Gå til innhold

Matslål til en katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal få en katt og lurer på deres erfaringer med matskål.

Hva med disse? Hva skal man ta i betraktning? Altså separate eller med felles base?

796144.jpg?width=1024&height=1024&scale=

796078.jpg?width=1024&height=1024&scale=

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Separate er best. Min katt hadde en dobbel matskål til å begynne med. Riktignok var den mindre. Den var også i plast, ikke stål. Til stadighet havna noe av tørrforet over i den andre skåla som var fylt med vann, - og pga dette ville hun ikke hverken drikke vannet, eller spise de(n) som havna i vannet. 

Skrevet
Millimani, on 21 Oct 2015 - 10:58, said:

Separate er best. Min katt hadde en dobbel matskål til å begynne med. Riktignok var den mindre. Den var også i plast, ikke stål. Til stadighet havna noe av tørrforet over i den andre skåla som var fylt med vann, - og pga dette ville hun ikke hverken drikke vannet, eller spise de(n) som havna i vannet. 

Oi, godt poeng. Da går jeg for to separate uten noen base i det hele tatt.

Skrevet

Vannskål må ikke stå sammen med maten for da drikker katter mye mindre. Ha 2 skåler stående på forskjellige plasser der katten ofte er. 

Det er greiest å ha en stor matdispenser til tørrforet for da slipper du å fylle hele tiden.

Skrevet

Her har vi en matskål som står bak den ene sofaen, en vannskål på kjøkkenet og en vannskål ved spisebordet. Anbefaler å holde deg unna skåler i plast, da noen katter kan reagere på plastskåler med et utslett.

Anonymous poster hash: 21640...a79
Skrevet

Min katt liker å ha skålene separat, fordi hun ofte vil gå imellom dem. Jeg har metallskål til vannet, da de er lette å rengjøre og jeg tror (sikkert ikke sant) at vannet holder seg litt kjøligere i en sånn skål. 

Skrevet

Jeg har en dobbel skål til tørrfor, kermaikkskål til vårfor og en glassbolle med vann et helt annet sted enn maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...