AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg er en jente på 23 år. Er invitert i 50 års dag til pappaen til kjæresten. (Veldig nytt forhold). Har møtt faren hans en gang før. Kjæresten har allerede spytta inn noen kroner på et akvariet som hele familien har planlagt lenge å kjøpe, så da blir det til at vi ikke gir sammen. 50 års dagen er en overraskelsefest og skal være i et stort lokale. Noen som vet hvor mye som er vanlig å gi? Anonymous poster hash: 786ce...b52
KRSby Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Det som hadde vært "normalt" er at du ble med på gaven sammen med kjæresten din. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Det normale ville vært om kjæresten din skrev navnet ditt på gaven han er med på også. Jeg synes det er snodig at du skal gi en egen gave, spesielt siden det er et helt nytt forhold. Jeg har aldri gitt gave bare fra meg til min samboers foreldre. Anonymous poster hash: 7b2cf...6f6 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Det som hadde vært "normalt" er at du ble med på gaven sammen med kjæresten din. Det normale ville vært om kjæresten din skrev navnet ditt på gaven han er med på også. Jeg synes det er snodig at du skal gi en egen gave, spesielt siden det er et helt nytt forhold. Jeg har aldri gitt gave bare fra meg til min samboers foreldre. Anonymous poster hash: 7b2cf...6f6 Ja jeg vet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, for jeg vil jo ikke komme dit uten noe. Akvariet er allerede betalt så nå er det litt sent for meg å være med. Hva om jeg gir 300 kroner? Er det greit tror dere? Anonymous poster hash: 786ce...b52
Gjest morhjertegod Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 300 er en helt grei sum, forhør deg litt med hva mannen liker, hva han kan ønske seg. En typisk 50 års gave til mann kan jo være en fin flaske konjakk, gavekort på xxl ol. Men så lenge det er for sent at du blir med på familie gaven, så syns jeg det er en fin gest at du gir en liten ting. Kos deg i 50 års lag.
Brunhilde Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg tror jeg ville gått for en ok flaske med noe du vet han liker, det være seg cognac, whisky eller vin. 2
Million Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Sier som de over her; finn ut hva han liker og drikke, og kjøp en god kvalitetsutgave av det på polet til han. F.eks om han liker konjakk, spør betjeningen på polet etter en som er bra. Forklar at det er en gave til "mann på 50" og spør om de har noe bra til mellom 300 og 400 kroner. Man gir ikke kontante penger til en godt voksen person. Det virker rart. De hundrelappene kan han sikkert klare seg uten. Det er bedre å gi en gave du har planlagt selv.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Ja jeg vet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, for jeg vil jo ikke komme dit uten noe. Akvariet er allerede betalt så nå er det litt sent for meg å være med. Hva om jeg gir 300 kroner? Er det greit tror dere? Anonymous poster hash: 786ce...b52 Neida. I et helt nytt forhold så sier typen din bare muntlig at "akvariet er fra dama også". Dersom han av en eller annen grunn er ugrei på det: ta med en blomst. En pen blomsterbukett. Nøytralt og du er garantert at en mannlig jubilant ikke får slikt. Han får helt sikkert nok sprit til å leve på de neste 30 årene (som om en 50 år gammel mann ikke alt har fyllt opp skapet med de merkene han foretrekker). Anonymous poster hash: c4c9e...890 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Takk for svar folkens. Ja, kanskje jeg skal gå på polet å kjøpe noe der da. Penger kommer sikkert til å "forsvinne" i mengden uansett. Bedre å kjøpe noe som han vet er fra meg. Hmm. - TS Anonymous poster hash: 786ce...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå