smile Skrevet 29. september 2004 #21 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har gått på tronordiol i fire år. Nå har jeg kuttet ut og det er først da du ordentlig merker alle bivirkningene. Blødningene var mildere og lite smerter men jeg fikk mindre sexlyst, var lei meg og gråt uten grunn, mulig mere soppinfeksjon pga av piller. Så et godt tips fra meg er å holde seg unna hormoner. En tukler faktisk med naturens gang selv om det er et relativt sikkert prevensjonsmiddel. Uansett, hør med legen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusebaby Skrevet 29. september 2004 #22 Del Skrevet 29. september 2004 Hvis du skal ha p-piller for første gang og er forholdsvis ung vil du nok få anbefalt Loette. Det er det mildeste merket og det de gir til unge jenter. Jeg opplevde ingen mellomblødninger, mindre mens og mindre smerter under mens når jeg begynte på de pillene. Jeg hadde nok ikke begynt på Yasmin hvis jeg var deg...de skal visst ikke være så bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 29. september 2004 #23 Del Skrevet 29. september 2004 Ang. tre-fase vs. en-fase: De fleste leger vil nok anbefale å prøve tre-fase piller først siden disse likner mest på kroppens egen syklus. Tror uansett alfa og omega er å prøve seg frem. Få gjerne med deg resepter på flere merker når du først er hos legen, så slipper du å løpe tilbake til ham/henne om det første merket du prøver er helt pyton for deg. Vil uansett anbefale å prøve hvert merke i minst 3 mnd, for bivirkningene er ofte verst til å begynne med. Selv har jeg prøvd Trionetta og Yasmin. På Trionetta hadde jeg noen merkelige temperatursvingninger i den pillefrie uken. Jeg fikk ingen bivirkninger da jeg brukte Yasmin, men humøret var ustabilt og jeg hadde mye vondt i hodet første måneden etter at jeg sluttet på de. Tror dette skyldes mer at det er et "sjokk" for kroppen å plutselig ikke få tilført de hormonene den er vant med, enn at det var Yasmin jeg brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. september 2004 #24 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har gått på tronordiol i fire år. Nå har jeg kuttet ut og det er først da du ordentlig merker alle bivirkningene. Jeg har hatt pause i p-pillene, merket ingen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shagya Skrevet 29. september 2004 #25 Del Skrevet 29. september 2004 Bivirkningene er som du vet individuelle, heng deg derfor ikke opp i at jeg ikke kan bruke p-piller p.g.a månedlige sopp-plager. Men det er endel kvinner som ikke blir kvitt sopp-plagene sine før de slutter på p-piller, så får du trøbbel med det, kan det være en idè å bytte... Jeg prøvde 3 merker. Trionetta ble jeg deprimert av. Marvelon og Yasmin fungerte ellers bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medisinstudine Skrevet 29. september 2004 #26 Del Skrevet 29. september 2004 Tjohei Først så vil jeg minne om at selv om det kan være interessant å høre om andres personlige erfaringer med medisiner, så er det ikke relevant for ditt valg! Du må velge etter det som er statistisk mest sannsynlig riktig medisin for deg - og dette kan legen gi deg profesjonell veiledning på. (man vurderer da med hensyn til alder, tidligere sykdommer, arvelige sykdommer i familien, sexualhistorie, blodtrykk, vekt, generell helse, osv osv) Deretter må du som et eget selvstendig individ, teste ut p-pillen et par mnder, og se hvordan medisinen virker på akkurat deg. Hvis du tror du får bivirkninger, fortell det til legen, og bytt merke etter anbefaling. Så vil jeg kommentere innleggene her om p-piller og fare for blodpropp. Det er riktig at faren for blodpropp er mye større om man er gravid. En helt frisk kvinne har en økt risiko for blodpropp på 2-4 % dersom hun går på pillen, enn om hun ikke gjorde det. Denne risikoen øker dersom kvinnen har hjerte-kar sykdommer i nær familie (arv), dersom hun er svært overvektig, eller har høyt blodtrykk. Den siste tiden er det kommet oppsiktsvekkende nye rapporter om Yasmin-pillen (les: tidsskrift for lægeforeningen), så personlig ville jeg ikke tatt sjansen på å bruke den!! Husk at det er økt fare for hjerteinfarkt og hjerneslag, dersom man røyker. Det anbefales å ikke bruke p-piller dersom man røyker. Som ved alle legemidler må du tenke gjennom din personlige situasjon, og ta et personlig valg etter å ha sammenlignet fordeler og ulemper med en medisin. Husk: de aller fleste jenter er fornøyd med pillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2004 #27 Del Skrevet 29. september 2004 Tjohei Først så vil jeg minne om at selv om det kan være interessant å høre om andres personlige erfaringer med medisiner, så er det ikke relevant for ditt valg! Du må velge etter det som er statistisk mest sannsynlig riktig medisin for deg - og dette kan legen gi deg profesjonell veiledning på. (man vurderer da med hensyn til alder, tidligere sykdommer, arvelige sykdommer i familien, sexualhistorie, blodtrykk, vekt, generell helse, osv osv) Deretter må du som et eget selvstendig individ, teste ut p-pillen et par mnder, og se hvordan medisinen virker på akkurat deg. Hvis du tror du får bivirkninger, fortell det til legen, og bytt merke etter anbefaling. Så vil jeg kommentere innleggene her om p-piller og fare for blodpropp. Det er riktig at faren for blodpropp er mye større om man er gravid. En helt frisk kvinne har en økt risiko for blodpropp på 2-4 % dersom hun går på pillen, enn om hun ikke gjorde det. Denne risikoen øker dersom kvinnen har hjerte-kar sykdommer i nær familie (arv), dersom hun er svært overvektig, eller har høyt blodtrykk. Den siste tiden er det kommet oppsiktsvekkende nye rapporter om Yasmin-pillen (les: tidsskrift for lægeforeningen), så personlig ville jeg ikke tatt sjansen på å bruke den!! Husk at det er økt fare for hjerteinfarkt og hjerneslag, dersom man røyker. Det anbefales å ikke bruke p-piller dersom man røyker. Som ved alle legemidler må du tenke gjennom din personlige situasjon, og ta et personlig valg etter å ha sammenlignet fordeler og ulemper med en medisin. Husk: de aller fleste jenter er fornøyd med pillen Takk for et fint svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 30. september 2004 #28 Del Skrevet 30. september 2004 Brukte trinordiol i 5 år' date=' men da begynte jeg med mellomblødninger byttet derfor til trionetta. opplevde det samme med de. fikk nedsatt sex lyst å veldig svingende humør... :veldigsur: [/quote'] Trionetta og triordinol er nøyaktig det samme, bare fra to forskjellige leverandører, så om du ikke tåler den ene, så tåler du ikke den andre heller. Ang p-plaster, 17 jenter av ca 17 millioner har dødd, det er ingenting. Typisk tabloidaviser å bare fortelle halve sannheten. Vi vet jo også hvilken livsstil mange amerikanere har, så jeg tipper at halvparten av disse jentene hadde dødd av trombose (blodpropp) uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 30. september 2004 #29 Del Skrevet 30. september 2004 Har brukt både trionetta og yasmin.Med trionetta gikk jeg opp 4 kg,da kuttet jeg de ut.Så begynte jeg på yasmin,da var jeg bare deprimert og sexlysten var lik null.Byttet til marvelon og de var jeg fornøyd med.Gikk på dem i 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå