Gå til innhold

Kollega anklager meg for å være ute etter mannen hennes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har jobbet sammen i flere år, og hun har alltid vært den som forteller mye om privatlivet sitt. Hvor fantastisk mannen er, hva han gjør for henne osv.

Jeg hadde frem til i går aldri møtt ham, kun hørt om ham via henne. Vi har ikke julebord med følge på jobb f.eks, så det har aldri vært en naturlig anledning til å hilse på ham før.

I går var han oppe på kontoret hennes og leverte noe papirer, og jeg og en annen kollega var tilfeldigvis på kontoret hennes samtidig. Han hilste på oss begge, sa det var hyggelig å endelig knytte navnene han hadde hørt til ansikter, og slo av en liten prat. I løpet av 5-10 min hadde han dratt igjen.

Det skal sies at kollegaen min og mannen hennes er 10-15 år eldre enn meg, og jeg har dessuten en kjæreste (kollegaen min vet at jeg har kjæreste).

Etter han gikk var hun poddesur på meg, og anklaget meg for å være ute etter mannen hennes. Hun mente vi hadde flørtet hemningsløst, og sa at hun var skikkelig skuffa over at en kollega ville "gjøre slikt mot henne".

Jeg fikk hakeslepp, og skjønte ikke hva hun snakket om. Hun svarte bare "jeg var der jo selv, jeg SÅ hvordan du så på ham!" Så ringte telefonen hennes, hun svarte på den, og jeg gikk sjokkert til mitt eget kontor. Kollegaen min gikk deretter hjem tidlig, uten å si noe mer.

Jeg er så satt ut! I dag har hun lukket døra til kontoret, og snakker ikke med noen. Jeg vet ikke om hun har en annen grunn til å reagere sånn, men dette har i alle fall gjort min arbeidsdag ufattelig ubehagelig, og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Snakke med henne? Snakke med sjefen? Tillitavalgt/HR? Jeg har aldri opplevd noe sånn før!

Anonymous poster hash: ecc08...658

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjør noe mer etter en enkelt episode, men om du merker at hun begynner med hevnaksjoner mot deg eller liknende som går utover jobben din, så tar du det selvsagt med henne med en gang. Man må sette ned foten hvis noen begynner å oppføre seg dårlig, hvis ikke blir man bare overkjørt. 

Anonymous poster hash: 8654f...d77
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har noen generelle tillitsproblemer for tiden? At han har et litt "vandrende øye" eller ting ikke er så bra, og som resultat har hun nå en veldig lav terskel for å finne en flørtende tone mellom ham og andre.

Jeg hadde nok ikke gjort noe mer ut av dette, men skjer det igjen hadde jeg tatt en prat med henne på tomannshånd.

Anonymous poster hash: 610b2...cb9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så flaut for hennes del. Kjenner jeg blir oppgitt og lei meg samtidig.

Kanskje de har hatt tidligere problemer i forholdet (utroskap?) og hun har begynt å lete etter alt som kan avdekke noe sånt igjen. Her syns jeg du bare skal ignorere denne episoden, oppfør deg som alltid. Du har ikke gjort noe galt. Hvis det eskalerer seg tar du det enten opp med henne på en ordentlig måte eller kontakter HR.

Anonymous poster hash: 9d695...32f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ung og antagelig pen, og kanskje hun skjønte at mannen kunne finne deg tiltrekkende. Kanskje har hun ikke sett på deg på den måten før, og det ble vanskelig for henne å takle helt plutselig. Hun reagerer selvfølgelig på en umoden måte. Men jeg tenker at du er uansett vinneren her: ung, pen sjarmerende. Eller ville du vært i hennes sko?

Anonymous poster hash: 6f387...207
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jobbet sammen i flere år, og hun har alltid vært den som forteller mye om privatlivet sitt. Hvor fantastisk mannen er, hva han gjør for henne osv.

Jeg hadde frem til i går aldri møtt ham, kun hørt om ham via henne. Vi har ikke julebord med følge på jobb f.eks, så det har aldri vært en naturlig anledning til å hilse på ham før.

I går var han oppe på kontoret hennes og leverte noe papirer, og jeg og en annen kollega var tilfeldigvis på kontoret hennes samtidig. Han hilste på oss begge, sa det var hyggelig å endelig knytte navnene han hadde hørt til ansikter, og slo av en liten prat. I løpet av 5-10 min hadde han dratt igjen.

Det skal sies at kollegaen min og mannen hennes er 10-15 år eldre enn meg, og jeg har dessuten en kjæreste (kollegaen min vet at jeg har kjæreste).

Etter han gikk var hun poddesur på meg, og anklaget meg for å være ute etter mannen hennes. Hun mente vi hadde flørtet hemningsløst, og sa at hun var skikkelig skuffa over at en kollega ville "gjøre slikt mot henne".

Jeg fikk hakeslepp, og skjønte ikke hva hun snakket om. Hun svarte bare "jeg var der jo selv, jeg SÅ hvordan du så på ham!" Så ringte telefonen hennes, hun svarte på den, og jeg gikk sjokkert til mitt eget kontor. Kollegaen min gikk deretter hjem tidlig, uten å si noe mer.

Jeg er så satt ut! I dag har hun lukket døra til kontoret, og snakker ikke med noen. Jeg vet ikke om hun har en annen grunn til å reagere sånn, men dette har i alle fall gjort min arbeidsdag ufattelig ubehagelig, og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Snakke med henne? Snakke med sjefen? Tillitavalgt/HR? Jeg har aldri opplevd noe sånn før!

Hun høres ekstremt usikker ut. 

Jeg er glad jeg kan snakke vennlig med kjærestene og ektemennene til mine kollegaer og venninner uten anklager om å ville stjele dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Jeg hadde gått inn å snakket med henne.Antagelig hadde jeg vært litt irritert også,for går ikke an å oppføre seg sånn da!

Mulig de sliter litt i forholdet,og at det vil komme fram om hun vil snakke.

Virker jo rart alt sammen,at hun skryter mye av mannen,og så lett blir sjalu.Ser ut til at mer ligger bak,men prøv å spørre henne hva hun egentlig driver med.

Vil hun ikke snakke,hadde jeg bare gitt totalt f.

Hvis hun lager ubehageligheter så kan du ta det opp med ansvarlige.

Selv om du skulle ha flørtet,så er denne reaksjonen merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var idiotisk, og jeg ville ikke godtatt at noen la sine egne issues på meg på den måten.

Kanskje du i morgen burde gå inn til henne og si spørre om hun har tenkt seg om og har lyst til å gi deg en unnskyldning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ekstrem reaksjon. Du har ikke gjort noe galt. Som de andre sier, hun leter etter en grunn og ser ting hun vil se. Sannsynligvis er det problemer på hjemmebane. Jeg hadde latt henne roe seg og fortsatt som normalt. Ikke legg noe i dette, om det forblir en engangshendelse. Henger hun seg fullstendig opp i dette og det går ut over arbeidet bør du ta en prat med henne og si at dette aksepterer du ikke. Jeg ville unngått å gjøre en stor sak ut av dette, men satt henne kraftig på plass. Det var jo en annen kollega tilstede som kan si hvordan hen oppfattet situasjonen om nødvendig. Men det bør ikke gå så langt. I så fall bør bedriftshelsetjeneste og psykolog involveres.

Anonymous poster hash: eebd7...ba3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...