Gå til innhold

Beste hudkrem til gutt (20) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei, etter jeg begynte å trene regelmessig innså jeg at jeg må ta bedre vare på huden min, nærmere bestemt ansiktet, hvor jeg har vært uheldig med kviser og uren hud. Ingenting ekstremt, men jeg har noen små prikkearr på venstre kjeke som ikke ser bra ut. Kunne også trengt hjelp på hvordan jeg skal bli kvitt arrene, om ikke nå, skal det hvertfall gjøres når jeg en dag flytter ut og sånn...

Foruten krem for kviser morgen og kveld har jeg såvidt prøvd en hudkrem som heter L'oreal charcoal et par ganger, men har tenkt å bruke det hver onsdag og lørdag fremover. Men siden tuben om ikke lenge er tom, lurer jeg på hva slags hudkrem dere anbefaler for en som meg? Jeg har ingen jentevenner eller kjæreste å spørre om tips, og ingen av kompisene mine bruker sånt heller tror jeg.

Håper om jeg er heldig, på noen bra svar :P

Anonymous poster hash: 7cf61...a60
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive dette i innlegget, men hvor lenge skal hudkremen sitte på før jeg skyller den av?

Skrevet (endret)

Hudkrem skal ikke skylles av, den skal bare smøres på og trekke inn i huden.

Hudrens derimot skal du massere inn og skylle av med en gang.

Vil anbefale at du bruker både rens og fuktighetskrem hver dag. Unntaket må være skrubb og dyprens som kan bli noe heftig å bruke hver dag.

Edit: ser du bare har brukt rens, viktig å bruke en god fuktighetskrem etter at du har renset huden. Samboeren min bruker Mary Kay sin herreserie, han er kjempefornøyd.

Endret av C-girl
Skrevet

Hudkrem skal ikke skylles av, den skal bare smøres på og trekke inn i huden.

Hudrens derimot skal du massere inn og skylle av med en gang.

Vil anbefale at du bruker både rens og fuktighetskrem hver dag. Unntaket må være skrubb og dyprens som kan bli noe heftig å bruke hver dag.

Edit: ser du bare har brukt rens, viktig å bruke en god fuktighetskrem etter at du har renset huden. Samboeren min bruker Mary Kay sin herreserie, han er kjempefornøyd.

Hva skjer dersom jeg kun bruker hudrens for en periode? 

Når jeg først spør om disse tingene (og nei, jeg er ikke homse eller noe sånt, men jeg har lyst å se best mulig ut når jeg begynner å se etter jenter). er det produkter for menn som forbedrer hårkvaliteten og lengre øyenvipper (ikke noe overdrevent altså) :P

Håret mitt er ganske bra allerede da, er veldig fornøyd med det, og jeg vet at trening, rent kosthold og vann er den beste måten å gjøre det bedre på.. men jeg tenker at den lille ekstra innsatsen gjør livet lettere, for å si det slik, hehe :)  

Skrevet

Det du har er ikke en hudkrem med en ansiktrens. Rens og hudkrem bør brukes hver dag, morgen og kveld. Siden du sliter litt med kviser og arr så vil du ha godt av serum også som påføres før hudkrem. Mine favoritter har gjort underverker på min kvisehud:

Rens: http://www.midwestskincare.com/p-3792-md-formulations-facial-cleanser-with-glycolic-acid-83-oz.aspx

Serum:http://www.midwestskincare.com/p-5328-md-formulations-continuous-renewal-serum-2-oz60-ml.aspx

Ikke la deg skremme av prisen. De er ufattelig drøy og varer en evighet.

Ansiktkrem må velges utifra hvilket fuktbehov huden din har.

Jeg vil anbefale deg å lese her slik at du får litt kunnskap om temaet :)

http://www.hildechristina.com/hudpleie-for-dummies-del-1-rens/

http://www.hildechristina.com/hudpleie-for-dummies-del-3-serum/

http://www.hildechristina.com/hudpleie-for-dummies-del-4-fuktighetskrem/

Skrevet

Når jeg først spør om disse tingene (og nei, jeg er ikke homse eller noe sånt, men jeg har lyst å se best mulig ut når jeg begynner å se etter jenter). er det produkter for menn som forbedrer hårkvaliteten og lengre øyenvipper (ikke noe overdrevent altså) :P

Håret mitt er ganske bra allerede da, er veldig fornøyd med det, og jeg vet at trening, rent kosthold og vann er den beste måten å gjøre det bedre på.. men jeg tenker at den lille ekstra innsatsen gjør livet lettere, for å si det slik, hehe :)

Da vil huden kun være bedre i en periode dessverre.

For vipper så kan du prøve et vippeserum. Har ikke prøvd selv men har lest at mange har fått effekt av noen merker.

Skrevet

Du bruker ikke hudkrem for å behandle kviser, du bruker legemidler. Prøv Basiron, og om det ikke funker, snakker med legen. 

Anonymous poster hash: ad712...a30
Skrevet

Det var det INGEN som trodde :) I disse dager er det helt vanlig at menn om de er hetero, homse eller bifil tar vare på utseende sitt :)

Anonymous poster hash: 65b93...4ad

Skrevet

Hvis du kun bruker hudrens vil huden bli veldig tørr og stram. Fuktighetskrem beskytter mot ytre påvirkninger og gir næring og pleie til huden.

Skrevet

Du bruker ikke hudkrem for å behandle kviser, du bruker legemidler. Prøv Basiron, og om det ikke funker, snakker med legen. 

Anonymous poster hash: ad712...a30

Jo det gjør man så lenge man ikke er et ekstremt tilfelle. Man får ikke legemidler for litt kviser rundt haken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...