

og enig :)

Skrevet

Vi fikk hund da barnet vårt var 2 år og det har gått veldig bra. Vi har vært tydelige på hvordan man behandler en hund, og barn og hund er aldri alene. Har hatt hund i 4 år nå 😊

Anonymous poster hash: 32ff2...7ed

Skrevet

Min første hund kom i hus da min eldste datter var 2,5 år gml- etterhvert kom det også 2 barn til., så lenge man som Tabris sier, tar hensyn til både hund og barn så spiller ikke alder på barnet noen rolle.

Mine barn som nå er voksne- savner enda hunden de vokste opp med..

Skrevet

Takk for deling av meninger, må nevnes at barnet er vant til hund, men jeg venter baby og føler at det kanskje blir mye med baby og hund.....?? Selvom jeg føler meg halvdød når hunden er borte.. Hvem er jeg, liksom

Skrevet

Jeg hadde ikke fått baby og valp på samme tid, uansett. Det er å be om problemer.

Ellers er jeg enig med de andre om at det handler mye om hvor flinke foreldrene er til å være til stede, og å lære opp barn og hund. Hundetype og barnas personlighet har også mye å si. Har man en gutt som sliter med impulskontroll, så ville jeg vært mye mer forsiktig enn hvis jeg hadde en rolig, litt veslevoksen og reflekterende gutt.

Skrevet

Jeg hadde ikke fått baby og valp på samme tid, uansett. Det er å be om problemer.

Ellers er jeg enig med de andre om at det handler mye om hvor flinke foreldrene er til å være til stede, og å lære opp barn og hund. Hundetype og barnas personlighet har også mye å si. Har man en gutt som sliter med impulskontroll, så ville jeg vært mye mer forsiktig enn hvis jeg hadde en rolig, litt veslevoksen og reflekterende gutt.

Det er ikke snakk om valp

Skrevet

Det er ikke snakk om valp

Er det snakk om en konkret hund? For hvis du får deg en trygg, rolig voksen hund som er vant med barn, og dere er to voksne som er villige til å ta ansvar for både barn og hund, så vil det normalt sett ikke være noe problem med både hun og baby samtidig. Det er jo mange som får barn mens de har hund.

I all hovedsak handler det da om hva du og partneren din er villige til å ta på dere. Baby er slitsom, og hunder kreer sitt. I tillegg har dere et barn fra før. Dere må rett og slett vurdere dette sammen, for her er det ingen fasit.

Skrevet

ja. de burde være i skolealder. da de har ting å gjøre. enten fotballtrening eller turn hvis de driver med sport. spesielt hvis det er snakk om voksen hund.

Anonymous poster hash: f059e...4fe
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Vi har hatt hunder siden før jeg ble født. Det er bare å holde NØYE oppsyn og passe på i alle situasjoner så er det null problem etter mine erfaringer :)

Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

Har hatt hund siden før de ble født.

De brydde seg aldri om den første fordi de var vant til han. Han brydde seg heller aldri om barna. Var en doberman/labrador ++ gatemix.

Endret av Keikolina
Skrevet

Takk for alle innspill, jeg "kan hund", dvs jeg vet om tilnærmet alle triksene ift barn og hund, og eldste barnet er vant til hund og kan reglene :) jeg er vel igrunn mest redd for at det kan bli mye å GJØRE ift å få hund og ha baby.

Men er snakk om voksen hund som er snill, rolig og vant til barn.

Skrevet

Og forresten en liten hund det er snakk om, rundt maks 8 kg

Skrevet

Vi fikk valp da lillebror var 6 måneder. Gått helt supert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...