AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 ? Har hatt begge deler. Har for tiden ingen av delene. Samboeren min vil ikke ha dyr. Men jeg ønsker meg. Aner ikke om det er best med hund eller katt. Det er for selskap at jeg ønsker dyr. Kun 1 dyr, da. Tenk om jeg velger katt og det er feil valg så sitter jeg "stuck" med en katt i 10 år. Eller hvis jeg velger hund og det er feil valg osv. En liste man kan gå etter? Katter ordner jo seg selv. Herlige dyr. Men de kan ikke være med på hytta osv, for da stikker de jo bare av/roter seg bort. En hund kan være med overalt, men krever mer av eieren. Men samboeren sier at om 2-5 år så kanskje vi kan få et dyr. For lenge å vente for min del, men kan ikke tvinge ham da? Uansett har jeg tid på meg til å finne ut om katt eller hund er best. Anonymous poster hash: fa164...f21
globalagogo Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Liker du å plukke bæsj? Orker du å stå opp tidlig for å lufte bikkja, og gå tur med den 2-5 ganger daglig? I all slags vær? Ikke? Da skaffer du ikke hund. For alt dette må du. Ønsker du å lære opp dyret til å gjøre fancy ting, og ha en selskapelig kompis? Som lystrer deg og er trofast og lojal? Ikke skaff katt, de går sin vei når de blir lei osv. Det gjør jo som regel ikke hund. Katt: mindre ansvar men mindre selskap Hund: mer ansvar og mer familiemedlem Selv har jeg katt og eelsker den.
pappar Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Det trenger ikke være enten eller☺ Mange er like mye katte- som hundemenneske. KATTER: - krever mindre - kan bli borte ute (å gå og være bekymret i flere dager er ikke gøy) - kan klore på møbler og diverse. Våre klorte mye på lister i karmene - kan gjerne bli 20 år, så vær forberedt på mye ansvar i laang tid fremover HUNDER: - krever mer enn katter - trenger både turer og trening (mental stimuli) - valpetiden kan være slitsom (flere sier det er verre enn baby) - kan bjeffe (individforskjeller) mtp. naboer - trenger pass om du skal bort kun en helg. Har du katteluke kan en nabo mate katten din for en helg eller mer. Listene kan nok være mye lenger. Men her er i hvert fall noen punkter☺
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg ville faktiskt valgt det mannen din helst kunne tenkt seg. Dersom han overhodet ikke er interessert i en hund, så tror jeg det er best med katt. Å ha hund går i mye større grad over din samboer. Nå har jeg begge deler. Min hund var ofte et irritasjonsmoment for eksen, han ble irritert over at jeg ikke kunne gå på byen fordi jeg hadde vært borte fra hunden tidligere, irritert over at jeg ikke kunne være spontan nok. Anonymous poster hash: 02188...f25
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Takk for svar :) jeg liker ikke å plukke opp bæsj. Liker heller ikke å finne bendelorm på kjøkkengulvet, men alt det er jo endel av å ha hund eller katt. Jeg føler liksom at hund er mer selskap, men mer stress. Katt er mindre selskap, men mindre stress. Jeg hadde katt OG hund samtidig, for det fylte liksom alt. Men ikke igjen, blir for mye med to dyr. Samboer sier at en katt fra dyrebeskyttelsen kanskje er ok. Men jeg er redd for at jeg utelukker muligheten for å ha hund Kanskje jeg ikke passer til å ha verken hund eller katt siden jeg ikke vet selv. Har ikke hatt katt på 2,5 år så kanskje jeg har glemt hvor mye selskap det er i det allikevel...Anonymous poster hash: fa164...f21
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Kanskje jeg ikke passer til å ha verken hund eller katt siden jeg ikke vet selv. Har ikke hatt katt på 2,5 år så kanskje jeg har glemt hvor mye selskap det er i det allikevel...Anonymous poster hash: fa164...f21 Skaff deg heller en unge, du virker jo totalforvirret. Anonymous poster hash: 7744f...73c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Liker du å plukke bæsj? Orker du å stå opp tidlig for å lufte bikkja, og gå tur med den 2-5 ganger daglig? I all slags vær? Ikke? Da skaffer du ikke hund. For alt dette må du. Ønsker du å lære opp dyret til å gjøre fancy ting, og ha en selskapelig kompis? Som lystrer deg og er trofast og lojal? Ikke skaff katt, de går sin vei når de blir lei osv. Det gjør jo som regel ikke hund. Katt: mindre ansvar men mindre selskap Hund: mer ansvar og mer familiemedlem Selv har jeg katt og eelsker den. Hund er mer ansvar og familiemedlem? Kom kanskje feil ut enn det du tenkte da , for katter kan like fullt bli et familiemedlem som det en hund er. Katter kan også bli lært triks og selv om de ikke er "på" eieren sin like mye som hunder (de er jo helt forskjellige dyr), så kan katter like så godt være trofaste de og. Selv om vi var 5 stk som bodde sammen og matet katten, så var det meg hun alltid kom til og hilste når jeg kom inn døren. Savner den søte lille klumpen..Anonymous poster hash: 0a10b...345 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Skaff deg heller en unge, du virker jo totalforvirret. Anonymous poster hash: 7744f...73c Heller en unge!? Det er jo en helt annen interesse, dessuten skal man ikke ta lett på å få barn. Barn og dyr kan ALDRI erstatte hverandre.Anonymous poster hash: fa164...f21
Surriball Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg liker katter. Jeg elsker hunder. Jeg hadde katt en periode, men den var bare ikke en hund. Jeg savnet mer nærhet og interaksjon, med katten var det et privilegium om hun kom og koset 1 min i løpet av dagen. Det endte med at jeg følte at hun var mer stress å ha i hus enn koselig, fordi det ble ekstremt mye mas og mjauing i forhold til hva jeg får tilbake. Hund er mye hyggeligere Hva vil samboeren din ha?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg liker katter. Jeg elsker hunder. Jeg hadde katt en periode, men den var bare ikke en hund. Jeg savnet mer nærhet og interaksjon, med katten var det et privilegium om hun kom og koset 1 min i løpet av dagen. Det endte med at jeg følte at hun var mer stress å ha i hus enn koselig, fordi det ble ekstremt mye mas og mjauing i forhold til hva jeg får tilbake. Hund er mye hyggeligere Hva vil samboeren din ha? Han vet ikke, vi er ganske like der. Han har hatt tettere bånd til hunden og de beste minnene hans er hunderelaterte, så jeg tror egentlig han vil ha hund. Bare ikke ennå..Anonymous poster hash: fa164...f21
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 Det er kanskje mer arbeid med hunder. Men du verden så mye hyggeligere dyr de er! Du får tusen ganger mer respons tilbake av en hund, enn av en katt. Katter har i alle fall aldri gitt meg noe. Anonymous poster hash: d2344...825
Jeane Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 Liker du å plukke bæsj? Orker du å stå opp tidlig for å lufte bikkja, og gå tur med den 2-5 ganger daglig? I all slags vær? Ikke? Da skaffer du ikke hund. For alt dette må du. Nåja, jeg er en lykkelig hundeeier, men jeg kan ikke akkurat si at dette er det som definerer hundeholdet mitt. Eneste gangene det er dagens høydepunkt å plukke bæsj er når hunden har vært syk og du til slutt kan se på avføringen at den er på bedringens vei. Men TS, både katter og hunder er mye mer enn katt og hund. Det finnes mange forskjellige raser, bare for å gjøre det enda vanskeligere. Både på katte- og hundesiden. Jeg tror mange velger katter fordi de er enklere, og fordi alle "vet" at de krever så lite. Jeg er ikke katteeier selv, men jeg synes det er veldig mange som tar alt for lett på det å kjøpe katt. Mange setter seg ikke inn i kastrering, levealder, og når kattunger er henteklare eller når de utvikler retningssansen. Og veldig mange tar alt for lett på dette med å forlate katten i ferien. Når det gjelder ferier er jeg faktisk glad jeg har hund, for det er enklere å finne ordentlig pass til en hund enn en katt når man reiser bort en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå