Gå til innhold

Hate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du ordet hate om noe du ikke liker?

Anonymous poster hash: 15302...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til. Vanligvis liker jeg å utbrodere det litt mer. 

Skrevet

Misliker, er en litt mer passiv måte å si det på.

Anonymous poster hash: d52cf...e8c
Skrevet

meeh. er få ting jeg hater. jeg missliker eller liker ikke ting :P 

Anonymous poster hash: 6c4f4...399
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Nei, da sier jeg "misliker" eller lignende. Å hate noe er et meget sterkt uttrykk om noe/noen som vekker bemerkelsesverdige følelsesmessige negative reaksjoner. Inflasjonær og utidig bruk av ord som "hat" og "hets" har en lei tendens til å vanne ut disse begrepene og svekke deres iboende kraft til å få oss til å reagere. 

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Ja, men jeg bruker det aldri om mennesker eller andre ting jeg tilskriver en personlighet. Jeg hater lukten av råtten kylling for eksempel. Er ikke et ord jeg bruker ofte da.

Endret av Raindrops
Skrevet (endret)

ja, fordi jeg er ikke oversensitiv. Jeg er ikke abnormt opptatt av å virke så lite aggressiv som mulig. Jeg strør ikke sukker på ting.

Endret av Haru
Skrevet

Nei, bruker "hate" kun om noe jeg virkelig hater (dyremishandlere, Breivik, koneplagere o.l.). Om jeg hører en låt jeg ikke kan fordra, synes jeg likevel det er å ta munnen litt full å si at jeg hater den. :P

Skrevet

Nei. Det er jo gått inflasjon i det ordet. Barn og unge hater alt mulig, og vet ikke lenger den virkelige betydningen av ordet. Og uttrykket "å hate på" er jo bare helt idiotisk.

Anonymous poster hash: a1288...50b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...