Gå til innhold

Ned i vekt før graviditet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er en jente på 23 år. Er 164 høy og veier 77 kg. Regnes jo da som overvektig. Ønsker meg snart barn og holder på å gå ned i vekt. Vært i kontakt med ernæringsfysiolog ang det. Men å gå ned i vekt tar tid og ønsker å starte prøvingen snart. Vet ikke om jeg bare skal starte prøvingen( kan jo hende det tar en stund).

Noen som har vært i samme situasjon ?

Anonymous poster hash: 038e8...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig har du ikke redusert fruktbarhet, så du kan like gjerne bli gravid igjen prøvesyklus 1-3. Du er jo ikke svært overvektig, så de ekstra kiloene er sannsynligvis ikke et stort problem for graviditeten hvis du er frisk og ikke har pcos. Imidlertid er det mange risikoer som øker litt, så det kan Være en god investering for deg og babyen om du prioriterer din egen helse en stund til. Med målrettet innsats kan du kanskje være klar innen 6 mnd? Motivasjonen til å være sunn forsvant fort hos meg da jeg ble gravid, med kvalme og lavt energinivå, og økt sukkerbehov. Da var det godt å ikke ha slankeplaner.

Skrevet

Takk for svar! Ja dette er litt vanskelig, spesielt når man ikke vet hvor lang prøvetiden blir. Skal ta ut P staven på mandag, har da hatt den i 3 år. Frister ikke mye å starte med noe annet. Får tenke godt over det frem til det :)

Skrevet (endret)

På 10 uker kan du gå ned 10kg, om du går inn for det. Da er det ikke en gang snakk om slanking,men en livstils endring som du fint kan fortsette ned mens du er gravid.

Da er du nede på 67kg.

Ei venninne av meg var overvektige, og ville starte prøvingen. Men ventet til hun hadde gått ned 10kg. Det tok henne 12uker.

Hun var rundt samme vekt og høyde som deg.

Hun gikk opp ca.11 kg da hun var gravid. Babyen veide 4.5kg, og så er det jo forstervann og morkake. Så hun i seg selv gikk ikke opp mye.

Nå er sønnen 7mnd, og hun har gått ned 15kg.

Å er veldig glad for at hun ventet de ukene før de startet prøvingen. Hun ble gravid ca.2-3mnd etter at de startet.

Endret av MissPierce
Skrevet

Tusen takk for svar :) jeg la om kostholdet og økte aktiviteten for 2 mnd siden. Går nå 5-7 turer i uken på ca 1 time. Har kun gått ned 1-2 kg, så føles som det vil ta en evighet :(

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar :) jeg la om kostholdet og økte aktiviteten for 2 mnd siden. Går nå 5-7 turer i uken på ca 1 time. Har kun gått ned 1-2 kg, så føles som det vil ta en evighet :(

Forstår at det føles sånn.

Vekta mi bevegde seg så latterlig sakte lenge, men plutselig hadde jeg gått ned 4kg i løpet av en uke.

Øk lenge og farten på turene dine. Gå så du blir ann pusen og svett.

Har en app på min Samsung mob som heter S Health.

Der kan man sette seg må som man skal nå i løpet av dagen. Det ene valget er å være i mer aktivitet.

Der har jeg satt minimum 60 min som mål.

Da jeg er på tur kan jeg hele tiden se hvor mange minutter jeg hår gått, hvor mange skritt, hvor mange km, og hvor mange kalorier jeg har forbrent.

Elsker den appen ❤ Den gir så mye ekstra motivasjon.

Vil også anbefale deg styrketrening i tillegg. Du forbrenner mer når du trener styrke også.

Endret av MissPierce
Skrevet

Da skal jeg prøve det ! Takk 😁👍

Skrevet

Da skal jeg prøve det ! Takk 😁👍

Bare koselig du 👍😄😄

Har du ikke Samsung, så har sikkert andre smart telefon samme type app.

Bare husk at GPS må være på ☺

Litt usikker på om mobilnett må være på faktisk 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...