Gå til innhold

Drømmerase som du aldri...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen drømmeraser som dere likevel aldri kommer til å kjøpe? ☺

For min del har jeg drømt om både Skotsk hjortehund, Greyhound, Berner Sennen og Husky. Men dette er raser jeg likevel aldri kommer til å anskaffe meg.

De tre første blir for stort.

Og den siste for aktiv. Men GUD så fine! 😃

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Eurasier - kan ikke ha det pga pelsen

Irsk ulvehund - min mann hater utseendet på de

Skrevet

Berner sennen.  Jeg synes de er herlige hunder, men kommer ikke til å kjøpe hovedsakelig pga. lav gjennomsnittlig levealder, men også litt pga. røytingen. 

Alaskan malamute.  Jeg drømmer om lange sledeturer, men innser at en Alaskan malamute vil bli for mye hund i hverdagen.  I tillegg kommer røytingen.  

Har en røytefri selskapsrase nå og det blir nok en røytefri selskapsrase i fremtiden også selv om det er veldig mange flotte raser der ute.     

Skrevet

Alaskan Malamute - åhhh, jeg blir helt mo i knærne når jeg ser en slik å må bare bort å klappe hunden - og jeg er over 40  :fnise: 

Jeg har elsket rasen siden jeg var liten jente, men har aldri hatt livsstilen/ressursene/boplassen til å ha en slik hund - opp i fjellet og mark i sne, og la den trekke etc. Synes synd på de som har de som nesten byhunder.

Anonymous poster hash: 4f645...baf
Skrevet

grand danois <3

men for diger. 

Skrevet

Har lyst på: 
Japansk eller Amerikans Akita - Desverre for krevende, kanskje senere i livet når jeg har mer erfaring 
Pitbull / Amstaff - Synes de er utrolig nydelige og med en fantastisk personlighet, desverre ulovlig. 
Bullterrier - For dyrt for meg akuratt nå 
Grand Danois - For stor og lever i for kort tid,  men så nydelige. Har så lyst på! 

Skrevet

Siberian Husky. Vakreste rasen jeg vet om, og alltid vært en drømmerase. Men jeg har ikke en livsstil som passer en husky, og det jeg ser etter i en hund når det gjelder egenskaper er noe annet enn hva en husky har. 

Jeg tviler også på at jeg noen gang vil få meg en Tamaskan Dog, men det er en rase som er så vakker at jeg får vondt i magen av å se på dem.

Skrevet

Pitbull - Ulovlige. 

Alaskan Malamute - for krevende, men de er jo bamser :rodmer: Er så ufattelig forelsket i de!

Kanskje en dag:

Chodsky pes -  pr dags dato er det nok med den hunden jeg allerede har, men håper at kanskje en dag i fremtiden når jeg har mer mulighet for det så kan det hende at det kommer en chodsky pes i hus. 

Skrevet

Alaskan Malamute. De er helt utrolig nydelige, men passer ikke min livsstil.

Skrevet

1: Grand Danois, harlekin eller blå - men den er altfor stor

2: Puli, sort - drar med seg halve skauen og det meste av sand inn

3: Bullterrier, hvit med et sort øye - for erfarne hundefolk, og det er ikke jeg

Jeg skal ikke ha hund, i hvert fall ikke før jeg er pensjonist, men dette er tre av de fineste hundene jeg kan tenke meg.

Skrevet

Har drømt om Engelsk Mastiff siden jeg så de for første gang da jeg var ca ti år. Men nå som fornuften begynner å komme med aldreren, så blir det bare med drømmen. Kort levetid og mange "stor rase" problemer, har avgjort den saken... Men de er jo så vakre hunder! 

Skrevet

anatolian karabash  nydelig rase.. men dessverre har jeg ikke rett liv å tilby

Samme for Tornjak ,den er ikke lovlivg i Norge..

kaukasisk ovtcharka- nydelig hund som jeg såå ønsker meg.Men har ikke rett sted/tomt til det.

Maremma.. sukk ..men snuser på en Pyrr..som en erstatning..

Skotsk hjortehund - Mannen liker ikke rasen og sier bestemt nei.. :/

Skrevet

De fleste STORE hunder. Elsker de, alltid ønsket meg en svær hund, men alt for mye plager og sykdommer i tillegg til for lite plass inne.

Skrevet

Border collie. Elsker kvikke og smarte hunder. Jeg liker at de reagerer så kjapt og er så smidige. Og at de har så stor arbeidslyst.

Men jeg hadde ikke orka å ha det slik 24/7.

Ergo har jeg en liten og kjapp yorki i stede.

Skrevet

Mudi - uff, så vakre, så mange egenskaper jeg virkelig foretrekker. MEN så var det vokt og litt skarphet. Skarphet lever jeg med i min nåværende rase, og det er helt ok. Men jeg synes min hund vokter mye, og må sikkert gange instinktet dens med 3 for å komme på gjennomsnitts mudien. Det er veldig vondt at hunden ellers passer bra mtp egenskaper og utseende.

Skrevet

En søt liten asiater. Er visst ikke lov det lenger.

Skrevet

Siberian husky eller Alaskan malamute - har alltid vært enormt svak for de! Interessen for malamute har dog økt spesielt de to siste årene, da jeg har hatt mye omgang med en.

Men har hverken helse eller kapasitet til å ha noen av de rasene :sukk:

Skrevet

Lurcher: Mannen min avskyr slike slanke grasile hunder (de er beryktet for kattejakt etc)!

Skrevet

Eurasier - kan ikke ha det pga pelsen

Er veldig lite pelsstell på eurasier, altså.Vokste opp med golden, og det var mye mer styr, for han røyta jo konstant.

Hadde det ikke vært for at vi driver med utstilling hadde eurasieren vår sikkert trengt å dusje bare en gang i året, for pelsen er nærmest selvrensende, alt av sand etc bare drysser ned på gulvet og så kan man bare støvsuge. Veldig lite floker, og i motsetning til veldig mange andre raser røyter de bare to ganger i året, når de slipper underulla. Er det den pelsen du ikke tåler/ikke orker å ha overalt? 

Eller er det fordi de insisterer på ha det kjempekaldt inne fordi pelsen er så tjukk? :fnise:

Jeg kunne tenkt meg New Foundlandshund eller Berner Sennen. Elsker store bamser, og eurasieren vår er riktignok ganske stor og bamsete, men ikke sååå stor! Men har et aktivt liv og tror ikke sånne hunder hadde orka så mye aktivitet, pluss at jeg hverken har bil eller bolig som passer en hund på den størrelsen.

Skrevet

Er veldig lite pelsstell på eurasier, altså.Vokste opp med golden, og det var mye mer styr, for han røyta jo konstant.

Hadde det ikke vært for at vi driver med utstilling hadde eurasieren vår sikkert trengt å dusje bare en gang i året, for pelsen er nærmest selvrensende, alt av sand etc bare drysser ned på gulvet og så kan man bare støvsuge. Veldig lite floker, og i motsetning til veldig mange andre raser røyter de bare to ganger i året, når de slipper underulla. Er det den pelsen du ikke tåler/ikke orker å ha overalt?

Jeg kjenner eurasieren veldig godt, så jeg vet godt at det er lite pelsstell

Jeg taklet ikke de tynne, lange hårene som kiler meg langt oppi nesa

Det er noe med langhårede hunder jeg bare ikke klarer, og jeg går og klør emg i nesa hele tiden

Jeg har levd med hunder hele livet, jeg har også vært sammen med en del eurasiere, så det er ikke noe greie jeg har opplevd en gang og dermed gjort meg opp en mening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...