Gå til innhold

Hvor Kjøpe Rimelige Stearinlys?

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper dere stearinlys?

Jeg er storforbruker av stearinlys nå når det går mot dystre mørke kvelder.

Jeg kjøper kubbelys, vanlige og t-lys på Europris. Ikke hvite, men nesten hvite. Det skaper en lys, romantisk, litt religiøs og mystisk stemning. Andre farger lyser liksom ikke like godt opp.

Men det blir dyrt i lengden da.

Så tips til hvor man kan kjøpe rimelige lys mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKEA, de hadde jeg glemt ut.

Men, lukter ikke de lysene litt ekkelt når man blåser de ut? Jeg inbiller meg at lysene derfra lukter sånn fett/saue aktig når man blåser de ut? At de er laget av talg kanskje og ikke stearin? For vanligvis så pleier det å lukte godt av stearinlys- minner om jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat
Men' date=' lukter ikke de lysene litt ekkelt når man blåser de ut? [/quote']

Det har jeg ikke lagt merke til. Synes det lukter slik stearinlys skal lukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kubbelysene der skal jeg kikke på. For det er dumt når de renner.

Men vanlige lys kan være fint når renner litt. Men det gjør de sjelden :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billge lys får du på Ikea som flere har sakt her.

Men husk at det er forskjell på lys. Noen er stearinlys andre er parafinlys. Og andre igjen er en blanding av dette. Stearinlys brenner lengre og penere (renner eller soter ikke så mye).

Veldig billige lys er gjerne laget av parafin. Og må du brenne to av parafin på den tiden et stearinlys bruker... så er det ikke sikkert at det billigste lyset er rimeligst alikevel.... Det står ofte brennetid på esken. Sjekk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefornøyd med IKEA lys...spesielt kubbelysene..de er billige, har lang brennetid og renner ikke!! helt topp!!Ellers så har de utrolig gode duftlys også..mmm...vanilje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA! Er kjempefornøyd med lysene der. Spesielt den ene typen "vanlige" lys som (jeg tror) bare finnes i hvitt.

Har et eller annet groteskt navn, og kommer kun i store pakker. Elsker de lysene, varer lenge og brenner kjempefint! Liker også telysene deres godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...