Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å spare til lenger hår en stund og startet for alvor for ca 6-7 måneder siden. Jeg gjør følgende:
- Tar B-vitaminer og multivitaminer med sink
- Holder meg unna rettetang og hårføner
- Tar egg i håret ca en gang i uka og lar det være der 1 times tid

- Er flink til å bruke hårkur og har i det siste brukt Lee Strafford's sin "For hair that never grows past a certain length"

- Stusser håret selv - pleier å gå gjennom hele håret og klippe alle de slitte tuppene fra tid til annen

- Bruker en naturhårbørste

- Drev med hodebunnmassasje, men føler ikke det hjalp

- Bruker joico gull shampo og balsam

- Spiser sunt og har særlig fokus på proteiner

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt? Hadde blitt super fornøyd hadde håret bare blitt 5 cm lenger… Trenger ikke kjempe langt hår, men er det så mye å be om at det bare vokser litt til? Er det noe jeg kan gjøre annerledes?? Noen som har noen konkrete tips om hva jeg kan gjøre som faktisk fungerer?

Anonymous poster hash: 84b17...05b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende vekstsyklusen på håret ditt rett og slett ikke tillater lenger hår. Hårstrå vil falle ut etter en viss tid, uansett hvor mye vitaminer og produkter du tar i håret ditt. Hvor lang vekstsyklus hår har varierer fra person til person. 

Min grense er til rett under baken. Det blir aldri lenger enn det, hårstråene faller ut av seg selv før de rekker bli lenger. 

Anonymous poster hash: db773...81f
  • Liker 3
Skrevet

Det kan hende vekstsyklusen på håret ditt rett og slett ikke tillater lenger hår. Hårstrå vil falle ut etter en viss tid, uansett hvor mye vitaminer og produkter du tar i håret ditt. Hvor lang vekstsyklus hår har varierer fra person til person. 

Min grense er til rett under baken. Det blir aldri lenger enn det, hårstråene faller ut av seg selv før de rekker bli lenger. 

Anonymous poster hash: db773...81f

Det er dette jeg frykter, men jeg har ganske tørt hår og sliter med at tuppene brekker dersom de for eksempel blir utsatt for sola. Jeg vet at håret mitt har vokst de siste 6 månedene, men tuppene har samtidig falt av. Så det jeg tenker mest på er noe som kanskje kan styrke tuppene. Jeg bruker forresten olje og antisnap på tuppene. TIdligere rettet og fønet jeg håret en del. Kan det være at dette har gjort håret mitt svakere og at det er derfor tuppene faller av? at jeg rett og slett må vente til nytt og sterkere hår har vokst ut før det kan bli lenger?

Skrevet

Du må slutte å tuppe håret til det er så langt du vil ha det.

Anonymous poster hash: 4ce14...6f2

• Liker 1
Skrevet

Tror du det fungerer altså? Vil det ikke bare slite seg mer og mer opp?

Skrevet

Eller hva mener du forresten med å tuppe håret? mener du stusse eller tuppere?? jeg tupperer da aldri håret. 

Skrevet

Tror du det fungerer altså? Vil det ikke bare slite seg mer og mer opp?

På mitt funker det ikke i alle fall, det bare splitter seg lenger opp hvis jeg ikke klipper det som er slitt helt nederst jevnlig.

Skrevet

Hvis håret ditt ALDRI blir slitt, så er jo dette en strålende idé! :) 

Skrevet

Har du hatt langt hår før ts?

Har du merket noe endrinng i håret ditt? Mer hår som faller av f.eks, eller er det bare at det bvokser sakte, og stopper ved en vis lengde? Hvor langt er det og hvor langt vil du ha det?

Ikke ha for mye i håret. Jeg er også enig i at du ikke må stusse for ofte, maks to ganger i året bør være nok, evt en, nå som du sparer.

Anonymous poster hash: 59121...77f
Skrevet

Jeg har samme problem, mitt er tynt, vokser sakte og har kort vekstfase. Vokser bare til litt over skuldrene.  Dette kan ikke vitaminer eller hårprodukter gjøre noe med. Bare å leve med.  Sparte i over 4 år, stusset det ørlite ca hver 8 uke, håret vokste bare til litt over skuldrene. 

Gjest FruPotter
Skrevet

Jeg har det motsatt - mitt går vekser i lynfart. Har hår rett over puppene nå, men det er nok ganske langt neste år. For meg hjelper det også å stoppe å stusse det, men vet ikke om det fungerer for deg. :) Du må prøve deg frem, men kan hende håret ditt bare stopper der.

Skrevet

Har samme problem. Jeg har veldig tykt og sunt hår som rekker til rett over puppene og det vil ikke vokse lenger uansett hvor lenge jeg sparer. Syns det er rart når jeg har så tykt hår :/...

Anonymous poster hash: 497e7...ea1
Skrevet

Sørg for å klippe håret i en lengde, det blir mindre slitt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...