Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tannregulering som "voksen" (21) pga. en skjev tann i frontpartiet som blir mer og mer skjev. Er det noen som har erfaringer de vil dele med tannregulering som voksen? Hvor mye vil det koste? Og er det mye dyrere å få tannregulering som legges bak tennene?..  :-) 

Anonymous poster hash: fb1ca...7f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

inman aligner ! Denne reguleringen er spesielt for de fremste tennene. Den dytter tennene på plass og gjør dem rette og fine.

Er nylig blitt ferdig med min behandling, rettet opp to skjeve fortenner. Tok 3 mnd.

Prisen er på 18-19.000.

Det er også den billigste type tannregulering.

Anonymous poster hash: 30699...478

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde regulert (foran) fra jeg var 19 til jeg ble 21. Jeg hadde også en skjev tann som jeg ville ha på plass i frontpartiet. Tannlegen sa jeg ikke bare kunne rette opp den, men også måtte dra overkjeven tilbake (overbitt) og trekke 3 tenner. Derfor tok denne 2 år. Siden bittet må passe sammen.

Jeg betalte 20 000 (så vidt jeg husker), men tok det på tannlegehøyskolen i Oslo.

Angrer ikke et sekund! Angret ikke underveis heller. Er nå 24, og tennene ser helt like ut som da jeg tok av reguleringen! :icon_lol::Hehe::Knegg:

Anonymous poster hash: 4f981...288
Skrevet

Da jeg var 26 fikk jeg invisalign, altså "usynlige" skinner du har utenpå tennene. Jeg hadde også bare et par skjeve tenner foran i overkjeven, men jeg måtte likevel flytte omtrent alle tennene oppe og nede for å få korrekt bitt. Det tok litt over et år og koster ca 50 000 kr, men var verdt hver krone.

Det beste er nok å høre med en tannlege om hva som er det beste alternativet for deg :)

Skrevet

Du burde se på Ugly Betty-serien hvis du vil finne trøst når du har tannregulering som voksen  :laugh:

Anonymous poster hash: eae7b...ccd
Skrevet

Jeg fikk på som 22 åring og måtte ha den gode gamle varianten da det var mye som måtte rettest. Tror det lå på rundt 40.000kr, med trekking av visdomstenner, operasjon osv. Men, det varte bare litt over et åe og var så verdt det! Og ingen med vett i hodet bryr seg om andre har regulering. Ser massevis av voksne som har det og det er så viktig både for tannhelsen og selvtilliten :)

Skrevet

Da jeg var 26 fikk jeg invisalign, altså "usynlige" skinner du har utenpå tennene. Jeg hadde også bare et par skjeve tenner foran i overkjeven, men jeg måtte likevel flytte omtrent alle tennene oppe og nede for å få korrekt bitt. Det tok litt over et år og koster ca 50 000 kr, men var verdt hver krone.

Det beste er nok å høre med en tannlege om hva som er det beste alternativet for deg :)

Jeg tenkte også på Invisalign for jeg har hørt så mye om folk som brukte den, men da jeg kom meg til tannlegen så sa han at siden det kun er fortennene som må rettes på så er det ingen vits med Invisalign,og at Inman Aligner er et bedre og billigere alternativ.

Spurte hvorfor det var så stor forskjell i pris, og det var vel noe med at Invsalign er Amerikansk og Inman Aligner er Britisk...

Gjest Gemini7
Skrevet

Jeg tenkte også på Invisalign for jeg har hørt så mye om folk som brukte den, men da jeg kom meg til tannlegen så sa han at siden det kun er fortennene som må rettes på så er det ingen vits med Invisalign,og at Inman Aligner er et bedre og billigere alternativ.

Spurte hvorfor det var så stor forskjell i pris, og det var vel noe med at Invsalign er Amerikansk og Inman Aligner er Britisk...

Jøss, aldri hørt om Inman aligner, takk for tips! Er det noe I nærheten av en løs plate/gom som settes inn og tas ut ila dagen? Altså ingen feste på tenner? Jeg hadde regulering I 2 år I min ungdom men er ikke helt fornøyd med at fortennene mine har vandret ørliregranne frem I ettertid..

Skrevet

Jøss, aldri hørt om Inman aligner, takk for tips! Er det noe I nærheten av en løs plate/gom som settes inn og tas ut ila dagen? Altså ingen feste på tenner? Jeg hadde regulering I 2 år I min ungdom men er ikke helt fornøyd med at fortennene mine har vandret ørliregranne frem I ettertid..

Ja, du tar den av når du skal spise. Ingen fester på tenner. Ideelt sett burde man gå med den minst 20 timer i døgnet, for da går prosessen fortere. Eneste negative er at du kommer til å høres komisk ut når du snakker de første 2 ukene :)

Utifra der du skriver tenker jeg at du burde fått en sånn permanent streng bak tennene etter fullført behandling for å holde de på plass og at de ikke går tilbake som de var før. Mest sannsynlig vil du få det nå hvis du starter på en ny runde med regulering.

Gjest Gemini7
Skrevet

Ja, du tar den av når du skal spise. Ingen fester på tenner. Ideelt sett burde man gå med den minst 20 timer i døgnet, for da går prosessen fortere. Eneste negative er at du kommer til å høres komisk ut når du snakker de første 2 ukene :)

Utifra der du skriver tenker jeg at du burde fått en sånn permanent streng bak tennene etter fullført behandling for å holde de på plass og at de ikke går tilbake som de var før. Mest sannsynlig vil du få det nå hvis du starter på en ny runde med regulering.

ok, skjønner! Jeg hadde streng- fra jeg var 14 til 24. da tok tannlegen den av. Det burde han antakelig ikke gjort :/ men skal lese om Inman..

Skrevet

Hei, jeg vurderer også regulering, men vil helst ha den bak tennene.

Jeg hadde regulering i mange år, og har streng nede, men fikk ikke oppe. Den ene fortanna har lagt seg delvis oppå den andre. Noen som aner om dette er mye å rette opp i? Er supersur for at jeg ikke fikk streng bak tennene også, nede er de jo fremdeles helt rette og fine.

Anonymous poster hash: 7bd16...b77
  • 1 måned senere...
Gjest Penelopee
Skrevet

Har hatt regulering i tilsammen 4 år. 3 år fra jeg var 10-13 og 1 år da jeg var 20 i forbindelse med kjeveoperasjon fordi jeg hadde ett overbitt som gjorde att jeg måtte flytte kjeven frem. Fikk alt dekket i og med at det var av "helsemessige årsaker", så jeg kan ikke si noe om hvor mye det blir prismessig, men ser andre har svart på akkurat det :)

Angrer ikke ett sekund på att jeg hadde regulering, selv om det var utrolig kjipt å være så 20 år og gå med togskinner langs tennene. Men resultatet ble helt fantastisk, og selvtilliten har økt betraktelig. Det er SÅ verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...