Gå til innhold

Ull som klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt klager over at ullklærne klør. De fleste av klærne er fra Pierre Robert, noe janus og noe Cubus. Hva slags ullklær kan jeg prøve da? Det har ikke vært et problem tidligere, men nå i år ser jeg at hun klør seg til blods, så det går jo ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd merinoull? Jeg er fornøyd med plagg jeg har kjøpt herfra: http://www.ullrik.no/

Anonymous poster hash: 6f47a...1a2
  • Liker 1
Skrevet

Merionoull skal være kløfritt, men min erfaring er at det kan variere allikevel. Ofte er det en tilvenningssak også, verst den første tiden etter at man begynner å bruke det.

Du kan jo prøve ull/silke eller ull/bambus

Anonymous poster hash: e4fd9...cc5
  • Liker 1
Skrevet

Kan bambus være et alternativ? Eventuelt plagg med ull/silke/bomullsblanding?

• Liker 1
Skrevet

Om merinoull også klør går det an å prøve superundertøy i stedet. Om du kjøper i sportsbutikk får du undertøy som er laget for å transportere bort fuktighet godt, og som holder en god og varm selv i fuktige omgivelser. 

Anonymous poster hash: 6f47a...1a2
  • Liker 1
Skrevet

Takk for råd 😊 Tror faktisk det er en blanding av ull og bomull vi har hatt før, fra Joha. Får prøve det 😊

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt klager over at ullklærne klør. De fleste av klærne er fra Pierre Robert, noe janus og noe Cubus. Hva slags ullklær kan jeg prøve da? Det har ikke vært et problem tidligere, men nå i år ser jeg at hun klør seg til blods, så det går jo ikke.

Noe som også kan være grunnen er tørr hud, da vil gjerne ulltøy klø mer. Du kan forsøke en fet krem og se om det bedrer seg av det.

Anonymous poster hash: 02990...00c

• Liker 2
Skrevet

Blandingen lamull og silke fra Nøstebarn tror jeg neppe klør.

• Liker 1
Skrevet

Ull fra Hust & claire og devold er ofte gode for de som klør :)

• Liker 2
Skrevet

Tøy i merinoull hos Apotek1 og Stormberg

Evt bambustrøye og longs innerst mot kroppen (fåes også hos Stormberg), og ull utenpå bambusplaggene

Anonymous poster hash: 5553b...bca

• Liker 1
Skrevet

Tro det eller ei, men det er mulig å bli allergisk mot ull. Blåfargen i klær er det og mulig å bli allergisk mot. Når hun klør så grassalt tenker jeg allergi. Snakk med lege!

Anonymous poster hash: e04cd...895

• Liker 1
Skrevet

Devold og Hust&Claire med innside i bomull. Perfekt om man klør

Skrevet

Devold og Hust&Claire med innside i bomull. Perfekt om man klør

Ingen av forslagene her i tråden er perfekte dersom barnet har ullallergi. Da vil alt av ull på kroppen gi reaksjon. Ofte blir det verre ved eksponering.

Anonymous poster hash: e04cd...895

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er sømmene som klør? Har du prøvd å vrenge plagget og se om det klør da?

Anonymous poster hash: 34949...a40
Skrevet

kan det være vaskemiddelet du bruker?

Har man tørr hud,kan en klø fryktelig av ull..Min yngste har eksem og der gikk vi over til fleece.Uansett hvilket ulltype-så klødde han

• Liker 1
Skrevet

Ingen av forslagene her i tråden er perfekte dersom barnet har ullallergi. Da vil alt av ull på kroppen gi reaksjon. Ofte blir det verre ved eksponering. Anonymous poster hash: e04cd...895

Det sto heller ikke i innlegget at det er allergi inne i bildet. Dersom man har allergi bruker man ikke ull, det tar jeg som en selvfølge at folk skjønner og ikke trenger forklart!

Skrevet

Jenta mi sa alt klødde helt til hun så at jeg hadde akkurat lile ullklær som henne fra janus. Nå skal hun bare gå med ullklær.

Men om di klør seg til blods er det nok mer reellt. Har du vasket ullklærne før bruk?

Skrevet

Vi bruker devold duo active og hh warm til barna (og oss selv).

Klør ikke, og er utrolig deilig og varmt!

Anonymous poster hash: cc114...136
Skrevet

Her er det skikkelig hudirritasjon fra Lillelam, som ellers er et veldig bra merke. Klør som bare der, våkner ofte om natta, må smøres, roes ned ... Jeg vil tro noen barn har mer sensitiv hud og reagerer på ull kraftigere enn andre.

Skrevet

Ser at jeg har fått mange svar her, tusen takk! Skal prøve å svare på alt så godt jeg kan :) Jeg tror ikke hun har ull- allergi, igår hadde hun på seg et sett fra Reflex, og det var ingen kløing, og ingen kommentar :)

Ja, klærne er vasket før bruk :)

Ja det kan være vaskemiddelet, Milo. Skal prøve Milo parfymefri :) Andre muligheter til ulltøy?

Klærne hennes fra Pierre Robert er laget av merinoull, men det er de som klør mest...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...